تاریخ انتشار: 1396/02/21 20:23
کد خبر: 211405

نکاتی خواندنی برای مربیان مدارس فوتبال

در فرایند مربیگری ، وجدان کاری بسیار مهم است .
نکاتی خواندنی برای مربیان مدارس فوتبال

به گزارش فرتاک ورزشی، اگر مسئولیت آموزش دو سانس پشت سر هم در دو مدرسه فوتبال متفاوت را پذیرفته اید ، میبایست از پایان سانس اول تا آغاز دومین سانس ، حداقل 1 ساعت زمان جهت ریکاوری جسمی و روانی خویش و بموقع رسیدن سر تمرین در نظر  بگیرید .

حتی اگر دو سانس پشت سر هم را در همان مدرسه فوتبال تقبل نموده اید ، میبایست حداقل 1 زمان نیم ساعتی را جهت ریکاوری ، جبران انرژی و استراحت صرف نموده و جهت تحقق این هدف از تغذیه و نوشیدنی های کربوهیدراتی خنک ( انواع آبمیوه ، خرما یا میوه های شیرین ، کیک ، کلوچه ، بیسکوییت و...) استفاده نمایید .

هیچ گاه به بازیکنان یا مدرسه فوتبال با دیدگاهی تماما مادی نگاه نکرده ، رضایت قلبی خویش و خدای متعال را هدف اصلی قرار دهید .

سعی نمایید حتما برنامه تمرینی مدون داشته و با حفظ کردن و انجام تمرینات روتین که همه جا انجام می دهید وارد جلسات تمرین نشوید . میبایست اجرای تمرین در هر جلسه ، بر مبنای نیاز سنجی و برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد .

میبایست برنامه تمرینی هر جلسه ، همواره بصورت مکتوب و همراه مربی بوده و تمرینات جایگزین نیز در برنامه لحاظ شود . چرا که ممکن است بنا به علل پیش بینی نشده ، اجرای تمرین از پیش تعیین شده مقدور نبوده و لزوم جایگزینی آن با تمرینی مشابه ضروری باشد .

برای هر تمرینی که از قبل طراحی نموده اید ، سطوح ساده و پیشرفته تر آن را نیز همراه داشته تا در صورت نیاز بتوانید از آن ها استفاده نمایید .

یکی از مهمترین موضوعاتی که بازیکنان رده های پایه به آن علاقمند بوده و برای آن لحظه شماری می کنند ، ضربات پنالتی آخر تمرین یا مسابقه است .

از مهمترین راه های برقراری ارتباط با بازیکنان رده های زیر 12 سال ، درون دروازه ایستادن مربی حین ضربات پنالتی آنان است .

دقت نمایید که یکی از بهترین لحظات بازیکنان تمامی رده ها ، بازی مربی با آنان است .

در بازی با بازیکنان مدارس فوتبال دقت نمایید که بیش از حد در بازی مشارکت ننموده و اجازه دهید آنان از بازی لذت برده و به شما وابسته نشوند .

میبایست حین بازی با بازیکنان ، بصورت کاملا ساده و با درصدی از توانایی فنی و فیزیکی خویش مشارکت نموده تا آسیبی به آنان وارد نشده و توانایی رقابت با شما و لذت بردن از حضورتان را داشته باشند .

نویسنده: محسن بابادی(کارشناس و مربی فوتبال رده های پایه کشور)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2azw6g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نحوه طراحی تمرینات رده 8 تا 10 سال در مدارس فوتبال