تاریخ انتشار: 1396/05/30 14:52
کد خبر: 187620

فردا، بزرگترین "سه شنبه" تاریخ برای پرسپولیس و استقلال

فردا روزی به شدت حیاتی برای پرسپولیس و استقلال خواهد بود؛ روزی که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی خواهد رفت و استقلال در تهران با پدیده بازی خواهد داشت.
فردا، بزرگترین "سه شنبه" تاریخ برای پرسپولیس و استقلال

شاید اغراق نباشد اگر سه‌شنبه هفته جاری را یکی از بزرگترین و تعیین‌کننده‌ترین روزهای سال‌های اخیر فوتبال ایران به شمار بیاوریم؛ روزی به شدت حیاتی برای دو باشگاه محبوب ایران که شاید سرنوشت‌شان برای مدت طولانی تعیین شود.

 

رویای سه‌ماهه

پرسپولیس در این روز بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی را برابر الاهلی عربستان برگزار خواهد کرد. سرخ‌ها بعد از مدت‌ها به جمع 8تیم برتر آسیا رسیده‌اند و حالا برای راهیابی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نفس نفس می‌زنند. از روز نهم خرداد که پرسپولیس در قطر لخویا را برد، هواداران این تیم هر روز را به شوق رسیدن به فینال آسیا به شب رسانده‌اند و حالا بعد از گذشت چیزی حدود 3ماه، مبارزه برای دستیابی به این رویا شروع شده است. بازی رفت در عمان برگزار می‌شود اما اسما پرسپولیس میزبان است. بنابراین خیلی خیلی مهم است که این تیم گل نخورد، آن‌هم در روزی که جلال حسینی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. کسب یک نتیجه مطمئن در این بازی ترجیحا بدون دریافت گل، می‌تواند امیدهای پرسپولیس را برای بازی برگشت و صعود از این مرحله زنده نگه دارد؛ به‌خصوص که بازی دوم در ابوظبی برگزار می‌شود و می‌توان به حمایت ایرانیان حاضر در امارات دل خوش کرد. این سه‌شنبه روزی است که افق جاه‌طلبی‌های یکی از بهترین تیم‌های تاریخ پرسپولیس مشخص می‌شود؛ اینکه آنها قرار است فقط در سودای تکرار عنوان قهرمانی در لیگ باشند یا فتح آسیا هم بخشی از پروژه این تیم دوست‌داشتنی است؟

 

روز سرنوشت علیمنصور

اما دو ساعت‌ونیم قبل از بازی پرسپولیس و الاهلی در عمان، در ورزشگاه آزادی تهران هم مسابقه‌ای بسیار مهم برای استقلال و علیرضا منصوریان برگزار خواهد شد. شاید ابتدای فصل بعد از آن‌همه ریخت‌وپاش و خرید بازیکنان ریز و درشت، کسی فکرش را هم نمی‌کرد بازی هفته پنجم برابر پدیده مشهد تبدیل به روز سرنوشت منصوریان شود اما حالا این اتفاق رخ داده و ممکن است عدم نتیجه‌گیری برابر این تیم، دوران حضور سرمربی جوان را در جمع آبی‌ها به پایان برساند. استقلال از 4بازی اول فقط 4امتیاز گرفته و هنوز هیچی نشده 6امتیاز از رقیب سنتی‌اش عقب افتاده است. بنابراین اگر قرار به نبردن پدیده باشد، احتمالا در طول تعطیلات 20روزه لیگ تصمیمی مهم در مورد کادرفنی اتخاذ خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3waap5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تداخل زمان بازی هفته آینده استقلال و پرسپولیس؛ صدا و سیما خواهان تغییر بازی استقلال