تاریخ انتشار: 1396/04/23 10:11
کد خبر: 196195

پرسپولیسی‌های پیشین، شاکله پدیده در لیگ هفدهم

پدیده خراسان برای حضور در لیگ برتر هفدهم با جذب بازیکنان باتجربه به دنبال کسب سهمیه آسیاست.
پرسپولیسی‌های پیشین، شاکله پدیده در لیگ هفدهم

به گزارش فرتاک ورزشی،تیم فوتبال پدیده در حالی خود را آماده حضور در لیگ برتر هفدهم می‌کند که تیمی باتجربه‌تر از گذشته بسته‌ است. در لیگ هفدهم پدیده‌ای‌ها به دنبال رویایی بزرگ، به وسعت سهمیه آسیایی هستند، آن هم در حضور تیم‌هایی همچون پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ذوب‌‎آهن و حتی تراکتورسازی!

تقریبا می‌توان گفت مهاجری در تمامی پست‌ها جز دروازه تیمش را تقویت کرد تا به رتبه‌ای بهتر از رتبه‌های دو رقمی فصول گذشته دست یابد. در خط دفاعی خانزاده و حاتمی، در خط هافبک اکبر صادقی و محمدرضا خلعتبری و در خط حمله، محمد قاضی و امین قاسمی‌نژاد جذب شدند تا شش سهمیه لیگ برتری تیم پدیده صرف تمامی خطوط شود. در دروازه هم گردان تمدید کرد تا برای دومین سال متوالی سنگربان شماره یک مشهدی‌ها لقب گیرد.

در فصل نقل و انتقالات، بازیکنانی هم بودند که از پدیده جدا شدند اما به جز حسن جعفری که در فهرست مهاجری بود و حضور در سپاهان را ترجیح داد، سایر بازیکنانی که از پدیده جدا شدند در فهرست مورد نظر مهاجری برای لیگ هفدهم حضور نداشتند. از بازیکنان فصل گذشته پدیده، کریم احمدی و یونس شاکری راهی سیاه‌جامگان شدند و لیگ برتری ماندند اما روشنگر با حضور در نساجی، زامهران با حضور در ماشین‌سازی تازه‌سقوط کرده راهی لیگ یک شدند.

شهاب گردان، سعید جلالی، عبدالله حسینی، محمدحسین مرادمند، محمدرضا خانزاده، فریبرز گرامی، بابک حاتمی، مرتضی منصوری، رضا ناصحی، اکبر ایمانی، اکبر صادقی، معین عباسیان، محسن یوسفی، میلاد کمندانی، محمدرضا خلعتبری، محمد قاضی و امین قاسمی‌نژاد، ۱۸ بازیکن بالای ۲۳ سال تیم فوتبال پدیده در لیگ برتر هفدهم خواهند بود. ضمن این که نباید از حسین مهربان و یکی دو بازیکن زیر ۲۳ سال دیگر این تیم هم‌چون مهدی‌خانی ملی‌پوش غافل شد. مهربان از سال نخست حضور پدیده در لیگ برتر در فهرست این تیم حضور داشت و هر از گاهی هم در ترکیب قرار می‌گرفت اما اوج کار وی در نیم‌فصل دوم لیگ برتر شانزدهم بود که با تغییر تاکتیک محمدرضا مهاجری، جا برای مهربان در ترکیب اصلی باز شد و با استفاده از این فرصت، وی به یکی از مهره‌های خوب پدیده بدل شد.

در فهرست بالای ۲۳ سال پدیده تنها دو سه بازیکن مشهدی حضور دارند، موضوعی که با توجه به این که پدیده‎‌ای‌ها به دنبال کسب سهمیه آسیایی هستند قابل توجیه است اما اگر این تیم بخواهد در پایان فصل به رتبه‌ای هم‌چون سال‌های قبل دست یابد، بدون شک حضور نداشتن بازیکنان بومی توی ذوق خواهد زد.

فهرست پرسپولیسی‌های پدیده هم در این فصل با شش بازیکن یکه‌تاز است. شهاب گردان، بابک حاتمی، محمدرضا خانزاده، میلاد کمندانی، محمدرضا خلعتبری و البته محمد قاضی پیشینه بازی در پرسپولیس تهران را در کارنامه دارند. البته به جز پرسپولیس، شش بازیکن پیشین ذوب آهن نیز در پدیده حضور دارند. بعد از این دو تیم سپاهان با پنج و استقلال با دو بازیکن در پدیده رکورد دارند. گردان، خانزاده، ایمانی، صادقی، خلعتبری و قاضی در ذوب‌آهن و گردان، مرادمند، ناصحی، ایمانی و خلعتبری در سپاهان حضور داشته‌اند. محمد قاضی و محسن یوسفی هم دو بازیکنی هستند که تجربه حضور در استقلال را دارند.

به نظر می‌رسد با توجه به مصدومیت بدموقع محسن یوسفی و دوری دو ماهه وی از فوتبال، پدیده با ترکیب گردان، مرادمند، خانزاده، حاتمی، ناصحی، صادقی، ایمانی، کمندانی، خلعتبری، عباسیان و قاضی در لیگ هفدهم به میدان برود. ترکیبی که شش بازیکن بالای ۳۰ سال در دل خود جای داده و میانگین سنی‌اش، ۲۹ سال و ۴ ماه است.

دوره هفدهم، نخستین فصلی است که پدیده از هیچ بازیکن خارجی‌ استفاده نکرده و با ترکیبی تمام ایرانی راهی مسابقات شده‌ است. کنژویچ، پراهیچ، نسیم‌اف و البته یووانویچ در لیگ چهاردهم، پراهیچ در لیگ پانزدهم و سوبا و وارازدات هارویان در لیگ شانزدهم بازیکنان خارجی بودند که با لباس پدیده در فوتبال ایران به میدان رفتند.

نکته جالب توجه دیگر این که در تیم پدیده خراسان، مازنی‌ها بیش‌ترین سهم را دارند. شهاب گردان، محمدرضا خلعتبری، عبدالله حسینی، فریبرز گرامی، محسن یوسفی و امین قاسمی‌نژاد شش بازیکن مازنی تیم فوتبال پدیده در لیگ برتر هفدهم خواهند بود. 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zdod6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گادوین منشا؛ رقیب تازه طارمی برای آقای گلی

شاهنامه آخرش خوش است
درباره این روزهای سپیدرود رشت؛