تاریخ انتشار: 1396/04/17 10:39
کد خبر: 197765

مبلغ حق رشد بازیکنان اعلام شد

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ شرایط و میزان پرداخت حق رشد و حق آموزش به باشگاه‌ها را تشریح کرد.
مبلغ حق رشد بازیکنان اعلام شد

 فریبرز محمودزاده در مورد نحوه پرداخت حق رشد و میزان این مبلغ، اظهار داشت: حق رشد و حق آموزش به بازیکنان یک حق کاملاً قانونی است که در قوانین فیفا نیز به آن توجه شده است. در مواد 23 و 24 آیین‌نامه نقل و انتقالات کشور ما هم حق رشد و حق آموزش برای بازیکنانی که در زمان انتقال کمتر از 23 سال سن داشته باشند در نظر گرفته شده اما شرایطی برای پرداخت حق رشد وجود دارد. پرداخت حق رشد برای تشویق باشگاه‌های سازنده است.

وی افزود: برای پرداخت حق رشد باید لیگ‌ها را به 4 گروه لیگ برتر، لیگ دسته اول، لیگ دسته دوم و سایر لیگ‌ها تقسیم کنیم  مبلغ حق رشد در هر کدام از لیگ‌ها متفاوت است. ضمن اینکه دو گروه سنی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است.  گروه سنی اول بازیکنان از 12 تا 15 سال تمام هستند و گروه سنی دوم بازیکنانی هستند که از 16 تا 21 سال تمام دارند.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ اعلام کرد: برای گروه سنی اول بازیکنان یعنی فوتبالیست‌هایی که بین 12 تا 15 سال تمام دارند میزان حق رشد بابت هر سال آموزش در باشگاه به این ترتیب است که در تیم‌های لیگ برتری 10 میلیون تومان، تیم‌های لیگ یک 8 میلیون تومان، تیم‌های لیگ دسته دوم 6 میلیون تومان و در سایر لیگ‌ها 4 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. 

محمودزاده در مورد گروه سنی دوم بازیکنان، عنوان کرد: بازیکنانی که بین 16 تا 21 سال تمام دارند برای هر سال آموزش در لیگ برتر 25 میلیون تومان، در لیگ یک 20 میلیون تومان، در لیگ دسته دوم 10 میلیون تومان و در سایر لیگ‌ها 8 میلیون تومان حق رشد باید به باشگاه سازنده پرداخت شود. حق رشد را باشگاه خریدار به باشگاهی که بازیکن را آموزش و رشد داده پرداخت می‌کند اما در برخی موارد نیازی به پرداخت حق رشد وجود ندارد. 

وی افزود: اگر بازیکنی از لیگی به دو رده پایین‌تر انتقال پیدا کند، یعنی به طور مثال از لیگ برتر به لیگ دسته دوم برود یا از لیگ یک به لیگ استانی آمده باشد در آن صورت دیگر باشگاهی که بازیکن را خریده حق رشد پرداخت نمی‌کند و حق رشد بابت چنین بازیکنی داده نمی‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qlwq9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عالیشاه لیگ‌ یک، برو نیست!
با ادامه حضور در تمرینات تراکتورسازی؛