تاریخ انتشار: 1396/03/11 07:39
کد خبر: 207014

روانخواه: منصوریان باید فلسفه‌اش را عوض کند

امید روانخواه در فصل گذشته یکی از منتقدان جدی در مورد سبک بازی استقلال بود. او معتقد است منصوریان باید فلسفه‌اش را در استقلال تغییر دهد چرا که هواداران استقلال فقط نتیجه نمی‌خواهند و برای آنها بازی زیبا هم مهم است.
روانخواه: منصوریان باید فلسفه‌اش را عوض کند

 با روانخواه در خصوص شکست استقلال برابر العین صحبت کردیم و او به سوالات  پاسخ داد.

  •    منصوریان چقدر مقصر است؟

نمی‌توان تمام بار این شکست را روی دوش منصوریان گذاشت و البته نمی‌توان او را بی‌تقصیر هم جلوه داد. در برد و باخت عوامل مختلفی نقش دارند اما همیشه مسئول مستقیم برد و باخت سرمربی است. البته الان شاید درست نباشد که زیاد از منصوریان انتقاد کنیم. جدا از این بازی باید گفت که منصوریان در این فصل نمره قبولی گرفت چون استقلال نایب قهرمان شد و در آسیا هم به مرحله بعدی صعود کرد. البته حذف در آسیا آن هم با این شکل ناراحت‌کننده بود و چیزی که آزاردهنده است، نوع بازی و نوع شکست استقلال است.

  •   من دشمن منصوریان نیستم

اگر در طول فصل انتقاد کردم، نباید برخی تصور کنند که دنبال منافع شخصی بودم بلکه استقلال را دوست دارم. من دشمن منصوریان نیستم و فقط با زبان فوتبال صحبت می‌کنم. اعتقاد من این است که منصوریان باید دیدگاه و فلسفه‌اش را در استقلال تغییر دهد. نمایشی که از استقلال در بازی با العین چه در بازی رفت چه در بازی برگشت دیدیم کاملا مصداق بازی‌های این فصل استقلال در لیگ برتر بود اما در لیگ چون نتایج به شکلی رقم می‌خورد که همه را راضی می‌کرد این ایرادات به چشم نمی‌آمد یا اگر می‌آمد کسی به آن توجه نمی‌کرد.

  •   الگوبرداری از کی‌روش

منصوریان در مصاحبه‌هایش گفته بود که از کی‌روش الگوبرداری می‌کند ولی شما می‌بینید که استقلال از تیم ملی هم تدافعی‌تر کار می‌کند. نکته مهم اما این است که نمی‌توان کار در تیم ملی را با مربیگری در باشگاه قیاس کرد. شاید مربی تیم ملی در سال 8 هفته بازیکنان را در اختیار داشته باشد اما شرایط فوتبال باشگاهی متفاوت است. در رده ملی طبیعتا مردم بیشتر دنبال برد و نتیجه خوب هستند و می‌بینید که در حال حاضر همه از تیم ملی راضی هستند اما در فوتبال باشگاهی قضیه فرق می‌کند. قرار نیست سبک کی‌روش در استقلال هم جواب بدهد و طرفداران استقلال جدا از نتیجه، بازی زیبا هم می‌‌خواهند. در استقلال نمی‌توانی بگویی چون من برنده می‌شوم کسی نمی‌تواند انتقاد کند.

  •  مشکل ایجاد موقعیت

از ابتدای فصل همواره حرف من این بود که استقلال در ایجاد موقعیت و گلزنی شدیدا وابسته به نوع بازی حریف و اشتباهات آنهاست. استقلال در جریان بازی ایجاد موقعیت چندانی ندارد درست مثل بازی دیشب که تک گل آنها نیز از روی یک ضربه ایستگاهی و اشتباه دروازه‌بان العین به دست آمد. درست که بخشی از فوتبال به همین اشتباهات برمی‌گردد اما این واقعیت فوتبال مدرن روز دنیا نیست و دیدید که نحوه بازی استقلال در لیگ در آسیا هم تکرار شد و نتیجه‌اش یک نتیجه بسیار تلخ بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ngmwg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


روانخواه: استقلال نمی‌تواند موقعیت ایجاد کند

سونامی بزرگ در انتظار استقلال
رحمتی، پادووانی، غفوری، کریمی، برزای و ...در لیست مازاد استقلال!