تاریخ انتشار: 1396/01/24 18:55
کد خبر: 217345

کار استقلال برای صعود سخت نیست/ مقابل لوکوموتیو می‌توانستیم برنده باشیم‌

مجید نامجومطلق در حالی که از اقدام منصوریان برای بازی ندادن به نورافکن حمایت کرد معتقد بود اگر استقلال این یک امتیاز را نمیگرفت به شدت ناراحت میشد.
کار استقلال برای صعود سخت نیست/ مقابل لوکوموتیو می‌توانستیم برنده باشیم‌

 گفتگوی ما با مجید نامجومطلق را در ادامه می‌خوانید:

* بازی استقلال را دیدید؟

متأسفانه در نیمه اول تیم باطراوتی را ندیدم. یعنی آن استقلالی که در بازی با فولاد دیدیم را در این دیدار ندیدیم.

* در نیمه دوم وضعیت فرق نکرد؟

چرا در نیمه اول دفاع خیلی کند بود به ویژه پادوانی که روی گل هم دو، سه متر از بازیکن حریف جا ماند. با این حال در نیمه دوم وضعیت بهتر شد و با حفظ توپ و یکی، دو تعویض استقلال سوار میدان شد و تا آخر هم بر بازی کنترل کامل داشت.

* اما لوکوموتیو هم میتوانست باز گل بزند؟

با وجود رحمتی تا حدی خیال ما از این بابت راحت بود و ضمناً استقلال هم از نظر فردی و هم فنی بر میزبانش برتری کامل داشت و این‌طور بگویم بهتر است که حیف بود استقلال در این بازی ببازد.

* یعنی مستحق برد بود؟

اگر هم این‌گونه نظر ندهیم ولی اصلاً باخت حق تیم منصوریان نبود و تساوی خوبی به دست آمد که استقلال را در صدر جدول با الاهلی هم‌امتیاز کرد. حیف بود تیمش در این بازی ببازد.

* بازی بعدی را چطور پیش‌بینی میکنید؟

کار در آزادی برای رقبا سخت‌تر میشود. همان‌طور که لوکوموتیو هم در تهران با دو گل باخت. قطعاً بازی با الاهلی هم نمیتواند برای استقلال کار سختی باشد. با این حال با کمک هواداران این بازی را که ببریم، میتوانیم با امیدواری بالا به دور بعد راه پیدا کنیم. البته بازی سوم مقابل التعاون هم هست و پیش‌بینی میشود که برای آن بازی هم دشواری چندانی جهت کسب برد نداشته باشیم. این نکته را هم باید در نظر گرفت که استقلال در گروه خوبی قرار دارد و رقبایش چندان قدرتمند نیستند.

* خیلیها معتقد بودند که نورافکن میتوانست بهتر از باقری در میدان کار کند؟

شاید به لحاظ برخی ویژگیها نورافکن در این بازی بیشتر به کار استقلال میآمد ولی مربی نمیتواند چنین بازیکنی که آن اشتباه را در تیم مرتکب شده به راحتی ببخشد و مسائل اخلاقی را نادیده بگیرد. البته فرشید باقری هم بازیکن خوبی است ولی معتقدم در این مسئله باید از رعایت نظم و انضباط تیمی حمایت کرد.

* پس با منصوریان موافقید؟

هر چند از نظر فنی نورافکن را خیلی قبول دارم ولی با منصوریان موافقم. او به نورافکن کمک کرد. اگر بازی‌اش میداد لطفی در حقش نکرده بود.

* بازی با صبای قم را برای استقلال آسان پیش‌بینی میکنید؟

به هیچ‌وجه آسان نیست. این تیم در نیم‌فصل دوم و با یارگیریای که کرد بهتر نتیجه گرفته و اگر به بازی قبلی این تیم و بازیکنانش نگاه کنیم متوجه انگیزه بالایشان برای فرار از منطقه خطر میشویم.

* اما این بازی در آزادی است و استقلال تماشاگرانش را در کنارش دارد؟

اتفاقاً اگر به اسامی بازیکنان صبا نگاهی سطحی بیندازید متوجه میشوید که آنها هم تجربه بازی در استقلال یا تیم‌های بزرگ که در آزادی زیاد بازی کرده‌اند را دارند و از این نظر نمیترسند و نمیتوان خیلی روی این فاکتور تکیه کرد. البته استقلال از نظر فنی و تاکتیک تیمی، به مراتب برتریهایی دارد و از سویی برای جا نماندن از تراکتورسازی باید در این بازی برنده شود.

* یعنی استقلال این بازی را میبرد؟

باید ببرد. کار سخت است و دشوار ولی استقلال ثابت کرده میتواند در روزهای سخت گلیمش را از آب بیرون بکشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x8wgq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



نکته ای که استقلال را برتر از پرسپولیس میکند