تاریخ انتشار: 1395/11/25 12:59
کد خبر: 229513

نکات خواندنی دربی 84

دربی 84 با برتری استقلال خاتمه یافت.
نکات خواندنی دربی 84

به گزارش فرتاک ورزشی، نکات نیمه اول دربی به شرح ذیل می باشد:

1 . خداحافظی محسن ترکی یکی از بهترین داوران تاریخ فوتبال ایران از قضاوت برای همیشه قبل از شروع بازی .

2 . گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران زمین فوتبال شهر (( چوار )) ایلام و 1 دقیقه سکوت به احترام آنان قبل سوت آغاز بازی .

3 . پرس استقلال از یک سوم میانی و دوندگی های بی امان آنان که تا انتهای بازی ادامه پیداکرد .

4 . پاسهای سالم ، پرتعداد و بازی ترکیبی پرسپولیس و گل زود هنگام سروش رفیعی در دقیقه 5 از روی سانتر کوتاه محسن مسلمان از جناح چپ پرسپولیس .

5 . مجددا سانتر از سمت چپ در دقیقه 11 و ضعف یارگیری استقلال و ضربه سر خطرناک طارمی که فضای بالای دروازه را شکافت .

6 . بهم ریختگی دفاع پرسپولیس و موقعیت گل استقلال که با دفع توپ با پا توسط بیرانوند قائله خاتمه پذیرفت و آغاز نگرانی های هواداران پرسپولیس از این اشتباه خط دفاعی .

7 .  ادامه بازی زیبا و حملات سرخ پوشان از جناح چپ و راست علیه دروازه استقلال .

8 . سانتر بلند بهنام برزای در دقیقه 15 و بدون اثرماندن این سانتر .

9 . بهم ریختگی و آشفتگی مجدد بهترین خط دفاع لیگ تا به اینجای کار و از بین رفتن تمرکز این دژ مستحکم و دفع ناقص توپ و دریافت گل در دقیقه 18 توسط فرشید اسماعیلی از روی 1 کنترل با سینه زیبا و سپس شوت ناگهانی و سرکش به گوشه بالایی سمت چپ دروازه و عدم واکنش بیرانوند .

10 . در شوک فرو رفتن پرسپولیس ، خصوصا خط دفاعی این تیم و میل به گلزنی و پیروزی استقلال و سانتر زیبا و دقیق فرشید اسماعیلی از سمت چپ دفاع نا هماهنگ پرسپولیس و جایگیری دقیق علی قربانی جوان و ضربه سر تماشایی و هدفمند وی به همان نقطه گل اول دور از دستان بیرانوند و ضعف مفرط دفاع پرسپولیس در یارگیری .

11 . برتری عددی 7 به 3 سرخ پوشان در محوطه جریمه در لحظه وقوع گل دوم .

12 . برتری پرسپولیس طی 15 دقیقه ابتدایی بازی و ضعیفترین عملکرد آنها طی سالیان اخیر از دقایق 15 تا 20 .

13 . فرصت طلبی ، میل به گلزنی و آمادگی ذهنی بالای استقلال در پی از دست رفتن تمرکز پرسپولیس و استفاده بهینه از حداقل موقعیتهای موجود .

14 . تلاش پرسپولیس و پیدا کردن تمرکز و تلاش بسیار زیاد جهت ایجاد موقعیت و گلزنی و حمله از راست دفاع استقلال و خطای رابسون جانواریو در دقیقه 27 .

15 . مجددا عملکرد ضعیف و پریشان حالی دفاع چپ پرسپولیس و تیزهوشی مهاجمان استقلال و شوت بی دقت علی قربانی که از کنار دروازه بیرون رفت .

16 . غرور کاذب و بی تفاوتی دفاع پرسپولیس و عدم تمایل به انسجام و ایجاد ساختار دفاعی .

17 . بی نتیجه ماندن سانتر بلند دقیقه 35 امید ابراهیمی در پی ضربه کاشته ناشی از خطا در سمت چپ دفاع استقلال و نگرانی هر چه بیشتر هواداران از عملکرد خط دفاعی پرسپولیس .

18 . فشار پرسپولیس و دو ارسال پیاپی از سمت چپ و راست دفاع استقلال توسط  بازیکنان این تیم در دقیقه 37 جهت جبران گل عقب افتاده و دفع توپ توسط مدافعان پرتراکم استقلال .

19 . سانتر پرسپولیس از سمت راست دفاع استقلال و ضربه سر مهاجم پرسپولیس و عبور توپ از چند سانتیمتری تیرک افقی دروازه استقلال در دقیقه 39 .

20 . ادامه حملات پر دامنه قرمز پوشان جهت جبران گل و بازی ترکیبی زیبا در پشت محوطه جریمه و خطای بازیکنان آبی پوش در دقیقه 40 که ضربه کاشته زیبای رضاییان از بالای دروازه رحمتی بیرون رفت  .

21 . آشفتگی و بهم ریختگی چند باره دفاع متزلزل پرسپولیس و به ثمر رسیدن سومین گل استقلال در سومین موقعیت 100% گل این تیم از روی دریبل عالی و خلق موقعیت شوتزنی کاوه رضایی به سمت راست دروازه پرسپولیس و واکنش بی فایده بیرانوند در بستن زاویه .

22 . دریافت 3 گل از دقیقه 18 تا 44 بازی در کمتر از 26 دقیقه ، درصورتی که سرخپوشان از هفته نهم تا بیستم لیگ طی 11 هفته این تعداد گل را دریافت کرده بودند .

نیمه دوم :

1 . تکامل و بهتر شدن تاکتیک دفاع منطقی ، پرس و ضدحمله توسط استقلال در نیمه دوم با توجه به برتری با 2 گل نسبت به پرسپولیس .

2 . پرس شدید و دوندگی های بی امان توسط بازیکنان جوان استقلال خصوصا در یک سوم میانی و دفاعی استقلال .

3 . سانتر دقایق 50 و 52 استقلال و پرسپولیس بروی دروازه حریفان و بی نتیجه ماندن این سانترها .

4 . ادامه بازی بصورت تماما تاکتیکی و به دور از احساس توسط هر دو تیم .

5 . ادامه دفاع منطقی ، پرس ، دوندگی فراوان و ضدحملات از جانب استقلال و حملات پر تعداد پرسپولیس از چپ و راست دفاع استقلال همراه با درصد بالایی از مالکیت توپ و پاسهای متعدد جهت یافتن روزنه ای برای گلزنی .

6 . تک به تک طارمی با رحمتی و اعتماد بنفس و جایگیری و خروج خوب رحمتی در مهار این ضربه کم قدرت و کم دقت طارمی .

7 . بیرون رفتن سانتر بی دقت دقیقه 60 پرسپولیس از بالای دروازه رحمتی و تلاش مجدد پرسپولیس و کسب کرنر دقیقه 65 که از سمت راست دروازه آبی پوشان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mlea8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نامجومطلق: استقلال بهترین استراتژی را به کار گرفت/ رحمتی از تجربه‌اش استفاده کرد