تاریخ انتشار: 1396/06/20 07:32
کد خبر: 183719

اتفاق عجیبی که جادوگر حالا حالاها با آن سرکار دارد!

سرمربی جدید نفت تهران، فعلا نمی‌تواند به عنوان سرمربی این تیم را هدایت کند.
اتفاق عجیبی که جادوگر حالا حالاها با آن سرکار دارد!

زمانی که کریمی به عنوان دستیار کی‌روش انتخاب شد، نداشتن مدرک مربیگری بزرگترین مشکل او بود. کریمی در بازی‌های رسمی، نمی‌توانست نقش دستیار کی‌روش را داشته باشد اما عمر حضورش در تیم ملی، به جام ملت‌های آسیا نرسید و هیچوقت این مشکل برایش دردسرساز نشد. حالا کریمی، سرمربی نفت تهران شده و اجازه ثبت قرارداد به عنوان نفر اول کادرفنی را ندارد.

کریمی اخیرا در کلاس‌های مربیگری B شرکت کرده و البته، هنوز مدرک نگرفته است. در حالی که حداقل مدرک لازم برای سرمربیگری در لیگ برتر، مدرک A آسیاست. در لیگ قهرمانان آسیا هم سرمربیان تیم‌ها باید مدرک A داشته باشند. میرشاد ماجدی، رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال با تایید این موضوع به نود گفت کسی که به عنوان سرمربی معرفی می‌شود، باید مدرک A داشته باشد: «سرمربیان تیم‌های لیگ برتری، باید مدرک A آسیا داشته باشند اما این موضوع در مورد بقیه اعضای کادرفنی صدق نمی‌کند. در لیگ قهرمانان هم از سال ۲۰۲۰، سرمربیان باید مدرک پروفشنال بگیرند اما فعلا با مدرک A هم می‌توان در لیگ قهرمانان شرکت کرد.»

راه کریمی برای نشستن روی نیمکت نفت، انتخاب دستیاری است که قبلا مدرک A گرفته باشد و به عنوان سرمربی معرفی شود. کریمی هم قراردادش را به عنوان دستیار او ثبت کند. سوال اینجاست کریمی که به تازگی در کلاس‌های مربیگری سطح B آسیا شرکت کرده، چه زمانی شرایط گرفتن مدرک A را خواهد داشت؟ موضوعی که به گفته ماجدی، بین ۶ ماه تا دو سال طول می‌کشد: «پروسه طبیعی بین این دو مدرک، برای افرادی که در کلاس مربیگری شرکت می‌کنند ۲ سال است اما بعضی افراد، با توجه به شرایط‌شان توسط مدرس ریکامند و معرفی می‌شوند. این افراد می‌توانند بلافاصله در کلاس بعدی که ۶ ماه تا یک سال بعد برگزار می‌شود شرکت کنند. اگر کریمی ریکامند شود، در ۶ ماه تا یک سال بعد می‌تواند مدرک A را بگیرد.»

با این شرایط، مدرک گرفتن کریمی احتمالا به این فصل نمی‌رسد و او باید مسیری مشابه دایی و خطیبی را طی کند. انتخاب دستیاری که به عنوان سرمربی فرمالیته معرفی شود و او، تحت عنوان کمک مربی سرمربی اصلی باشگاه باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v97ab

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ائتلاف دایی و کی روش برعلیه اسطوره پرسپولیس!