تاریخ انتشار: 1396/03/12 21:04
کد خبر: 206591

مصائب پس‌از صعود پرسپولیس

سرانجام روز آخر مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب برگزار شد و چهار تیم راه یافته به مرحله بعد مشخص شدند.
مصائب پس‌از صعود پرسپولیس

ما که ذوب‌آهن را در مرحله گروهی از دست داده بودیم، استقلال را هم در شب اول این مسابقات حذف شده دیدیم و بنابراین فقط پرسپولیس و استقلال خوزستان برای‌مان باقی ماندند. در این میان شاگردان سیروس پورموسوی که بازی رفت را 2 بریک به الهلال عربستان باخته بودند شانس اندکی برای صعود داشتند. آنها در نهایت مسابقه دوم را هم با همین نتیجه به قهرمان عربستان واگذار کردند تا در مجموع با شکست 4بر2 از دور رقابت‌ها کنار بروند. مسلما با توجه به شرایط اقتصادی و مدیریتی استقلال خوزستان و نیز تفاوت عمیقی که بین مهره‌ها و موجودی فنی این تیم با الهلال وجود داشت، باید به اهوازی‌ها تبریک گفت که مردانه جنگیدند و آبرومندانه حذف شدند.

حکایت پرسپولیس اما فرق داشت. قهرمان لیگ شانزدهم که در گروه مرگ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته بود، در دیدار رفت برابر لخویا در ورزشگاه خالی آزادی تن به مساوی بدون گل داد تا کارش برای مسابقه برگشت سخت‌تر شود. در بازی دوم اما پرسپولیسی‌ها با ارائه یک نمایش سختکوشانه و خستگی‌ناپذیر توانستند با یک گل از سد لخویا بگذرند و به‌عنوان تنها نماینده ایران به مرحله یک‌چهارم نهایی برسند. در طول فصلی که 10ماه پیش شروع شد، این سی‌ونهمین بازی رسمی پرسپولیس بود که در هوای گرم و شرجی دوحه برگزار می‌شد. قرمزها اما در این مسابقه از جان مایه گذاشتند تا قهرمان ثروتمند قطر را از پیش‌رو بردارند. پرسپولیس بازی را متعادل شروع کرد و حتی در 20دقیقه اول مالکیت توپ 55 به 45 به سود نماینده کشورمان بود. در این شرایط پرسپولیسی‌ها روی حرکت و همکاری عالی وحید امیری و مهدی طارمی و البته اشتباه مرگبار چیکو فلورس به گل رسیدند. پرسپولیس از این دقیقه به بعد در لاک دفاعی فرو رفت، چرا که لخویا برای صعود به دو گل نیاز داشت و هر لحظه که از جریان بازی می‌گذشت وضع روحی بازیکنان این تیم بدتر می‌شد. لخویا چیزی حدود یک ساعت بی‌وقفه فشار آورد و بیش از 10کرنر زد، اما پرسپولیس تحمل کرد و این یک ساعت جهنمی را به سلامت از سر گذراند. پس از دقیقه80 که بازیکنان لخویا از صعود ناامید شدند، پرسپولیس دوباره میدان‌داری کرد و حتی دو، سه موقعیت عالی گلزنی هم به دست آورد که آنها را از کف داد.

 

شرایط عجیب یک‌چهارم

طبق قوانین لیگ قهرمانان آسیا، چهار تیم از منطقه غرب و چهار تیم از منطقه شرق به مرحله یک‌چهارم نهایی می‌رسند. این تیم‌ها تا بازی فینال به مصاف تیمی از منطقه دیگر نمی‌روند و تنها در بازی نهایی است که یک تیم شرقی رودرروی یک تیم غربی قرار می‌گیرد. در حال حاضر چهار تیم برتر منطقه غرب آسیا عبارت هستند از پرسپولیس، الهلال و الاهلی عربستان و العین امارات. چگونگی برگزاری بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی بین این چهار تیم، روز 16خرداد با قرعه‌کشی مشخص خواهد شد. با توجه به صعود دو تیم عربستانی به این مرحله، در حال حاضر شرایط پرسپولیس برای بازی یک‌چهارم نهایی بسیار «خاص» شده است. به این ترتیب 66درصد احتمال دارد که نماینده کشورمان در مرحله بعد به تیمی از عربستان برخورد کند. بدی این قرعه آن است که مسابقات دو تیم باید در زمین بی‌طرف برگزار شود. پرسپولیس در مرحله گروهی دو بار با الهلال در زمین بی‌طرف بازی کرد و دو نتیجه مساوی به دست آورد. طبعا با توجه به محرومیت از امتیاز میزبانی، برای پرسپولیسی‌ها سخت است که به مصاف الهلال یا الاهلی بروند. دیروز روزنامه ریاض عربستان مدعی شده نمایندگان این کشور در صورت رویارویی با پرسپولیس، بحرین را به‌عنوان میزبان معرفی می‌کنند که شرایط را برای سرخپوشان سخت خواهد کرد. از سوی دیگر بنا به برخی دلایل، در حال حاضر ما نمی‌توانیم کشوری غیر از عمان را برای میزبانی معرفی کنیم که متاسفانه تیم‌های عربستانی در این کشور هم هواداران زیادی دارند. بنابراین شاید قرعه ایمن‌تر برای ما آن باشد که به العین و برادران عبدالرحمن بخوریم. اگرچه العین تیم خوبی است که اخیرا 6گل به استقلال زد، اما حداقل حسن این قرعه آن است که ما یک میزبانی در تهران خواهیم داشت و در امارات هم از مزیت حضور تماشاگران پرشمار ایرانی برخورداریم. البته فراموش نکنیم اگر پرسپولیس در این مرحله به العین برخورد کند و پیروز شود، در مرحله نیمه‌نهایی چاره‌ای جز رویارویی با برنده الاهلی و الهلال عربستان نخواهد داشت که این هم باز دردسرهای بازی در زمین بی‌طرف را به همراه دارد!

 

کاپیتان هم محروم شد

دردسرهای پرسپولیس اما فقط منحصر به شرایط خاص حاکم بر مرحله یک‌چهارم نهایی نیست؛ چه اینکه سرخپوشان در بازی رفت مرحله بعد از حضور کاپیتان‌شان محروم خواهند بود. بعد از پایان مسابقات مرحله گروهی تمامی اخطارهای بازیکنان پاک شد، اما جلال حسینی در اوقات تلف‌شده دو بازی رفت و برگشت برابر لخویا دو کارت زرد گرفت تا مسابقه رفت مرحله یک‌چهارم نهایی را از دست بدهد. به این ترتیب ضرورت جذب بازیکن جدید در این پست برای سرخ‌ها بیشتر از قبل احساس می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v8a6b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سیدجلال حسینی: فرقی ندارد در مرحله بعد با کدام تیم بازی کنیم