تاریخ انتشار: 1396/02/29 23:47
کد خبر: 209744

پرسـپولیس از اسـتقلال جلو زد

آقای گلی طارمی در لیگ شانزدهم، یکی از رکورد‌های تاریخ لیگ برتر را به نام پرسپولیس ثبت کرد. جالب اینکه این رکورد تا همین پارسال به طور مشترک در اختیار استقلال و پرسپولیس بود اما حالا به تنهایی در اختیار قرمزپوشان پایتخت قرار گرفته است.
پرسـپولیس از اسـتقلال جلو زد

تا پیش از شروع لیگ شانزدهم، استقلال و پرسپولیس صاحب بیشترین تعداد آقای گل در لیگ برتر بودند و هر کدام 3‌کفش طلا در کارنامه داشتند اما با آقای گلی طارمی، قرمز‌ها به چهارمین کفش طلای خود رسیدند و از رقیب سنتی‌شان فاصله گرفتند. رضا عنایتی و آرش برهانی بازیکنانی هستند که در تاریخ لیگ برتر 3‌‌کفش طلا برای استقلال به دست آورده اما علی دایی، محسن خلیلی و مهدی طارمی، بازیکنانی هستند که 4‌کفش طلا برای پرسپولیس دشت کرده‌اند. در این میان عنایتی و طارمی بازیکنانی هستند که هر کدام صاحب دو کفش طلا بوده‌اند. پس از سرخابی‌ها، ابومسلم، سپاهان و تراکتورسازی هر کدام با داشتن دو آقای گل در لیگ برتر رکورددار بوده‌اند. ذوب‌آهن، راه‌آهن، فولاد، سایپا و ملوان هم تیم‌هایی هستند که هر کدام یک‌کفش طلا در کارنامه دارند. به این ترتیب باید گفت در تاریخ 16‌ساله لیگ برتر، تنها 10‌تیم آقای‌گل به فوتبال ایران معرفی کرده‌اند و در مقایسه با سایر تیم‌ها رکورددار بوده‌اند.

06مهدی رجب‌زاده، رضا نوروزی، کریم انصاری‌فرد، جلال رافخایی، لوسیانو ادینیو و مهدی طارمی هم 6 آقای گلی هستند که هنوز فوتبال بازی می‌کنند و شانس رسیدن به کفش طلا را دارند.

128آرش برهانی دیگر آقای گلی است که در پایان این فصل کفش‌هایش را آویزان کرد. برهانی که در لیگ هشتم با پیراهن استقلال آقای‌گل شد، با 128‌گل، دومین گلزن برتر تاریخ لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران به حساب می‌آید.

03رضا عنایتی که با 3‌عنوان آقای گلی در تاریخ لیگ برتر رکورددار بوده، در پایان لیگ شانزدهم برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. او با 145‌گل زده، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر به حساب می‌آید.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w7dkx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



مهدی طارمی به کلانی و پیوس می‌رسد؟