تاریخ انتشار: 1395/11/14 13:52
کد خبر: 231839

مروری بر آخرین پیروزی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس

در آستانه دیدار حساس پرسپولیس و تراکتورسازی تاریخ لیگ برتر را ورق زده و یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های این دو تیم را مرور می‌کنیم.
مروری بر آخرین پیروزی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس

به گزارش فرتاک ورزشی، لیگ چهاردهم گرچه برای تراکتورسازان پایان خوشی نداشت اما دبل کردن پرسپولیس و تحمیل کردن سنگین‌ترین شکست خانگی استقلال از ماندگارترین لحظات آن لیگ برای پرشورها به ثبت رسیده است؛ بخصوص دیدار برگشت با پرسپولیس که سرخ‌پوشان تبریزی را به کورس قهرمانی بازگرداند.

تراکتورسازی روز یکشنبه هفدهم اسفندماه 1393 در چارچوب هفته بیست و دوم چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان پرسپولیس تهران بود؛ دو تیم در شرایطی برابر هم قرار می‌گرفتند که تونی اولیویرا با بازگشت به تبریز تیم محبوب آذربایجان را به مسیر قهرمانی بازگردانده بود و سرخ‌پوشان پایتخت با حمید درخشان روزهای تلخی را در لیگ پشت سر می‌گذاشتند. همچنین سرخ‌های تبریز پس از 2 برد پیاپی مقابل رقیب همرنگ تهرانی خود به این دیدار آمده بودند.

چهاردهمین دیدار دو تیم در لیگ برتر راس ساعت 16:30 با سوت یدالله جهانبازی و در حضور نزدیک به 50 هزار هوادار تراکتورسازی آغاز شد و در نیمه اول توپی از خط دروازه‌ها گذر نکرد تا تیم‌ها با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

با شروع نیمه دوم تراکتورسازان با حمایت پرشور هوادارانش فشار زیادی روی دروازه میهمان ترتیب داد و بالاخره در دقیقه 62 به گل رسیده و از حریف پیش افتاد.

شاهین ثاقبی هافبک جنگنده و سرباز تراکتورسازان توپ را از بابک حاتمی قاپیده و خود را با سوشا مکانی تک به تک کرد که در ادامه موفق شد سنگربان میهمان را از پیش رو برداشته و گل برتری تیمش را به ثمر برساند.

 

این گل با بازی منطقی تراکتورسازان تا پایان پا برجا ماند و بدین ترتیب تراکتورسازی در روزی خاطره‌انگیز پرسپولیس را در خانه شکست داده و ضمن دبل کردن همرنگ تهرانی، سومین برد متوالی خود را در برابر این تیم جشن گرفت.

فردین عابدینی از تراکتورسازی و محمد نوری، محسن بنگر، مایکل اومانیا و فرناندو گابریل بازیکنان اخطاری این مسابقه بودند.

در آن بازی دو تیم با ترکیب زیر برابر هم قرار گرفتند:

تراکتورسازی تبریز: حامد لک، خالد شفیعی، میرهانی هاشمی، فردین عابدینی، سعید آقایی، آندرانیک تیموریان، سامان نریمان‌جهان، شاهین ثاقبی، فرشاد احمدزاده، احمد کامدار و لوسیانو ادینیو.

سرمربی: تونی اولیویرا

پرسپولیس تهران: سوشا مکانی، محمد نوری، محسن بنگر، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، پیام صادقیان، تادو، مهدی جعفرپور، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، فرناندو گابریل و مهرداد کفشگری.

سرمربی: حمید درخشان

نکته جالب اینکه از ترکیب آن روز پرسپولیس اکنون هیچ بازیکنی در این تیم حضور ندارد اما در سمت مقابل خالد شفیعی، سعید آقایی و لوسیانو ادینیو بازیکنانی بودند که آن روز در ترکیب تراکتورسازی به میدان رفتند و در حال حاضر نیز برای این تیم توپ می‌زنند.

البته سامان نریمان‌جهان و فرشاد احمدزاده از تراکتورسازی و محسن بنگر، احمد نوراللهی، محمد نوری و امید عالیشاه از پرسپولیس بازیکنانی هستند که در حال حاضر در تیم رقیب عضویت دارند.

جالب‌تر اینکه آن بازی نیز همچون دیدار پیش روی دو تیم روز یکشنبه در تاریخ هفدهم ماه برگزار و مهدی کیانی کاپیتان تراکتورسازان به علت محرومیت در بازی حضور نداشت؛ با این تفاوت که دیدار پیش رو به جای اسفند ماه یک ماه زودتر و همچنین به میزبانی پرسپولیس برگزار خواهد شد.

اکنون نزدیک به دو سال از آن بازی می‌گذرد و تراکتورسازی که آن روزها به برد برابر پرسپولیس عادت کرده بود، در سه رویارویی بعدی خود با این تیم و از زمان روی کار آمدن برانکو ایوانکوویچ نتوانسته است طعم برد را در مقابل این تیم تهرانی بچشد و درحالی که در دیدار پیش‌رو در دوئل مرگ و زندگی برای قهرمانی محکوم به شکست حریف است، بایستی منتظر ماند و دید که آیا شاگردان قلعه‌نویی می‌توانند این طلسم دو ساله را باطل کنند یا خیر؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2onpdo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


من از رضائیان در پست غیرتخصصی اش استفاده نکردم!