تاریخ انتشار: 1395/11/16 13:37
کد خبر: 231479

گزارش روز؛ ماجرای سرمربی شدن یک‌ساعته پرویز مظلومی در پدیده

پدیده که روزهای پر حاشیه‌ای را پشت سر می‌گذراند در برابر استقلال خوزستان هم تن به شکست داد تا مشکلات این تیم دو چندان شود.
گزارش روز؛ ماجرای سرمربی شدن یک‌ساعته پرویز مظلومی در پدیده

به گزارش فرتاک ورزشی، سفیدپوشان پدیده با شکست برابر تیم خوزستانی نهمین دیدار متوالیِ بدون بردشان را پشت سر گذاشتند و اکنون جز مدعیان جدی سقوط به لیگ دسته یک قرار گرفته‌اند. اما نگاهی داریم به اینکه تیم پدیده چگونه در سراشیبی سقوط قرار گرفت.

 

انتصاب عجیب، اختلاف قدیمی

انتصاب هادی برگی زر به عنوان مدیرعاملی باشگاه پدیده که معمولا او را با هیبت یک سرمربی نه چندان نام آشنای تیم‌های در حال سقوط و یا لیگ یکی دیده بودیم از عجیب‌ترین اخبار ابتدای فصل تیم پدیده شاندیز بود. او که سابقه چندان درخشانی در زمینه مدیرعاملی و در کل، حضور در لیگ برتر ندارد با حرف و حدیث فراوان بر صندلی مدیریت نشست و البته ذکر این مساله که وی با سرمربی تیم از دوران حضور  در سیاه جامگان، مشکلاتی دارد طرفداران فوتبال مشهد را نگران کرد.

خداحافظی در اوج، فرار از مشکلات پیش رو

پس از دیدار با ماشین سازی و پیروزی برابر این تیم تبریزی بود که رضا مهاجری با تقدیم استعفای خود به هادی برگی زر از سمت خود کناره گیری کرد، اما مدیران پدیده که تیمشان در شرایط مطلوبی به سر می‌برد و در نیمه بالایی جدول رده بندی قرار داشت توانستند نظر سرمربی خود را عوض کنند. اما این شروع حواشی فراوان این تیم مشهدی بود و پس از آن سفیدپوشان دیگر رنگ برد را در هفته‌های پیش رو ندیدند. اما چرا با وجود نتایج خوب هفته‌های نخست سرمربی تیم چنین شوک منفی‌ای را به مجموعه خود وارد کرده است، جای سوال دارد. گفته می‌شود مهاجری معتقد بوده مدیرعامل جدید تیم رابطه خوبی با او ندارد و همین مشکلات تیم او را زمین خواهد زد، از این رو او خواسته در اوج و پیش از چهار دیدار سخت پیش رو، از تیم کناره گیری کند.

 

فصل نقل و انتقالات و آغاز اختلافات جدی

پس از سه تساوی برابر سپاهان، تراکتور و ذوب آهن و شکست از سرخابی‌های پایتخت، پدیده وارد نقل و انتقالات نیم فصل شد و آتش اختلافات از همان جا شعله ور شد. مهاجری سرمربی تیم خواهان به خدمت گرفتن کریم اسلامی، بازیکن صبای قم شد اما برگی زر با بهانه‌های مالی این بازیکن را به مشهد نیاورد تا مهاجم صبای قم به تیم دسته یکی بادران بپیوندد. همین موضوع خشم سرمربی تیم را برانگیخت و او معتقد بود برگی زر در این زمینه کم کاری کرده و این بازیکن در ازای قرارداد منطقی‌ای به جای دسته پایین‌تر، در لیگ برتر به فوتبال خود ادامه می‌داد. 

 

اولتیماتوم‌های پیش از بازی، اخراج در فرودگاه

کمتر از 24 ساعت تا دیدار با سایپا، هادی برگی زر روی خط برنامه ورزش خراسان آمد و سرمربی تیم را تهدید به اخراج کرد. تیم او که از پنج دیدار قبلی خود تنها سه امتیاز کسب کرده بود، در این زمینه عنوان کرد اگر تیمش برابر سایپا نتیجه نگیرد حتما به تیم شوک خواهد داد و اخراج هر شخصی از باشگاه طبیعی خواهد بود. پدیده دیدار با سایپا را هم واگذار کرد اما خبری از تغییر نشد تا هنگامی که بازیکنان و خود رضا مهاجری در فرودگاه خود را برای سفر به خوزستان آماده می‌کردند خبر رسید که پرویز مظلومی به عنوان سرمربی جدید تیم انتخاب شده است و حتی وی با اصرار هادی برگی زر مدیرعامل تیم، با چند بازیکن تیم تلفنی صحبت می‌کند. 

 

جنگ قدرت

گفته می‌شود هیئت مدیره جدید باشگاه که از سوی معاون دادستان مشهد به تازگی بر مسند کار نشسته‌اند چند روز پیش از اینکه برگی زر سرمربی تیم را اخراج کند، تصمیم به برکناری خود او گرفته بود و مدیرعامل تیم نیز با علم بر همین موضوع خواسته پیش از آنکه چنین حکمی ابلاغ شود قدرت خود را به رخ هیئت مدیره و سرمربی تیم بکشاند و با انعقاد قرارداد با مظلومی آنها را در عمل انجام شده قرار دهد. اما رییس هیئت مدیره باشگاه خیلی زود دست به کار شد و علاوه بر ابقای رضا مهاجری سرمربی سابق تیم، هادی برگی زر و پرویز مظلومی را برکنار کرد تا در عرض دو ساعت اتفاقات عجیبی در فوتبال مشهد رخ دهد. 

 پدیده و پیچ و خم‌های مدیریتی

باشگاه سابقا متمول پدیده با مشکلات مدیریتی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. این تیم که در ابتدای فصل زمزمه واگذاری امتیازش هم به گوش می‌رسید توسط معاون دادستانی، در مشهد باقی ماند اما پیچ و خم‌ها و مشکلات قانونی پدیده و بدهکاری‌های کلان این مجموعه، دست هر مدیری را برای ایجاد تغییرات در این تیم بسته است. بر اساس گفته قاضی حیدری معاون دادستانی مشهد، باشگاه پدیده قسمتی از شرکت پدیده است و هر تغییری که قرار باشد در باشگاه پدیده روی دهد باید در ستاد تدبیر خراسان رضوی بررسی و اجازه آن به مدیرعامل داده شود.

اکنون باید منتظر جلسه هیات مدیره باشگاه بود تا ببینیم خروجی آن چه خواهد بود و آیا حواشی جدیدی بر حواشی سابق اضافه خواهد شد یا خیر؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d8n5p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یوسفی: نمی‌توانیم در ورزشگاه مدرن مشهد بازی کنیم!