تاریخ انتشار: 1396/03/22 14:17
کد خبر: 204274

راهکار پرسپولیس برای حل پرونده شکایت گولچ

باشگاه پرسپولیس با شکایت گولچ بازیکن سابق خود به فیفا با دردسر جدیدی مواجه شده است.
راهکار پرسپولیس برای حل پرونده شکایت گولچ

سرخپوشان پایتخت پرونده های حقوقی زیادی در فیفا دارند و شکایت گولچ بازیکن خارجی سابق هم به پرونده های قطور آنها در فیفا اضافه شد. 

 

گولچ مدافع 2 رگه استرالیایی و کروات در حالی از پرسپولیس شکایت کرد که حتی یک بار هم در لیست ١٨ نفره پرسپولیس قرار نگرفت. همچنین سرخپوشان پایتخت قصد داشتند از این بازیکن به علت فسخ قرارداد یک طرفه اش شکایت کنند اما گولچ از پرسپولیس به فیفا شکایت کرده و حکم کمیته انضباطی فیفا هم علیه پرسپولیس صادر شده است. 

 

نکته قابل توجه این است که باشگاه پرسپولیس در حالی در پرونده گولچ محکوم به پرداخت ٣٢٣ هزار دلار یعنی حدود یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان شده است که این باشگاه بعد از ترک گولچ به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرده بود و اقدامش در این موضوع درست نبوده است. 

 

طبق اعلام روزبه وثوق احمدی اقدام باشگاه پرسپولیس بابت شکایت این باشگاه از گولچ به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درست نبوده است و سرخپوشان پایتخت باید به فیفا شکایت می کردند. 

 

به هر حال باشگاه پرسپولیس ظرف ٣٠ روز فرصت پرداخت مطالبات گولچ را دارد و یا اعتراضش را تقدیم دادگاه عالی ورزش کند و منتظر رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نباشد. 

 

مسئولان باشگاه پرسپولیس چندین مرتبه اعلام کردند نگرانی بابت پرونده گولچ وجود ندارد چرا که این بازیکن یک طرفه فسخ قرارداد کرده و بدون اجازه باشگاه اقدام به ترک ایران کرده است. 

 

البته شاید مسئولان پرسپولیس نمی دانند که زمانی بازیکن خارجی مطالباتش ٣ ماه عقب بیافتد امکان فسخ قراردادش را در اختیار دارد. 

 

اقدامی که گولچ انجام داد و بعد از اینکه مطالباتش پرداخت نشد به فیفا شکایت کرد و این نهاد اجرایی هم حکم به سود بازیکن دورگه داد. 

 

موضوع زمانی جالب می شود که پرسپولیس از گولچ به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت می کند و بعد از مدتی کمیته انضباطی این پرونده را رد کرده و خود را مرجع رسیدگی به این پرونده نمی داند. 

 

البته پرسپولیسی ها راهکار رسیدگی به این پرونده را پیدا کرده و قرار است این پرونده را به دادگاه عالی ورزش ببرند تا رأی نهایی در این دادگاه صادر شود. 

 

ابهاماتی هم در رقم قرارداد گولچ وجود دارد. در حالی که رقم قرارداد گولچ در سازمان لیگ ٦٦٠ میلیون تومان ثبت شده است اما فیفا باشگاه پرسپولیس را به پرداخت ٣٢٣ هزار دلار محکوم کرده است ، آن هم در شرایطی که گولچ مبلغی را به عنوان پیش قرارداد دریافت کرده است. به هر حال مسئولان پرسپولیس باید پاسخگوی تناقض در رقم قرارداد گولچ باشند.

 

گفته می شود احتمال دارد باشگاه پرسپولیس به خاطر پرونده شکایت گولچ با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه شوند اما این موضوع از سوی مسئولان پرسپولیس تکذیب شد. 

 

علی جمشیدی در باره این مطلب بیان کرد: ما منتظر رأی کمیته استیناف در مورد پرونده گولچ هستیم تا رأی این کمیته را به دادگاه عالی ورزش ارسال کنیم. 

 

وی در ادامه عنوان کرد: نگرانی بابت مهلت قانونی برای پرداخت طلب گولچ وجود ندارد چرا که دادگاه عالی ورزش(cas) مرجع رسیدگی مجدد این پرونده است و برای تجدید نظر خواهی پرونده کولچ به این دادگاه شکایت می کنیم. 

 

جمشیدی تصریح کرد: ما از فیفا جزئیات پرونده گولچ را خواستیم تا دفاعیات حقوقی خود را به دادگاه عالی ورزش ارسال کنیم. 

 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: نگرانی بابت پرونده گولچ وجود ندارد چرا که ما مدارک محکمه پسندی به دادگاه عالی ورزش ارسال می کنیم تا مشکلی برای باشگاه به وجود نیاید

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27vnm6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس باز هم در اوکراین اردو برگزار می‌کند؟