تاریخ انتشار: 1395/11/22 12:48
کد خبر: 230180

هیچ وقت به ما برای مساوی شدن دربی توصیه نکردند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال،‌ گفت: چه زمانی که بازی می‌کردم و چه زمانی که به عنوان سرپرست کنار استقلال بودم هیچ وقت به ما توصیه‌ای برای نتیجه‌ دربی نکردند.
هیچ وقت به ما برای مساوی شدن دربی توصیه نکردند

به گزارش فرتاک ورزشی، میرشاد ماجدی در مورد دربی 84، گفت: هر دو تیم در شرایطی خوب از لحاظ روحی و روانی و با یک انرژی مضاعف به این مسابقه پا می‌گذارند. شرایط هر دو تیم قبل از دربی متعادل است در حالی که در نیم‌فصل اول پرسپولیس وضعیت بهتری داشت. در آن مسابقه چون استقلال توانست فعل خواستن را صرف کند یک بازی متعادل را مشاهده کردیم.

وی افزود: با توجه به شرایط هر دو تیم، هر تیمی که بتواند از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند برنده بازی خواهد شد. بازی مقابل السد را مسابقه تجربه‌ها نامیدند و این مسابقه را دیدار موقعیت‌ها می‌دانند، هر کسی از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورد بهتر استفاده کند برنده بازی خواهد شد. اگر تیمی موقعیت بالای 80 درصد به دست بیاورد و نتواند آن را به گل تبدیل کند برای تیمش فاجعه رخ می‌دهد، تیمی که به گل برسد از لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری پیدا می‌ کند و می‌تواند عملکرد بهتری در ادامه مسابقه داشته باشد. 

پیشکسوت باشگاه استقلال در رابطه با بحث جوانی استقلال، اظهار داشت: این موضوع قبل از مسابقه مقابل السد هم مطرح می‌شد، استقلال اکنون وضعیت خوبی دارد و در 4 مسابقه متوالی به پیروزی رسیده است. بحث تجربه برای این تیم در فصل جاری تمام شده است. این بازیکنان در طول لیگ بارها بازی کردند و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد. البته در این دربی هر دو تیم برای شکست نخوردن وارد زمین می‌شوند. پرسپولیس با نتایجی که کسب کرده اگر در دربی بازنده شود تیمش به دلیل حساسیت این مسابقه به هم می‌ریزد. استقلال هم نمی‌خواهد به شرایط خوبی که بعد از این 4 بازی رسیده پایان دهد. 

ماجدی در پاسخ به این سؤال که قبل از دربی همانند سال‌های دهه 70 بازیکنان استقلال و پرسپولیس به شام مشترکی دعوت شدند و خیلی‌ها این کار را نمایشی و بدون فایده می‌دانند، اظهار داشت: یکی از ابتکار‌هایی که در دهه 70 برای کاهش تنش‌ها و برهم نخوردن جو در مسابقات فوتبال اتخاذ شد برگزاری میهمانی مشترک بین بازیکنان استقلال و پرسپولیس یک هفته قبل از برگزاری دربی بود. می‌دانید هر مشکلی که در مسابقه اتفاق می‌افتد تنش از روی نیمکت و زمین به سکوها انتقال می‌یابد. این کار باعث می‌شد  که پرخاشگری‌ها کاهش پیدا کند. مدت‌ها بود این مراسم‌ها برگزار نمی‌شد و من فکر می‌کنم برگزاری این جشن اتفاق خوبی بود. 

وی در مورد اینکه در سال 79 چنین میهمانی برگزار شد اما در روز مسابقه بازیکنان یکدیگر را می‌زدند و به نظر می‌رسید این مراسم‌ها بی‌فایده است، عنوان کرد: تفکر سال 79 در سال 95 وجود ندارد، خوشبختانه  نگاه‌ها حرفه‌ای‌تر شده و ‌آن وضعیت دیگر تغییر کرده است. دیگر کمتر پیش می‌آید بازیکنان با هم دست به یقه شوند تا بخواهند به درگیری بپردازند.

وی در مورد اینکه اسپانسر استقلال و پرسپولیس پولی به این دو تیم نمی‌دهد اما اقدام به برگزاری چنین جشنی کرده است، گفت: مگر یک میهمانی چقدر هزینه می‌برد شاید 10 میلیون هم پول این میهمانی نشده باشد و اینکه بخواهیم بگوییم آنها به جای این میهمانی پول به تیم‌ها می‌دادند درست نیست.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد مطرح شدن دوباره شایعه توصیه به تیم‌ها برای به تساوی رسیدن دربی است، عنوان کرد: سال‌ها برای استقلال بازی کردم و به عنوان سرپرست در این تیم فعالیت داشتم. هیچ گاه قبل از بازی چنین خواسته‌ای مطرح نشده و تنها توصیه‌ای که به ما می‌کردند این بود که تیم‌ها آرامش خود را حفظ کنند و در بازی تنش به وجود نیاورند حتی یک بار هم درخواستی از ما برای به تساوی رسیدن بازی نشد و این حرف‌ها را قبول ندارم. 

وی در پایان گفت: از هواداران خواهش می‌کنم در دیدار روز جمعه آرامش خود را حفظ کنند و تنها به تشویق تیم‌های خود بپردازند. اگر خدای ناکرده در جریان بازی فحاشی صورت بگیرد این موضوع جز استرس و فشار چیزی به بازیکنان دو تیم نمی‌دهد و باعث می‌شود کیفیت مسابقه پایین بیاید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e9n56

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دلخوری ستاره استقلال از وضعیت نابسامان مالی این تیم