تاریخ انتشار: 1396/06/05 17:51
کد خبر: 186424

ظلمی که به سرخابی های پایتخت شده است!

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مالیات بر عملکرد باشگاه های استقلال و پرسپولیس منطقی نیست و دلیل این بدهی را محاسبه مالیات علی الراس برای سرخآبی ها دانست.
ظلمی که به سرخابی های پایتخت شده است!

مسعود سلطانی فر درباره مسدود شدن حساب باشگاه های پرسپولیس و استقلال گفت: بدهی های مالیاتی، مالیات برعملکرد است که منطقی نیست؛ مدیران گذشته استقلال و پرسپولیس متاسفانه اظهارنامه مالیاتی را سال به سال ارائه نکرده اند و سازمان مالیاتی بر طبق روال خود علی الراس این مالیات را محاسبه کرده است.
وی با بیان اینکه در هیچ سالی درآمدهای سرخآبی ها بر هزینه های آنها فزونی نگرفته و همیشه کمتر بوده، افزود: از آنجایی که آنها درآمدی نداشته اند لذا مالیاتی نیز به آنها تعلق نمی گیرد ولی متاسفانه مدیران گذشته به هر دلیلی اظهارنامه خود را ارائه نکرده اند، مالیات علی الراس 25 درصدی برای آنها دیده شده است.

وزیر ورزش ادامه داد: ما جلساتی با رئیس سازمان امور مالیاتی و معاونین این سازمان داشتیم و آنها با رویکرد مثبت با این موضوع برخورد کردند؛ ما ثابت کردیم که دلیل بدهی مالیاتی این دو باشگاه به دلیل محاسبه مالیات علی الراس بوده است. 
سلطانی فر گفت: براساس ساز و کار قانونی کمیسیون ماده 251 مکرر قانون مالیاتی، از علی طیب نیا وزیر سابق اقتصاد دستور گرفتیم تا بار دیگر مدارک مالیاتی این دو باشگاه بررسی شود تا رقم واقعی مالیات آنها خارج شود.
وی ادامه داد: در صورتی که مالیات سرخابی ها بررسی مجدد شود، تصور می کنم 60 تا 70 درصد از بدهی 70 و 100 میلیارد تومانی آنها بخشیده شود. 

سلطانی فر همچنین درباره بدهی 170 میلیارد تومانی سازمان لیگ فوتبال ایران و مسدود شدن حساب آن به شوخی گفت: فکر می کنم در این رابطه 3 تا صفر اشتباه گذاشته بودند!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45pwk9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرخابی های پایتخت صاحب باشگاه می شوند
سلطانی فر؛