تاریخ انتشار: 1396/03/07 15:46
اختصاصی| از مسی و رونالدو تا توتی و زلاتان؛
کد خبر: 207893

ستارگانی که موفق به گلزنی مقابل تیم ملی فوتبال ایران شدند

تیم ملی فوتبال ایران از بدو تاسیس تاکنون بازی های رسمی و غیر رسمی زیادی را مقابل تیم های فوتبال جهان برگزار کرده است و در طی این بازی ها شاهد گلزنی ستارگان نامدار جهان مقابل تیم کشورمان بودیم.
ستارگانی که موفق به گلزنی مقابل تیم ملی فوتبال ایران شدند

به گزارش فرتاک ورزشی، در این گزارش نگاهی اجمالی به این امر خواهیم داشت:

چراغ گلزنی ستارگان فوتبال جهان مقابل تیم ملی ایران،  سال 1356 و در جشن 75 سالگی تیم رئال مادرید روشن شد. دیداری که در آستانه جام جهانی 1978 آرژانتین بین تیم ملی ایران و تیم ملی آرژانتین برگزار شد و دانیل برتونی، ستاره آن زمان البی سلسته موفق شد دروازه ناصر حجازی را باز کند.

این روند در جام جهانی 78 آرژانتین نیز تداوم یافت و رنسن برینگ، ستاره تیم ملی هلند در برتری 3 بر 0 تیمش مقابل ایران موفق به هت تریک شد.

در همان جام، تیم ملی پرو با نتیجه 4 بر 1 ایران را شکست داد و تئوفیلو کوبیاس ستاره این تیم نیز موفق به هت تریک مقابل تیم کشورمان شد.

هری کیول، ستاره سال های دور تیم ملی استرالیا در بازی معروف و خاطره انگیز مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه موفق شد گل اول تیمش را به ثمر برساند. هر چند این تیم ایران بود که با تساوی در خاک این کشور، لیست تیم های صعودکننده به جام جهانی 98 فرانسه را تکمیل کند.

تیم ملی کشورمان در آستانه جام جهانی 98 فرانسه در دیداری تدارکاتی به مصاف آ اس رم رفت و با نتیجه عجیب 7 بر 1 شکست خورد تا همگان از این دیدار به عنوان عملیات توطئه علیه ایویچ، سرمربی فقید تیم ملی ایران بابت برکناری وی یاد کنند. ستارگان آ اس رم که در این دیدار موفق به گلزنی مقابل ایران شدند فرانچسکو توتی (دوبار) و پائولو سرجیو بودند.

آلوارو رکوبا، مهاجم نامدار و اروگوئه ای نیز در دوم خرداد سال 77 و پیش از جام جهانی 1998 فرانسه، در دیدار دوستانه ایران مقابل اینترمیلان موفق شد دروازه کشورمان را باز کند تا این دیدار با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

تیم ملی کرواسی نیز پیش از آغاز جام جهانی 98 فرانسه، در دیداری دوستانه مقابل ایران به برتری 2 بر 0 دست یافت و داور سوکر ستاره این تیم یکی از گلزنان این دیدار بود.

میهایلوویچ، بازیکن نامدار یوگسلاوی سابق و متخصص گلزنی از روی ضربات ایستگاهی، در جام جهانی 98 فرانسه مقابل ایران از همین حربه استفاده کرد و تک گل تیمش مقابل ایران را به ثمر رساند.

کلینزمن و بیرهوف، مهاجمان نامدار تیم ملی آلمان نیز در همین جام در برتری 2 بر 0 تیم شان مقابل تیم ملی ایران موفق به باز کردن دروازه احمدرضا عابدزاده شدند.

در برد پرگل 5 بر 3 آ اس رم مقابل تیم ایران که نهم شهریور 83 و طی یک دیدار دوستانه برگزار شد نیز توتی با 3 گل و کاسانو و مکسز هر کدام با یک گل، ستارگانی بودند که مقابل تیم ملی کشورمان پای شان به گل باز شد.

این لیست در جام جهانی 2006 آلمان نیز کاملتر شد و در برتری 2 بر 0 پرتقال مقابل کشورمان، کریس رونالدو و دکو موفق به گلزنی شدند.

در 15 مهرماه 89 تیم ملی کشورمان در دیداری دوستانه، مقهور ستارگان نامدار برزیل شد و دروازه این تیم سه بار توسط دنی آلوز، پاتو و نیمار باز شد.

در جام جهانی 2014 برزیل هم تیم آرژانتین مقابل تیم ملی کشورمان جان به لب شد تا بالاخره لیونل مسی، بهترین بازیکن جهان در ثانیه های پایانی بازی موفق شد دروازه علیرضا حقیقی را باز کند.

ادین ژکو در آخرین بازی تیم ملی کشورمان در جام جهانی برزیل موفق شد یکی از سه گل بوسنی را وارد دروازه ایران کند تا وی نیز در این لیست پرطمطراق جایی داشته باشد.

و اما آخرین ستاره ای که مقابل ایران پایش به گلزنی باز شد زلاتان ابراهیموویچ، ستاره افسانه ای تیم ملی سوئد بود که 11 فروردین سال گذشته موفق شد در برتری 3 بر 1 تیمش مقابل ایران سهم داشته باشد و یکی از گل های این دیدار را به ثمر برساند.

نویسنده: "حسین پنبه‌کار"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x87dl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برنامه گسترشی‌ها برای دیدار با سپاهان مشخص شد