تاریخ انتشار: 1396/01/13 21:36
کد خبر: 219781

ده روز سرنوشت‌ساز برای پرسپولیس و برانکو

ده روز سرنوشت‌ساز برای پرسپولیس و برانکو

پرسپولیس سال موفقی را پشت سر گذاشت و در صدر جدول با برتری ۱۰ امتیازی نسبت به تیم دوم در فاصله شش هفته به پایان بازی‌ها، سال را به پایان رساند . هرچند آخرین بازی سال  گذشته  به یک شکست دردناک سه بر یک مقابل الریان قطر ختم شد و شکست حیثیتی در دربی تهران نیز در کارنامه برانکو ثبت شده بود. اما با این حال رویای قهرمانی در لیگ، آن‌قدر نزدیک به نظر می‌رسید که این دو لکه سیاه را بشود در نظر نگرفت. پرسپولیس اما سال جدید را با یک شکست ناباورانه یک بر صفر مقابل صنعت نفت شروع کرد. مقابل تیم سیزدهم جدول. آنها  هنوز از ۸ امتیاز برتری در برابر تیم‌های دوم و سوم برخوردار هستند تا با خیال آسوده به ۵ بازی انتهایی فصل بنگرند اما خطر در یک قدمی آنهاست. ممکن است در ۱۰ روز آینده برانکو درگیر تندباد حوادث بشود. آنها چهارشنبه با پیکان بازی دارند. تیم چهارم جدول که این هفته ماشین‌سازی را سه بر یک مغلوب کرد و به مهاجم تیزپایشان یعنی گادوین منشا می‌نازند که احتمالا بهترین و کاملترین مهاجم این فصل لیگ برتر است.

پرسپولیس در بازی رفت با حریف یک بر یک مساوی کرد. حالا در فاصله ۵ روز از شکست دردناکشان مقابل صنعت نفت، لغزش احتمالی مقابل پیکان می‌تواند زنگ خطر را با شدتی باورنکردنی بیخ گوش برانکو به صدا دربیاورد. بازی با پیکان بازی بسیار مهمی است. خونسردی و کم اهمیت جلوه دادن این بازی هیچ گره‌ای از مشکلات پرسپولیس را باز نخواهد کرد. برانکو باید اهمیت دیدار با پیکان را برای همه بازیکنانش کاملا روشن سازد.

بلافاصله بعد از این دیدار بازی برگشت پرسپولیس مقابل الریان در جام باشگاه‌های آسیا برگزار خواهد شد. پرسپولیس نه به خاطر انتقام شکست در بازی رفت که برای زنده ماندن امیدهایش در جام باشگاه‌های آسیا باید الریان را با تمام ستاره‌هایش شکست دهد. حتی یک تساوی هم موقعیت پرسپولیس را سست خواهد کرد.

به این ترتیب پرسپولیس دو بازی بسیار مهم را در فاصله ده روز آینده برگزار خواهد کرد. دو بازی‌ای که برانکو هرچقدر هم تظاهر به خونسردی کند نمی‌تواند اهمیتشان را کمرنگ کند. برانکو در این فاصله  باید بررسی کند که چرا وحید امیری این گونه از فرم ایده‌آل خود فاصله گرفته است و چرا سید جلال آن صلابت گذشته را از دست داده است. باید دودوتا چهارتا کند و ببیند که چگونه هنوز با سماجت سمت چپ دفاع خود را به ربیع‌خواه می‌سپارد که به رغم توانایی‌هایش، مناسب بازی در پرسپولیس نیست. اگر به آمار استناد می‌کنید پس مورد ربیع‌خواه نشان می‌دهد که بحث‌های آماری در مورد کیفیت یک بازیکن چه نقایص آشکاری دارند.

 برانکو باید دودوتا چهارتا کند و متوجه باشد که عدم بازگشت رضاییان در چنین مقطع حساسی می‌تواند همچون یک بومرنگ بر فرق خود او و پرسپولیس فرود آید. چرا که افکار عمومی  در مورد کیفیت جرم رضاییان و مجازاتی چنین کشدار و سنگین متقاعد نشده‌اند. کسی باید این نکات را به برانکو بگوید. یک ماه آینده و بخصوص دوبازی پرسپولیس مقابل پیکان و الریان، ‌نمرات نهایی کارنامه برانکو را مشخص خواهند کرد. عدم قهرمانی در لیگ و حتی عدم صعود از گروه مقدماتی باشگاه‌های آسیا می‌تواند همه دستاوردهای پیشین برانکو و شاگردانش را کم‌ارزش جلوه دهند آن‌هم درست وقتی که استقلال این‌گونه می‌تازد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gvnxx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


15 روز سرنوشت ساز در سال 96 در انتظار شاگردان برانکو / 300 هزار تماشاگر در آزادی؟