تاریخ انتشار: 1396/03/02 10:59
کد خبر: 209085

پرسپولیس، تنها در «خانه»

یک ورزشگاه خالی؛ تیم پرهیجان برانکو ایوانکوویچ در مقابل تیم قدرتمند و پرادعای لخویا. مطمئنا این تصویری نبود که مدیران، مربیان، بازیکنان و هواداران پرسپولیس، هفته گذشته از این بازی داشتند.
پرسپولیس، تنها در «خانه»

هواداران پرسپولیس، لحظه‌شماری می‌کردند تا امروز برسد و ورزشگاه آزادی را روی سر لخویا خراب کنند؛ به یاد دو سال پیش. به یاد گلی که هادی نوروزی فقید، روی پاس استثنایی مهدی طارمی، وارد دروازه امین کلاود، دروازه‌بان آن روزهای لخویا کرد اما دود نارنجک‌هایی که در روز بازی با الوحده در ورزشگاه آزادی منفجر شدند، چند روز بعد به چشم همه پرسپولیسی‌ها رفت. حالا پرسپولیس باید بدون هوادارانش جلوی لخویا بایستد. هوادارانی که یک فصل تمام در ورزشگاه آزادی همراه بچه‌های برانکو بودند و تشویق‌ها و حمایت‌هایشان اجازه نداد هیچ تیمی در ورزشگاه آزادی، پرسپولیس را ببرد و حالا قرمزهای پایتخت باید آزمون سختی را پشت سر بگذارند، آن هم تنها؛ تنها در خانه! 
پرسپولیس بدون کمال
پرسپولیس روزهای پراسترسی را برای رسیدن به این مرحله پشت سر گذاشت. بعد از یک شروع خوب در مرحله گروهی که با تساوی مقابل الهلال و برد خارج از خانه مقابل الوحده همراه بود، نتایج ضعیف شروع شد و کار به جایی رسید که دیگر پیروزی پرسپولیس بر الوحده در روز آخر برای صعود کافی نبود. الهلال عربستان هم باید الریان قطر را شکست می‌داد؛ اتفاقی که خوشبختانه رخ داد و پرسپولیس به مرحله حذفی رسید. پرسپولیس که در مرحله گروهی به اذعان خیلی از کارشناسان در گروه مرگ قرار گرفته بود حالا به قید قرعه در اولین بازی مرحله حذفی هم به رقیب سرسختی به نام لخویا برخورد کرده است؛ البته در این مرحله که هشت تیم از غرب و هشت تیم از شرق آسیا در آن حضور دارند، طبیعتا تیم ضعیف یا حریف آسانی وجود ندارد. شاگردان برانکو بعد از فتح لیگ برتر دچار حاشیه‌هایی هم شدند. تبعات ماجرای اعتصاب بازیکنان در اعتراض به پرداخت‌نشدن مطالباتشان هنوز تمام نشده و دورادور شنیده می‌شود که بازیکنان به باشگاه اولتیماتوم داده‌اند که سریعا مطالباتشان را پرداخت کند. به جز این مشکل و البته محرومیت هواداران از حضور در ورزشگاه، پرسپولیس یک مشکل بزرگ دیگر هم دارد که این یکی کاملا فنی است؛ غیبت مرد بدون جانشین خط میانی، کمال کامیابی‌نیا. کمال که در بازی هفته پایانی لیگ برتر در مقابل سیاه‌جامگان کتفش آسیب دیده بود بدون اینکه کاملا معالجه شود در بازی پرسپولیس و الوحده هم بازی کرد و در همان اوایل بازی مصدومیتش به‌شدت تشدید شد اما به‌خاطر حساسیت بازی به‌ناچار به بازی ادامه داد. نتیجه این شد که چند روز بعد از بازی، کتفش را جراحی کرد و حالا باید دو ماه استراحت کند. پرسپولیس بعد از رفتن احمد نوراللهی نتوانست جانشینی برای کامیابی‌نیا پیدا کند و هرگاه او در تیم بازی نکرد غیبتش حسابی احساس شد. برانکو که در بازی برگشت داربی از حسین ماهینی به جای کمال استفاده کرد و نتیجه مطلوبی نگرفت، تصمیم گرفته این‌بار از محسن ربیع‌خواه در پست هافبک دفاعی بازی بگیرد. این احتمالا تنها تغییر ناگزیر پرسپولیس در ترکیب اصلی این تیم است. علیرضا بیرانوند طبق معمول در دروازه خواهد ایستاد؛ حتی اگر او را در دو گلی که از الوحده خورد مقصر قلمداد کنیم. سیدجلال حسینی و محمد انصاری، مدافعان میانی پرسپولیس هستند. حسین ماهینی و صادق محرمی هم مدافعان چپ و راست هستند. محسن ربیع‌خواه جلوی مدافعان قرار می‌گیرد. سروش