تاریخ انتشار: 1396/06/19 09:21
کد خبر: 183991

«ویچ‌های» سپاهان و گسترش فولاد در شرایط خوبی نیستند!

بعد از گذشت 5 هفته از لیگ برتر اوضاع برای «ویچ‌های» سپاهان و گسترش فولاد آشفته است.
«ویچ‌های» سپاهان و گسترش فولاد در شرایط خوبی نیستند!

 بعد از موفقیت‌های برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس در چند سال اخیر شاهد این بودیم که مدیران فوتبال ایران دوباره برای سپردن هدایت تیم‌هایشان دست به دامان مربیان کروات شدند. درست در ایامی که برانکو با پرسپولیس تُرک‌تازی می‌کرد و روی ابرها قدم می‌گذاشت پای مربیانی مانند کرانچار و البته لوکا بوناچیچ همیشه در صحنه در فوتبال ایران دوباره باز شد.

شاید مدیران سپاهان و گسترش فولاد امیدوار بودند امثال کرانچار و بوناچیچ هم راه برانکو را در فوتبال ایران بروند اما اتفاق دیگری رخ داد. با آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشورمان تیم‌های سپاهان و گسترش فولاد تبریز با مربیان کروات خود نتایج دور از انتظاری گرفتند و ناکامی‌های پیاپی را تجربه کردند.

بعد از گذشت 5 هفته از لیگ برتر سپاهان با آن همه مهره و امکانات 6 امتیازی است و گسترش فولاد هم با 3 امتیاز در انتهای جدول دست و پا می‌زند، به اینها حذف سپاهان از جام حذفی را هم اضافه کنید تا ببیند اوضاع برای «ویچ‌های» سپاهان و گسترش فولاد چقدر آشفته است.

باید توجه داشت اگر مربی مثل برانکو با پرسپولیس چنین تیمی درست کرده شرایط متفاوتی داشته. اول از اینکه مدیران باشگاه پرسپولیس با صبر و حوصله پای برانکو ایستادند و حالا مزدش را می‌گیرند. نکته دوم ثبات مدیریتی باشگاه پرسپولیس در چند سال گذشته است و مهم‌‌ترین مورد هم حفظ اسکلت پرسپولیس در فصل‌های گذشته است.

مسلما برانکو با در اختیار داشتن تیمی یک‌دست، بازیکنانی درجه یک و البته تفکری حرفه‌ای به این جایگاه رسیده و صرف اینکه یک کروات است دلیل موفقیتش نیست. کاش مدیران ما به جای گرفتن تصمیم‌های احساسی کمی فکر کنند و بدانند «هر گردی، گردو نمی‌شود»! تا به این صورت هم جا برای حضور مربیان درجه یک خارجی و ایرانی در تیم‌هایشان باز باشد و هم سرمایه بیت‌المال به راحتی به هدر نرود.

امروز کار به جایی رسیده که مدیران سپاهان و گسترش فولاد از نتایج تیم‌هایشان با مربیان کروات راضی نیستند و حتی برکناری این مربیان را از سمت‌هایشان تکذیب هم نمی‌کنند. باید در تا پایان فصل جاری لیگ برتر چند مربی کروات روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری می‌نشینند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v9jmj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کرانچار و لوکا روی لبه پرتگاه