تاریخ انتشار: 1395/11/30 00:50
گزارشی از یک مخالفت؛
کد خبر: 228404

سنگباران فیروز کریمی در خانه

فیروز کریمی در شرایطی حاضر به پذیرش مربیگری صنعت نفت آبادان شد که از همان بدو حضور او در این شهر واکنش های منفی نسبت به این انتخاب وجود داشت.
سنگباران فیروز کریمی در خانه

آخرین دیدار نادر دست نشان در کسوت سرمربیگری تیم صنعت نفت آبادان که موفق به هدایت این تیم به مسابقات لیگ برتر شده بود، دیدار هفته پایانی نیم فصل شانزدهم برابر گسترش فولاد تبریز بود که با شکست 1 بر صفر این تیم در خانه به انتها رسید. در پایان این دیدار هواداران شعارهای تندی نسبت به مدیرعامل و همچنین حسن هوری سر دادند، در حالی که جو منفی نسبت به نادر دست نشان روی سکوها وجود نداشت.


هواداران خروج نادر را برنتافتند
انتشار خبر کنار گذاشتن نادر دست نشان و جایگزینی او با فیروز کریمی با واکنش منفی هواداران آبادانی روبرو شد تا فیروز کریمی از همان ابتدا دشواری های کار در آبادان که پیش تر تجربه آن را با استقلال اهواز داشته است، به یاد بیاورد.
بر خلاف تمام مخالفت هایی که با حضور فیروز کریمی در آبادان وجود داشت، شروع کار برای این سرمربی با تجربه بسیار خوب رقم خورد و آنها موفق شدند با درخشش حکیم نصاری اولین دیدار خود را با پیروزی پشت سر بگذارند؛ دیداری که تنها پیروزی فیروز کریمی در 7 حضور او روی نیمکت بوده است. سه تساوی که دو تساوی خارج از خانه مقابل تراکتورسازی و سپاهان نیز در ان به چشم می خورد و همچنین سه شکست که دو تای آنها با نتیجه سه بر صفر در خانه مقابل استقلال تهران و پدیده رقم خورده است، کارنامه مناسب فیروز کریمی در صنعت نفت بوده است. نتایجی که با اعتراضات پرشمار و گاه و بیگاه همراه شد تا گلر قدیمی آبادانی ها در شرایطی مجبور به ترک تیم شود که چند روز پیش خبر مرگ خود را از تلویزیون خوزستان شنیده بود.


حسن هوری بالاخره رفتنی شد
حسن هوری از ابتدای فصل علیرغم نمایش های خوبی که در هفته های میانی نیم فصل اول داشت، با مخالفت سکوها روبرو بود و در نهایت ادامه این اعتراضات از زمان حضور دست نشان تا فیروز کریمی در نهایت او را مجبور به ترک تیم کرد.


فیروز کریمی هم به سرنوشت هوری دچار می شود؟
دومین شکست سه بر صفر در آبادان باعث شعله ور شدن آتش خشم هواداران آبادانی شد؛ یکی از پیکان های همیشگی نقد هواداران آبادانی مدیر عامل این تیم بوده است و در دیدار امروز نیز این شعارها البته با اضافه شدن یک بعد جدید که سنگ پراکنی به فیروز کریمی بود، ادامه یافت.
فیروز کریمی در پایان نیم فصل اول در شرایطی تیم را از نادر دست نشان تحویل گرفت که در رتبه دوازدهم حضور داشت؛ رتبه این تیم در طول 7 حضور فیروز کریمی روی نیمکت، تغییری از لحاظ جایگاه نداشته است و آنها همچنان رتبه دوازدهم را با 22 امتیاز از 22 بازی در اختیار دارند، ولی فاصله طلایی پوشان آبادانی با حریم سقوط از 7 امتیاز به 4 امتیاز کاهش یافته است و این یعنی کار فیروز کریمی برای حفظ تیم در لیگ برتر دشوار تر از گذشته شده است.


سرمربی تیم صنعت نفت آبادان که در دیدار امروز مخالفت صریح هواداران با خود را با تلخی زیاد لمس کرد؛ تا جایی که توسط نیروی انتظامی موفق به حضور در کنفرانس خبری شد و در پایان کنفرانس نیز زمانی توانست ورزشگاه را ترک کند که پلیس تماشاگران آبادانی را با زور از اطراف ورزشگاه متفرق کرده بود. فیروز کریمی حالا کار بسیار دشواراری نسبت به قبل دارد؛ او بایید در کنار کمبودهای نفری که به آنها اشاره داشته است، در ادامه با جو منفی که در ورزشگاه خانگی علیه او ایجاد شده است نیز مبارزه کند، تا بتواند آبادانی ها را در لیگ حفظ کند. شاید امید فیروز کریمی از این پس بیشتر به دیدارهای دور از خانه باشد تا بازی در آبادان.


چالش یک ساله
نادر دست نشان پس از کنار گذاشته شدن از صنعت نفت در یکی از مصاحبه های خود از حضور بیش از یکسال در آبادان به عنوان یکی از دلایل موفقیت خود یاد کرده بود. دست نشان به این موضوع اشاره کرده بود که بسیاری از فوتبالی های آبادانی در بدو ورود به او گفته اند که کمتر مربی می تواند بیشتر از یک سال در آبادان دوام بیاورد ولی این مربی مازندرانی موفق شده بود فقط کمی بیشتر از یکسال در این تیم مربیگری کند. با در نظر گرفتن این فرض باید ببینیم فیروز کریمی که پیش تر این تجربه را با استقلال اهواز با موفقیت سپری کرده است، در تجربه جدید چقدر به آن نزدیک خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39exxq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عصبانیت و ناراحتی نادر دست نشان از برکناری اش