رفیعی، محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده سه هافبک تهاجمی برانکو خواهند بود. در خط حمله هم مهدی طارمی و وحید امیری بازی می‌کنند. امید اول پرسپولیس در این بازی بدون شک به ساق‌های طارمی است؛ مردی که با وجود همه گل‌نزدن‌هایش با 6 گل، بهترین گلزن آسیاست! هواداران پرسپولیس باید امیدوار باشند امروز هم مثل روز بازی با الوحده روز طارمی باشد. در این‌صورت پیروزی بر لخویا اصلا دور از دسترس نیست. به‌هرحال به نظر می‌رسد برای صعود به مرحله بعد و رسیدن به جمع چهار تیم برتر غرب آسیا، پیروزی در این بازی خانگی ضروری باشد چون پرسپولیس از بازی با تیم‌های قطری در خاک این کشور خاطرات چندان خوبی ندارد. پرسپولیس در بازی رفت مرحله گروهی همین دوره از مسابقات در قطر با نتیجه سه بر یک مغلوب الریان شده است و دو سال پیش هم درحالی‌که در بازی رفت و در تهران سه گل به لخویا زده بود در بازی برگشت با سه گل مغلوب شد. 
لخویا؛ ثروتمند و پر مدعا
لخویا جزء قدرتمندترین تیم‌های حال حاضر آسیاست؛ سند این ادعا، پنج قهرمانی در فصول لیگ ستارگان قطر است. این تیم (که از سال بعد و بعد از ادغام با تیم الجیش با نام الدُّحِیل فعالیت خواهد کرد) از فصل 2010- 2011 به این طرف (به استثنای فصل 2012- 2013) فاتح این لیگ شده است. لخویا تیم ثروتمندی است و به‌همین‌دلیل، بازیکنان خارجی خوبی را هم جذب کرده است. نام تائه، هافبک کره‌ای لخویا که در تیم ملی کره‌جنوبی هم بازی می‌کند در فصل تازه به پایان رسیده لیگ ستارگان قطر، عنوان بهترین هافبک را از آن خودش کرد؛ بالاتر از بازیکنی مثل ژاوی. این نشان می‌دهد که او چه بازیکن مؤثر و قابلی است. چیکو فلورس با سابقه سال‌ها حضور در لالیگا، چند سالی است در لخویا بازی می‌کند و در بازی دو سال پیش هم مقابل پرسپولیس قرار گرفت؛ البته خوشبختانه دو تا از بهترین بازیکنان لخویا در بازی امروز غایب هستند. یوسف العربی که بهترین گلزن لخویاست به همراه علی المعز، نمی‌توانند امروز بازی کنند اما نیمکت لخویا هم نیمکت پر و پیمانی است و جمال بلماضی، مربی الجزایری این تیم بازیکنان جانشین خوبی دارد. بازیکنانی مثل کریم بوضیاف، ناصر خلفان، محمد مونتاری، آسیم مادیبو، طلال القحطانی و احمد یاسر می‌توانند جای بازیکنان اصلی لخویا را در هر لحظه از بازی پر کنند. 
خاطره آخرین گل آسیایی کاپیتان فقید
از بازی قبلی پرسپولیس و لخویا در ورزشگاه آزادی، خاطره خوبی برای هواداران پرسپولیس به جا مانده که البته توأم با حسرت است. بازی رفت دو تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی سه بر صفر پرسپولیس تمام شد. گل دوم پرسپولیس را در آن بازی هادی نوروزی زد. ابتدا فرناندو گابریل از مرکز زمین پا به توپ به سمت چپ رفت و با تکنیک خوبش، مدافع لخویا را جا گذاشت؛ بعد با یک ارسال زمینی خوب، توپ را به طارمی رساند. طارمی هم با یک پاس استثنایی، کاپیتان فقید پرسپولیس را در موقعیت گل قرار داد و او هم با یک بغل پای دقیق و حرفه‌ای، آخرین گل آسیایی‌اش را برای پرسپولیس زد. 
ترکیب احتمالی پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، محسن مسلمان، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، وحید امیری و مهدی طارمی
ترکیب احتمالی لخویا: امین لکومته، خالد رضوان، چیکو فلورس، محمد موسی، خالد مفتاح، نام تائه هی، علی عفیف، محمد عبدالرحمان، لوئیز جونیور، یوسف مساکنی، ادگار برونو داسیلوا

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mvqkw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل الهلال