تاریخ انتشار: 1396/02/27 10:26
کد خبر: 210301

تیم برانکو در کلاس جهانی؛ تیمی نزدیک به قهرمانان اروپایی

پرسپولیس در لیگ شانزدهم با اقتدار قهرمان شد و این قهرمانی تا مدت‌ها در ذهن اهالی فوتبال می‌ماند. تیم برانکو 66 امتیاز جمع کرد که با اقتدار قهرمانی لیگ را جشن گرفت.
تیم برانکو در کلاس جهانی؛ تیمی نزدیک به قهرمانان اروپایی

پرسپولیس در این فصل به طور متوسط 2.2 امتیاز از هر بازی گرفت. معدل امتیازی که برابر است با سطح اول دنیا. چلسی به عنوان قهرمان لیگ جزیره تا حالا 2.4 امتیاز از هر بازی گرفته است. معدل امتیازی که موناکو هم در لوشامپیونه به جای گذاشته است. بایرن‌مونیخ و یوونتوس به عنوان قهرمان‌های لیگ آلمان و ایتالیا از هر مسابقه‌شان 2.3 امتیاز گرفته‌اند. رئال مادرید شانس اول قهرمانی لالیگا هم 2.2 امتیاز گرفت. حتی فاینورد قهرمان هلند هم 2.2 امتیاز از هر مسابقه‌اش گرفته است. میانگین‌ امتیازهایی نزدیک به پرسپولیس.
 هر چند که رقیبان پنج تیم قهرمان لیگ‌های معتبر اروپایی با پانزده تیم دیگر ایران قابل قیاس نیستند، ولی پرسپولیس هم مشخصا با رئال و بایرن و یووه قابل قیاس نیست اما از نظر اقتدار در قهرمانی، میانگین امتیازی‌شان نزدیک به هم بود. پرسپولیس در حالی با معدل 2.2 امتیاز از هر مسابقه قهرمان لیگ برتر شد که در 10 سال اخیر، هیچ قهرمانی در لیگ برتر ایران، میانگین امتیازی‌اش از هر مسابقه به عدد دو هم نرسیده بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36ljbz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آمار خیره کننده پرسپولیس در لیگ‌برتر/آنها از رئال‌مادرید و بارسلونا کمتر گل خورده‌اند!