تاریخ انتشار: 1395/11/27 12:51
کد خبر: 229066

آسمان زادگاه فوتبال ایران، سیاه است؛ کسی هوای استقلال خوزستان را ندارد

فوتبال، این پدیده دوست‌داشتنی از خوزستان وارد ایران شد. قلب فوتبال ایران در جنوب می‌زند و خون خوزستان در رگ‌هایش جاری است اما این روزها، هوای فوتبال خوزستان، مانند هوای شهرهای عزیزش، مجال تنفس نمی‌دهد.
آسمان زادگاه فوتبال ایران، سیاه است؛ کسی هوای استقلال خوزستان را ندارد

به گزارش فرتاک ورزشی، آن روزها کسی نمی‌دانست فوتبال چیست و به چه درد می‌خورد. اگر اسم خوزستان را کسی می‌شنید بی‌اختیار یاد "نفت" می‌افتاد؛ شریان حیاتی ایران که از جنوب غرب شروع شد و وجود ایران را در بر گرفت، همان لوله‌های نفتی بود که اول از همه از مسجدسلیمان سر برآورد. شهر اولین‌ها، نه تنها جیب ایران را پر از پول کرد بلکه دروازه ورود سرگرمی جدیدی هم شد که سال‌ها بعد، دغدغه اصلی جوان‌های ایران شد؛ فوتبال.

امروز دیگر خوزستان را نه فقط با گاز و نفت، که با فوتبال می‌شناسیم. دنیای توپ گرد، شهرهای این استان زرخیز را با تکنیک ناب بچه‌های پابرهنه کوچه و بازارش به خاطر سپرده است؛ با یاد کسانی که با توپ، جادو می‌کنند و دل‌ها را می‌برند. برزیل ایران اما این روزها هم دلش گرفته و هم راه نفسش بسته است. هوای خوزستان، آلوده است و همه دل‌نگران مردم دوست‌داشتنی‌اش.

استقلال خوزستان، یکی از تیم‌های ایرانی است که در برهه‌ای از زمان توانایی‌های زیادی از خود بروز داد و توانست جام قهرمانی لیگ برتر را هم از آن خود کند. این تیم در فصلی که سایر تیم‌ها تا حدودی در خواب به سر می‌بردند قدرت خود را به حریفان غالب کرد و حتی پرسپولیسی که در میانه‌های فصل از خواب برخاست و به سمت صدر جدول تاخت هم نتوانست به خوزستانی‌ها برسد و در آخرین هفته‌ها کم آورد.

استقلال خوزستان با آن قهرمانی جواز حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد و امسال باید با رقیبان آسیایی مصاف دهد اما حضور آبی‌های خوزستانی در آسیا یک اشکال بزرگ دارد؛ استقلال خوزستان پول ندارد!

سرمربی استقلال خوزستان گفته تیمش برای سفرهای آسیایی پول ندارد و چشم به یاری وزارت ورزش و جوانان دارد. نکته اول این است که چرا اساسا در استانی که روی گنج بنا شده، چرا تیم‌های فوتبال از حمایت‌های مالی خوبی برخوردار نیستند. به دیگر بیان، چرا هیچ سازمانی یا بخش خصوصی، تمایلی به تیم‌داری در فوتبال ندارند و از تیم‌های شهر خود حمایت نمی‌کنند؟

نکته دوم این است که چرا بیشتر تیم‌های فوتبال در ایران بدون داشتن پشتوانه قوی مالی و منابع درآمدی وارد کارزار فوتبال می‌شوند و در میانه راه، به مشکل برمی‌خورند؟ استقلالی‌ها اکنون ۱۱ ماه است که پول نگرفته‌اند!

پرسش بعدی از مسئولان و دست‌اندرکاران فوتبال ایران است که چرا قاعده و قانون صحیحی برای تیم‌ها وضع نمی‌کنند که تیم‌ها برای حضور در لیگ‌های مختلف – دسته یک و دو و برتر – ملزم به رعایت برخی استانداردهای مالی باشند؟ به هر حال، پای آبروی فوتبال ایران هم در میان است.

اما نکته اصلی این است که استقلال خوزستان به لیگ قهرمانان آسیا راه یافته و در آن مسابقات به نام "استقلال خوزستان ایران" شناخته می‌شود. فارغ از جایگاه این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر ایران، استقلال خوزستان نماینده اول ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و قرار است که از نام ایران دفاع کند.

گروه بانک ملی، وزارت ورزش و جوانان، هیات فوتبال استان خوزستان، استاندار خوزستان، شرکت‌های عظیم نفتی و پتروشیمی در این استان – ترجیحا خصوصی‌ها – بنگاه‌های مالی و اعتباری و هر کسی که می‌تواند مشکل این تیم را حل کند، "باید" وارد کار شود و استقلال خوزستان را با شارژ مالی و روحی مناسب به مصاف حریفان آسیایی‌اش بفرستد.

این روزها، هوای خوزستان مجال تنفس نمی‌دهد، آب و برق هم گاهی هست و گاهی نه، مردم کلافه‌اند و روحیه‌ها خراب، چشم امید مردم خوزستان به لطف و مرحمت خداوند است و تدبیر. در این فضای غبارآلود، موفقیت استقلال خوزستان در آسیا، "شاید" کمی از آلام مردم آن دیار را بکاهد و لبخندی بر لبان‌شان بنشاند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rr5rw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منصوریان: فرهنگ ال کلاسیکو را به دربی بیاوریم