تاریخ انتشار: 1396/06/12 00:03
کد خبر: 185271

ستاره پرسپولیس معادلات تیم ملی را بهم می زند

ستاره پرسپولیس معادلات تیم ملی را بهم می زند

یکی از اتفاقات ویژه بازی ایران و کره‌جنوبی، فیکس شدن محمد انصاری در سئول بود. به نظر می‌رسد تشریفاتی بودن این مسابقه و نیمچه مصدومیتی که جلال حسینی داشت باعث شد کارلوس کی‌روش برای اولین بار ترکیب جوان انصاری- پورعلی‌گنجی را در قلب خط دفاعی تیمش امتحان کند. قبلا هم نوشته بودیم که مرور اردوها، تمرینات و ترکیب‌های تیم ملی در یک سال گذشته مخاطب را به این نتیجه می‌رساند که محمد انصاری نزدیک‌ترین گزینه به چرخه جلال حسینی، پژمان منتظری و پورعلی‌گنجی است و با توجه به سن بالای دو نفر اول، انصاری حتی شانس بازی کردن در جام‌جهانی را هم دارد. حالا این قصه از بازی با کره استارت خورده و اتفاقا حاجی پرسپولیسی‌ها نمایش درخشانی هم ارایه داد تا شاید از این به بعد بیشتر در تیم ملی بازی کند. یک حسن بزرگ انصاری برای بازی در پست دفاع میانی این است که او چپ پاست و می‌تواند با پای تخصصی در سمت چپ یک مدافع میانی راست پا عمق بیشتری به قلب خط دفاعی تیمش بدهد.

با همه اینها اما به نظر می‌رسد انصاری درست در همین لحظه جهش حرفه‌ای‌اش با یک مشکل بزرگ مواجه شده باشد؛ اینکه پست او در پرسپولیس به زودی تغییر خواهد کرد. مسلما برانکو سال گذشته از سر ناچاری انصاری را به پست دفاع میانی برد و امسال هم این رویه به خاطر مصدومیت جلال حسینی در آغاز فصل ادامه یافت، وگرنه برانکو تصمیم دارد از زوج جلال و شجاع خلیل‌زاده در قلب خط دفاعی تیمش استفاده کند و انصاری را مثل دو سال پیش به سمت چپ این خط ببرد. انصاری اما در تیم ملی به هیچ‌وجه برای دفاع چپ گزینه نیست؛ چه اینکه آنجا میلاد محمدی در بهترین فرم ممکن است. بنابراین شاید دوگانگی پست‌های ملی و باشگاهی این بازیکن، قدری کار را برای او سخت کند.

شاید حتی این مساله به رویارویی دوباره کی‌روش و برانکو هم منجر شود. مربی پرتغالی قبلا هم نشان داده دوست دارد بازیکنانش در تیم‌های باشگاهی هم سر پست دلخواه او بازی کنند. کارلوس مثلا اوایل دعوت از پورعلی‌گنجی از منصوریان خواسته بود او را به جای پست هافبک دفاعی در قلب خط دفاع مورد استفاده قرار بدهد. حالا باید دید مساله انصاری به کجا می‌کشد؛ کی‌روش به برانکو رو می‌زند یا انصاری با این دوگانگی کنار می‌آید؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ze5aa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فرشاد احمدزاده: مسلمان و طارمی مثل پت و مت هستند/ استقلالی ها به منصوریان کم لطفی میکنند