تاریخ انتشار: 1396/04/01 10:15
کد خبر: 201806

خوشبختی های برانکو برای فصل جدید

پرسپولیس برای فصل آینده به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به میدان می‌‌آید و قطعاً می‌خواهد لیگ هفدهم را با کسب بردهای جذاب‌تری ادامه بدهد.
خوشبختی های برانکو برای فصل جدید

تیمی که برای رسیدن به قهرمانی فصل شانزدهم، اکثر تیم‌های ایرانی را قربانی کرده بود، حالا برای تکرار قهرمانی، باید قوی‌تر از قبل باشد. اتفاقی که به خاطر حفظ ستاره‌ها و همچنین جذب چند بازیکن در پست‌های مورد نیاز، رخ داده و سرخپوشان در لیگ هفدهم قدرتمندتر وارد میدان می‌شوند.

خط حمله تیم بیمه شد

خط حمله پرسپولیس فصل قبل با رقم زدن 46 گل زده در 30 بازی به عنوان بهترین خط حمله کل لیگ شناخته شد. مهدی طارمی آقای گل شد و وحید امیری، زوج طارمی در خط حمله نیز نه تنها در گلزنی نسبتاً موفق بود بلکه توانست یکی از بهترین پاسورهای لیگ برتر لقب بگیرد. آنها اما در این فصل، گادوین منشا، سومین گلزن لیگ شانزدهم که در کمتر از 30 بازی، 15 گل برای تیمش به ثمر رسانده بود را نیز به خدمت گرفته‌اند و با وجود هافبک‌های پرقدرت فصل قبل، وینگرهای مؤثر و اضافه شدن سیامک نعمتی و همچنین حفظ طارمی و علیپور، خط حمله سرخپوشان بیمه شده و او می‌تواند از هر ترکیبی که دلش خواست، در خط حمله سود ببرد. نگاهی گذرا به زوج‌های خط حمله سرخپوشان داشته باشید تا قدرت تهاجمی پرسپولیس مشخص شود.

طارمی امیری‌؛ شاید تکرار نشود

این دو نفر که قرار است در فصل آینده نیز همراه پرسپولیس بمانند، در لیگ قبلی برای سرخپوشان سنگ تمام گذاشتند. امیری خستگی‌ناپذیر با دوندگی بالا و تکنیک خود، مدافعان تیم‌های حریف را سردرگم می‌کرد و بهترین زوج برای طارمی به نظر می‌رسید چون با وجود امیری، ذهن مدافعان تیم‌های مقابل جلب می‌شد و طارمی، فضای بیشتری برای گلزنی پیدا می‌کرد.

طارمی منشا‌؛ رؤیا نزدیک است!

این زوج را می‌توان یکی از رؤیایی‌ترین زوج‌های لیگ برتر حداقل روی کاغذ دانست. طارمی شاید توپ‌های زیادی خراب کند اما اولین گلزن فوتبال ایران چه در بحث باشگاهی و چه در سطح ملی (در سال 1396) است. منشا هم تکلیفش مشخص است؛ اگر روزش باشد، می‌تواند یک‌تنه توپ را از میانه زمین بردارد و به گل بدل کند. این دو اگر خوب جفت و جور شوند، رؤیایی‌ترین خط حمله ادوار لیگ را می‌سازند.

طارمی علیپور‌؛ تکراری اما جسور

فصل قبل هر وقت این دو نفر کنار هم بازی کردند، پرسپولیس چهره‌ای جسور در خط حمله داشت و هر آن می‌توانست به گل برسد. طارمی کارش را در گلزنی بلد است و علیپور نیز مثل یک بازیکنِ کارگر، همیشه در خدمت پرسپولیس بوده است. علیپور فصل قبل، یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی خود را پشت‌سر گذاشت؛ با اینکه از جمله ارزان‌ترین بازیکنان تیم بود و در اغلب بازی‌ها به عنوان یار جانشین به میدان می‌رفت.

منشا امیری‌؛ خیلی دور، خیلی نزدیک

این زوج، بعید است در پرسپولیس فیکس شود چون طارمی می‌خواهد در جمع سرخپوشان باقی بماند اما اگر چنین اتفاقی رخ داد، چندان تعجب نکنید چون طبق پروژه‌ای که باشگاه دنبال می‌کند، طارمی تا نیم‌فصل در این باشگاه می‌ماند و سپس لژیونر می‌شود تا هم خودش سود کند و هم باشگاه پرسپولیس. با این حال شاید در نیم‌فصل اول، زوج منشا – امیری دور از ذهن به نظر برسد اما در نیم‌فصل دوم، امکان دارد همه چیز دچار تغییر و تحول شود.

منشا علیپور‌؛ ترکیبی از تکنیک و قدرت

منشا، یک بازیکن تکنیکی و چهارچوب‌شناس است و علیپور یک مهاجم جنگنده با قدرت سرزنی. ترکیب‌شان، ایده‌آل به نظر می‌رسد اما با توجه به لیست بازیکنان پرسپولیس، بعید است به این زوج، زمان زیادی برای بازی کنار یکدیگر برسد.

امیری علیپور‌؛ رفقای بی‌حاشیه

این زوج هم جذابیت‌های خودش را دارد. آنها می‌توانند در هنگام استراحت و یا محرومیت، مصدومیت یا هنگام غیبت منشا و طارمی، وارد ترکیب اصلی شده و کنار هم بازی کنند. چند باری طی فصل قبل نیز چنین اتفاقی برای‌شان رخ داده بود و چندان هم بد عمل نکردند.

 خوشبختی‌های برانکو

برانکو آنقدر خوشبخت است که می‌تواند با جدایی سروش رفیعی از پرسپولیس، محسن مسلمان را به پست اصلی‌‌اش یعنی هافبک بازیساز برگرداند و با این اتفاق، جا برای بازگشت وحید امیری از خط حمله به وینگر چپ باز می‌شود. حالا منشا و طارمی کنار هم بازی می‌کنند و امیری می‌تواند بهترین جانشین برای این زوج باشد. با این حساب، پرسپولیس در فصل آینده، یک تیم رؤیایی و قدرتمند خواهد بود که به غیر از طارمی، منشا، امیری، علیپور و مسلمان، حالا فرشاد احمدزاده و سیامک نعمتی به همراه احسان علوان‌‌زاده را نیز در لیست خود به عنوان ابزارهای تهاجمی می‌بیند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bvvpv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جای سروش در پرسپولیس خالی نیست