تاریخ انتشار: 1395/12/29 16:03
کد خبر: 221994

20 نکته خواندنی درمورد استقلال در سال 95!

تیم استقلال تهران سالی سخت با روزهای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشت.
20 نکته خواندنی درمورد استقلال در سال 95!

سال ۹۵ برای استقلال با شکست سنگین در دربی و از دست دادن جام حذفی و لیگ آغاز شد و با نتایج قابل قبول به پایان می رسد. این تیم حالا صدرنشین است و در پی نایب قهرمانی در لیگ برتر اند. استقلال در سال ۹۵، ۲۰ برد و ۱۱ تساوی داشت و ۷بار هم شکست را تجربه کرد، آمار استقلالی ها در سال ۹۵ را بررسی کردیم؛ بخوانید.

۱. سال95 تراکتورسازی تنها تیمی بود که به استقلال امتیاز نداد. آن ها در هفته ۲۹ اُم لیگ پانزدهم ۳-۲ آبی پوشان راشکست دادند و در هفته سیزدهم این فصل مقابل تیم منصوریان به برتری رسیدند.

۲. تیم علیرضا منصوریان در سال ۹۵، دو بار پرسپولیس را شکست داد. یک بار در ابتدای سال با نفت سرخ ها را برد و یک بار هم در لیگ شانزدهم توانست پرسپولیس را شکست دهد.

۳. استقلال در لیگ پانزدهم عنوان رده سومی را کسب کرد و این فصل، در همین رده سال را به پایان می برد.

۴. شکست سنگین تیم استقلال در سال ۹۵ پس از ۴۳ سال در اولین دربی سال بود. که دربی را چهار بر دو به پرسپولیس واگذار کردند.

۵. امسال آبی پوشان پایتخت پس از ۵ سال در دربی موفق به کسب پیروزی شدند.  

۶. شاگردان منصوریان در هفته های ابتدایی لیگ شانزدهم پیروز نشدند اما پس از آن اوج گرفتند و هم اکنون مدعی نایب قهرمانی اند.

۷. شماره هفت آبی ها این فصل بسیار جنجالی بود. بختیار رحمانی که با علاقه به استقلال پیوسته بود، عملکرد ناامید کننده ای داشت و راهی فولاد خوزستان شد.

۸. کاوه رضایی مهاجم اول تیم منصوریان در سال جاری ۸ گل برای استقلال به ثمر رساند. مهم ترین گلش در دربی پایتخت بود.

۹. پرافتخارترین مربی استقلال هم در سال ۹۵ درگذشت. منصور پورحیدری که به «پدر استقلال» معروف بود، در دوران سرمربیگری ۹ جام برای استقلال از جمله قهرمانی در جام باشگاه های آسیای سال ۱۹۹۱ را کسب کرد.

۱۰. دهمین ماه سال ۹۵ آغاز شکوفایی تیم منصوریان بود. آن ها ۵ دی و در آخرین هفته از نیم فصل لیگ به دیدار سپاهان رفتند و با  عملکردی ستودنی امید را در دل هواداران زنده کردند. در این بازی مساوی کردند اما پس از آن، نتایج خوبی کسب کردند.

۱۱. بهمن ماه دوران طلایی استقلال در سال ۹۵ بود. آن ها در یازدهمین ماه سال ۱۲ امتیاز کامل گرفتند.

۱۲. در ابتدای لیگ شانزدهم سرمربی جدید استقلال خانه تکانی کرد و ۱۲ بازیکن جذب کرد. که از بین آن ها آرش افشین و بختیار رحمانی جدا شدند و  راهی استقلال خوزستان و فولاد شدند.

۱۳. خیلی ها نحسی سیزده را مسبب افت تیم مظلومی در لیگ پانزدهم می نامند. آبی ها پس از تعطیلات نوروز نتایج ضعیفی کسب کردند.

۱۴. آبی پوشان پایتخت در آمار کلی لیگ امسال، در مقام سوم ایستادند. ۱۴ پیروزی باعث شد که استقلال بالاتر از هم نام خوزستانی و نفت تهران باشد.

۱۵. در دو پنجره نقل و انتقالاتی استقلال در سال ۹۵، ۱۵ بازیکن جدا شدند و ۱۱ نفر آن ها در نقل و انتقالات تابستانی و بقیه در پنجره زمستانی پیراهن آبی در آوردند.

۱۶. استقلال با احتساب دیدارهای آسیایی و حذف رحمتی در سالی که گذشت، ۱۶ کلین شیت داشت. و مهم ترین آن ایستادگی ۱۲۰ دقیقه ای مقابل السد بود.

۱۷. سید مهدی رحمتی رکورددار کلین شیت در۶ تاریخ لیگ قهرمانان آسیا شد. وی ۱۷ کلین شیت به ثبت رساند.

۱۸. مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال در این فصل، ۱۸ میلیارد تومان است. در ابتدای فصل بازیکنان سرشناسی نظیر کاوه رضایی، بختیار رحمانی و وریا غفوری را جذب کردند و با امید ابراهیمی هم تمدید قرارداد کردند.

۱۹. پدیده این فصل استقلال هم امید نورافکن ۱۹ ساله بود. او از سال ۹۳ در این تیم است، این فصل پس از مصدومیت روزبه چشمی و عملکرد ناامیدکننده فرشید باقری به ترکیب اصلی راه پیدا کرد.

۲۰. استقلالی ها در سال جاری با ۲۰ برد پس از تراکتورسازی و پرسپولیس، در صدر جدول جای داشتند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yr8py

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بمب پرسپولیسی ها به استقلال می رود؟