تاریخ انتشار: 1396/06/09 21:54
کد خبر: 185627

حضور فوق العاده مدافع پرسپولیس در تیم ملی/محمد انصاری کاندیدای اصلی حضور در جام جهانی

ترکیب دفاعی تغییریافته ایران برابر کره جنوبی و اولین حضور رسمی محمد انصاری در ترکیب ایران، نشان از نگاه ویژه سرمربی تیم ملی به لیگ دارد.
حضور فوق العاده مدافع پرسپولیس در تیم ملی/محمد انصاری کاندیدای اصلی حضور در جام جهانی

ترکیب تیم ملی در بازی امروز برابر کره جنوبی یک سورپرایز ویژه به همراه داشت. محمد انصاری که در این فصل یکی از بهترین بازیکنان لیگ تا به این جا بوده، با تصمیم کی‌روش در ترکیب ثابت تیم ملی برابر کره جنوبی به میدان رفت تا سرمربی تیم ملی فصلی تازه از تغییرات خط دفاعی ایران را به نمایش بگذارد. انصاری که در بازی‌های قبلی همواره بر روی نیمکت می‌نشست و به‌جز دیدار دوستانه برابر پاپوا گینه نو، هیچ‌گاه فرصت بازی برای تیم ملی را پیدا نکرده بود، امروز 90 دقیقه کامل برای تیم ملی بازی کرد.

اما شاید این سوال مطرح باشد که چگونه انصاری بعد از این مدت ناگهانی، امروز در ترکیب ثابت ملی‌پوشان ایران جای گرفت. با نگاهی به نمرات سایت نود می‌بینیم که انصاری با حضور در چهار بازی پرسپولیس در لیگ این فصل، در رده دوم برترین بازیکنان لیگ جای گرفته است. میانگین نمرات 2.5 باعث شده انصاری بهترین مدافع لیگ تا هفته پنجم مسابقات باشد و خیلی زود از رقیبان داخلی خود پیشی بگیرد.

 حضور ثابت انصاری در ترکیب امروز در حالی است که مهدی طارمی جایی در برنامه‌های شروع بازی کی‌روش نداشت. آمادگی بدنی پایین که ناشی از تمرینات کم پیش فصل این بازیکن است، به خوبی در مسابقات لیگ، آسیا و سوپرکاپ نمود داشته است. طارمی در 6 بازی این فصل خود برای پرسپولیس تنها در دیدار هفته سوم برابر نفت تهران عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و نمره 1.5 دریافت کرد.

در سایر دیدارهای لیگ طارمی نمرات متوسط و ضعیفی دریافت کرد تا ضعف این بازیکن در شروع لیگ مشخص باشد. طارمی در هر 3 بازی آخر خود برای تیم ملی گل زده بود و رسانه‌های کره‌ای در مطالب خود انتظار داشتند که این بازیکن را در ترکیب ثابت امروز کی‌روش ببینند؛ اما طارمی برخلاف انتظار نیمکت‌نشین شد تا رضا قوچان‌نژاد مهاجم فیکس امروز تیم ملی باشد.

 شاید بارها نقد عدم توجه به لیگ را به سوی سرمربی تیم ملی شنیده باشیم، اما باید انتظار کی‌روش از لیگ داخلی ایران را بررسی کرد. آمادگی بدنی یک بازیکن در یک لیگ پویا، مهم‌ترین خواسته سرمربی تیم ملی از هر مربی لیگ ایران است.

حالا می‌بینیم که بازیکنی مانند انصاری با آمادگی بالای بدنی در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر، این پتانسیل را پیدا می‌کند که در ترکیب ثابت ظاهر شود و مهدی طارمی که آماری درخشان در آخرین بازی‌های ملی خود داشته، بازی را از نیمکت دنبال کرده‌است. تصمیمی شاید سخت که از عهده سرمربی باهوش تیم ملی برمی‌آید و کمتر مربی در لیگ ایران در این شرایط ترجیح می‌دهد یکی از بهترین بازیکنان خود را بر روی نیمکت بنشاند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48z75m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دفاع چپ کلاسیک پرسپولیس خیال کی روش را راحت کرد