تاریخ انتشار: 1396/02/20 10:52
کد خبر: 211735

جنگ تیم پروفسور برانکو با تازه ‌به دوران ‌رسیده‌های پرادعا

جنگ تیم پروفسور برانکو با تازه ‌به دوران ‌رسیده‌های پرادعا

بازی‌های روز آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گروه D آن‌قدر جذاب و مهیج از آب درآمد که هواداران فوتبال در آسیا سیراب شدند. پرسپولیس موفق شد الوحده امارات را با نتیجه چهار بر دو شکست بدهد و در بازی دیگر این گروه که نتیجه‌اش برای پرسپولیس مهم بود، الهلال عربستان در یک بازی دراماتیک و پرهیجان، چهار بر سه الریان قطر را شکست داد. این دو نتیجه باعث شد الهلال و پرسپولیس به‌عنوان تیم‌های اول و دوم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. پرسپولیس در مرحله بعدی باید با تیم لخویای قطر بازی کند؛ تیمی که در گروه B صدرنشین است. نتایج بازی‌های دیروز هم تأثیری در از دست رفتن این صدرنشینی نداشت. بازی رفت دو تیم، روز سه‌شنبه دوم خرداد در تهران برگزار می‌شود و بازی برگشت، 9 خرداد در قطر. 
لخویا، قدرت نوخاسته غرب آسیا
لخویا در دور گروهی با تیم‌های استقلال خوزستان، الجزیره امارات و الفتح عربستان همگروه بود. استقلال خوزستان که جدی‌ترین رقیب لخویا بود در دو بازی با این تیم به یک تساوی و یک شکست رسید. این تیم در اتفاقی که دلیلش چندان مشخص نیست در پایان فصل اخیر لیگ ستارگان قطر با تیم الجیش ادغام شد و از فصل آینده با نام «الدُحِیل» در لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان آسیا بازی خواهد کرد. این تیم در فصل اخیر لیگ ستارگان قطر هم با 63 امتیاز قهرمان شد. این تیم در شهر دوحه فعالیت می‌کند و با اینکه مدت زیادی از تأسیسش نمی‌گذرد، اما افتخارات زیادی به دست آورده. لخویا در سال 2009 به‌جای تیم الشرطه وارد گود مسابقات فوتبال در قطر شد. در سال 2011 به لیگ ستارگان رسید و در همان سال قهرمان شد. بعد از آن هم چهار بار دیگر لیگ ستارگان قطر را فتح کرد. در آسیا اما لخویا افتخار چندانی ندارد؛ فقط یک‌بار در سال 2013 با شکست‌دادن الهلال عربستان به مرحله یک‌چهارم نهایی رفت و در این مرحله با شکست از گوانگژوی چین حذف شد. حالا این تیم متمول و پرقدرت قطری در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا حریف پرسپولیس است. لخویا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 با پرسپولیس همگروه بود. بازی رفت دو تیم در تهران با سه گل به سود پرسپولیس تمام شد اما لخویا در بازی برگشت جبران کرد و با همین نتیجه پرسپولیس را برد. با وجود این، هر دو تیم از این گروه صعود کردند. 
ضعف پرسپولیس در مقابل قطری‌ها
لخویای امسال هم جمعی از بهترین بازیکنان داخلی و خارجی را در اختیار دارد. تعداد زیادی از بازیکنان لخویا، عضو تیم ملی قطر هستند که در نوروز امسال در مقابل تیم ملی ایران شکست خورد. لخویا با همین تیم قدرتمند اما در مقابل استقلال خوزستان برتری قابل‌توجهی نداشت و حتی در اهواز تا آستانه شکست از نماینده ایران پیش رفت. باوجوداین، نمی‌شود لخویا را حریف آسانی برای پرسپولیس دانست. به‌ویژه که پرسپولیس در سال‌های اخیر در مقابل تیم‌های قطری توفیق چندانی نداشته است. لیگ قهرمانان آسیا بعد از این مرحله موقتا تعطیل می‌شود و مسابقات یک‌چهارم نهایی در 30 مرداد 1396 آغاز خواهد شد. 
حاشیه بزرگ؛ آگیره به‌دنبال بهانه بود
بازی پرسپولیس و الوحده اما حاشیه‌های زیادی هم داشت. خاویر آگیره، یکی از کسانی بود که حسابی به حاشیه‌های این بازی دامن زد. او که متوجه شده بود تیمش از نظر فنی در مقابل پرسپولیس بازنده است رو به جنجال‌سازی آورد. سرمربی مکزیکی الوحده در استادیوم آزادی دوره افتاده بود و داشت اشیایی را که برخی از هواداران به داخل زمین پرتاب کرده بودند جمع‌آوری می‌کرد تا به داور بازی نشان بدهد! اما اتفاق عجیب‌تر در هنگام تعویض محسن مسلمان افتاد. هافبک پرسپولیس وقتی داشت از زمین بیرون می‌رفت با دست‌هایش عدد 6 را به هواداران پرسپولیس نشان می‌داد. این عدد نماد پرسپولیس است اما مشخص نشد چرا آگیره این حرکت مسلمان را به خودش گرفت و تا پایان بازی به آن اشاره می‌کرد؛ البته شاید تکرار این حرکت توسط فرشاد احمدزاده هم به ناراحتی آگیره دامن زد. بااین‌حال، در پایان بازی چند بازیکن پرسپولیس به اسماعیل مطر دراین‌باره توضیح دادند و سوءتفاهم رفع شد اما این پایان ماجرا نبود. 
ماجرای مسلمان و استقلال چه بود؟ 
هواداران استقلال هم از این حرکت مسلمان ناراحت شدند. علی نظری‌جویباری سرپرست سابق استقلال واکنش تندی به این ماجرا نشان داد. او در اینستاگرامش عکسی منتشر کرد؛ عکسی که نشان می‌داد مسلمان برای امضای قرارداد به باشگاه استقلال رفته و حتی با پیراهن این تیم عکس انداخته است! نظری دراین‌باره گفت: «از حرکت مسلمان ناراحت شدم. با شور و شوق در حال تماشای بازی پرسپولیس بودیم و تصور می‌کردیم استقلالِ خودمان بازی می‌کند. این دیدار ملی بود و استقلالی‌ها برای حمایت از پرسپولیس به ورزشگاه رفته بودند؛ زمانی که بازی به تساوی دو بر دو کشیده شد، کلافه شده بودیم، چون دوست داشتیم نماینده کشورمان مقابل یک تیم عربی به پیروزی برسد اما حرکت نسنجیده و کودکانه مسلمان، همه استقلالی‌ها را ناراحت کرد. مسلمان با دستانش عدد ۶ را نشان داد، درحالی بازی مقابل الوحده ملی بود. وقتی مسلمان حرکت زشتی که دور از فرهنگ و ادب است، نشان داد، تصویر او با پیراهن استقلال را در صفحه شخصی‌ام منتشر کردم و از این کار هم پشیمان نیستم. از حرکت مسلمان ناراحت شدم و حقش بود که این تصاویر را بگذارم. چطور مصاحبه می‌کنی که در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می‌کنم؟»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kvxbx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخرین فرصت جوانان پرسپولیس