تاریخ انتشار: 1396/04/03 10:30
کد خبر: 201304

تلخ و شیرین از یارگیری استقلال تهران برای فصل جدید/ دوران جوانگرایی پایان یافت؟

تلخ و شیرین از یارگیری استقلال تهران برای فصل جدید/ دوران جوانگرایی پایان یافت؟

خبر خوش روز جمعه برای استقلالی‌ها، بازگشت پژمان منتظری به این تیم بود. این بازیکن اواسط هفته گذشته در تماس با مدیران استقلال از قبول پیشنهاد آنها عذرخواهی کرد و آب سردی بر پیکره آبی‌ها ریخت. بحران به معنای واقعی کلمه اردوگاه استقلال را در بر گرفت و خبرهای عجیبی از درون این باشگاه به بیرون مخابره شد. ابتدا بهتاش فریبا در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه استقلال گفت: «از اول هم به منصوریان گفته بودم روی منتظری حساب نکن، چرا که بازیکنان ایرانی شاغل در قطر به راحتی شرایط خوب آن کشور را رها نمی‌کنند.» سپس خبر رسید علیرضا منصوریان سر تمرین به هواداران شاکی قول داده خیلی زود به جای پژمان، خالد شفیعی را جذب خواهند کرد.

 

با این همه اما، بامداد جمعه خبر رسید منتظری با استقلالی‌ها توافق کرده و با عقد قراردادی دو ساله به این تیم پیوسته است. بدون شک حالا یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های منصوریان رفع خواهد شد، چرا که این تیم در فاز دفاعی کمی سر و سامان پیدا می‌کند و البته دوران بدون ملی‌پوش ماندن استقلال هم به پایان می‌رسد. در مسابقه با ازبکستان که منجر به صعود تیم‌ملی کشورمان به جام‌جهانی 2018روسیه شد، باشگاه استقلال در کل فهرست تیم‌ملی حتی یک نماینده هم نداشت، اما حالا آبی‌ها دلخوش خواهند بود که حداقل پژمان در تیم اول کشور از آنها نمایندگی خواهد کرد. منتظری از جمله بازیکنان کلیدی مد نظر کارلوس کی‌روش است و در شرایط عادی او در کنار پورعلی‌گنجی زوج اصلی تیم‌ملی در قلب خط دفاعی را تشکیل می‌دهند. عمده کارشناسان فنی بر این باورند که پژمان هنوز کیفیت فنی خوبش را حفظ کرده و به‌شدت می‌تواند به کار استقلال بیاید.

 

اعتماد دوباره به ستاره‌ها

شاید اگر علیرضا منصوریان در استقلال ماند و توانست لیگ شانزدهم را با این تیم به پایان ببرد، یکی از مهم‌ترین دلایلش این بود که در نیم‌فصل دوم دست به جوانگرایی زد و به نیروهای جوان‌ترش میدان داد. این اتفاق به‌ویژه پس از آن تشدید شد که استقلال به‌خاطر محرومیت از جذب بازیکن در پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات، نتوانست امثال آندرانیک تیموریان و سرور جباروف را به خدمت بگیرد. به هر حال استقلال نیمه‌دوم فصل گذشته را با نتایج نسبتا خوب سپری کرد و اگر باخت فاجعه‌آمیز برابر العین امارات را نادیده بگیریم، در بقیه اوقات فصل شرایط برای این تیم‌مطلوب بود. با این وجود حالا و با رفع محرومیت کذایی فیفا، انگار دوباره کادرفنی و مدیریتی استقلال ماجرای جوانگرایی را از یاد برده‌اند.

چهار خرید مهم این تیم که آشکارا برای حضور در ترکیب اصلی به استقلال آمده‌اند، عبارتند از: داریوش شجاعیان 25ساله، حسن بیت‌سعید 28ساله، سجاد شهباززاده 29ساله و پژمان منتظری 34ساله. این در حالی است که با حساب و کتاب فصل قبل، ممکن بود بتوان به‌جای این نفرات از بازیکنان جوان‌تری مثل برزای، محسن کریمی، فرشید اسماعیلی و مجید حسینی استفاده کرد. در این میان البته استقلال خریدهای جوانی هم مثل مهدی قائدی، فردین نجفی و سینا خادم‌پور داشته‌ است، اما به درستی مشخص نیست این نفرات چقدر در برنامه‌های فنی فصل بعد استقلال سهم داشته باشند. نمی‌توان فراموش کرد که فصل گذشته هم استقلال بازیکنان جوانی مثل طاها شریعتی و میعاد یزدانی را در اختیار داشت که تا آخر هم مورد استفاده قرار نگرفتند و نهایتا از این تیم رفتند.

 

ترکیب احتمالی استقلال

مسوولان باشگاه استقلال می‌گویند فعالیت نقل‌وانتقالاتی در این باشگاه همچنان ادامه دارد. شاید در حال حاضر مهم‌ترین ماموریت آنها دریافت رضایتنامه قطعی رابسون جانواریو باشد که هزینه زیادی هم در بر دارد. با این وجود اگر به یارگیری‌هایی که تا امروز انجام شده توجه کنیم، می‌توانیم این سیمای کلی را از ترکیب احتمالی استقلال در لیگ هفدهم ترسیم کنیم. برای این تیم‌مهدی رحمتی در چارچوب دروازه خواهد بود، خط دفاعی از پژمان منتظری، پادوانی، وریا غفوری و میلاد زکی‌پور تشکیل می‌شود، دو هافبک دفاعی فعلا و تا زمان بهبودی کامل امید ابراهیمی، از روزبه چشمی و امید نورافکن تشکیل می‌شود، سه بازیکن پشت مهاجم را داریوش شجاعیان، حسن بیت‌سعید و جابر انصاری تشکیل می‌دهند، مهاجم نوک هم سجاد شهباززاده خواهد بود. البته همه اینها منوط به چگونگی روند نقل‌وانتقالات استقلال در روزهای آینده و البته تدابیر فنی علیرضا منصوریان است. چنانکه می‌بینید تنها بازیکنان جوان این ترکیب امید نورافکن و زکی‌پور هستند که باشگاه خیلی تلاش کرد برای جایگزینی نفر دوم، شایان مصلح را جذب کند، اما نشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39vrme

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


این استقلال می تواند قهرمان شود آقای منصوریان