تاریخ انتشار: 1395/11/11 12:46
کد خبر: 232572

جایگاه دومی استقلال چه شد آقای منصوریان؟!

جایگاه دومی استقلال چه شد آقای منصوریان؟!

پس از تساوی 2-2 استقلال در مقابل گسترش فولاد در هفته یازدهم، مدیران استقلال از عملکرد منصوریان انتقادات زیادی کردند اما پس از چند روز  از فشار انتقادات کم شد و مشخص شد که علیرضا منصوریان به اعضای هیات مدیره وعده‌هایی داده است.

حسن زمانی یکی از اعضای پرحاشیه هیات مدیره استقلال در مصاحبه‌ای گفت: «تیم روند رو به رشد خوبی دارد و فکر می‌کنم در جام حذفی از مدعیان اصلی هستیم. در لیگ برتر نیز با توجه به گزارشاتی که منصوریان به هیات‌مدیره داده از هفته هجده یا نوزدهم جزو دو تیم اول لیگ خواهیم بود. این نویدی است که منصوریان به هیات‌مدیره داده است.» همین نوید بود که باعث شد منصوریان با خیالی راحت‌تر به کارش در استقلال ادامه دهد اما...

 هفته نوزدهم لیگ برتر به پایان رسید و استقلال با کسب 31 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت. رتبه‌ای که اگرچه بهترین رتبه آبی‌ها در این فصل است اما با وعده‌ای که منصوریان به هیات مدیره داده بود، کمی فاصله دارد. به نظر می‌رسد منصوریان بیشتر از اینکه روی تیم خودش تمرکز کند، روی افت نتایج تیم‌های بالانشین پرسپولیس و تراکتورسازی حساب کرده بود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه ذوب‌آهن هم با صعودی چشمگیر از پایین جدول خودش را به جمع مدعیان رساند و حالا فاصله کمی با تراکتورسازی رده دومی دارد. اما ماجرا فقط نتایج خوب پرسپولیس، تراکتورسازی و ذوب‌آهن نیست و خود استقلال هم در مقاطعی امتیازهای زیادی از دست داد که اگر این وادادن‌ها نبود شاید امروز استقلال رتبه سوم جدول را در اختیار داشت.

در پایان هفته یازدهم اختلاف استقلال با پرسپولیس و تراکتورسازی 8 امتیاز بود. اما در پایان هفته سیزدهم استقلال 11 امتیاز کمتر از پرسپولیس و 9 امتیاز کمتر از تراکتورسازی داشت. این همان مقطعی بود که استقلال در تهران به تراکتورسازی باخت. در واقع اگر شاگردان منصوریان تراکتورسازی را شکست می‌دادند اختلاف آنها با پرسپولیس همان 8 امتیاز باقی می‌ماند و در فاصله 5 امتیازی تراکتورسازی قرار می‌گرفت. در هفته پانزدهم هم که استقلال با سپاهان مساوی کرد پرسپولیس و تراکتور حریفان خود را شکست دادند و فاصله استقلال با آنها بیشتر شد. باخت خانگی به استقلال خوزستان در روزی که پرسپولیس برده بود و تراکتورسازی متوقف شده بود، نشان داد که تیم منصوریان نخواهد توانست به وعده‌ای که او داده عمل کند و همین اتفاق هم افتاد. استقلال دو بازی بعدی خود را برد اما پرسپولیس هم امتیاز از دست نداد و فقط دو تساوی پیاپی تراکتورسازی باعث شد تا اختلاف این تیم با استقلال کمی کم شود و به 7 امتیاز برسد.

اگر آن دو باخت خانگی به تراکتورسازی و استقلال خوزستان نبود، حالا اختلاف بین استقلال و تراکتورسازی آن قدر بود که بشود در پایان هفته بیستم، استقلال را در رده دوم جدول دید. همانطور که گفته شد، علت اصلی عملی نشدن وعده منصوریان، امتیاز دادن‌های تیم او بود و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، شاید وعده سرمربی جوان استقلال با یک هفته تاخیر عملی می‌شد!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/459elx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بررسی لیگ برتر تا هفته نوزدهم/ پرسپولیس پنج پیروزی متوالی بدون گل خورده