تاریخ انتشار: 1396/06/30 21:29
کد خبر: 181780

تساوی سپاهان و پرسپولیس؛ تساوی راضی کننده الکلاسیکو جذاب و پرحاشیه

دیدار جذاب و دیدنی دو تیم همانطور که انتظار می‌رفت پرهیجان و جنجالی بود و در نهایت به تساوی رضایت دادند.
تساوی سپاهان و پرسپولیس؛ تساوی راضی کننده الکلاسیکو جذاب و پرحاشیه

 در دیداری که پرسپولیس شانس بزرگی برای پیروزی یش از جدال حساس خود در لیگ قهرمانان داشتند در نهایت به تساوی مقابل سپاهان رضایت دادند تا طرفداران فوتبالی از دیدن یک بازی زیبا و جذاب و البته جنجالی لزت ببرند.

 

استادیوم: نقش جهان                هفته: هفته لیگ برتر/ فصل هفدهم 

داور:    اشکان خورشیدی         کمک داوران: سجاد طوری- رحیم شاهین و علی صفایی

 

سپاهان:

لی اولیویرا، حسن جعفری، ساسان انصاری، عزت اله پورقاز(ژاویر رودریگز 70)، شاهین ثاقبی، سعید آقایی، میلاد سرلک، مهرداد محمدی، مروان حسین، رافائل اسچولر و سیاوش یزدانی

سرمربی: زلاتکو کرانچار

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، حسین ماهینى(شایان مصلح)، محسن ربیع خواه، شجاع خلیل زاده، محمد انصارى، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، محسن مسلمان (دقیقه 70، بشار رسن)، مهدى طارمى و علی علیپور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

اخطار

مهدی طارمی(32) از پرسولیس

مهرداد محمدی(32) - سپاوش یزدانی(36) - حسن جعفری(50) از سپاهان

 

شرح گل ها

سپاهان 0 پرسپولیس 1: ( دقیقه 38، مهدی طارمی): مهدی طارمی در غیاب گادوین منشا به عنوان پنالتی زن اول پرسپولیس مامور نواختن این ضربه شد تاو آن را برخلاف جهت حرکت اولیویرا به گل اول پرسپولیس تبدیل کرد.

سپاهان یک پرسپولیس یک : (دقیقه 64، مروان حسین): ارسال کرنر اینبار برای سپاهان با ضربه سر مروان حسین گل تساوی بخش زردپوشان را در پی داشت.

سپاهان 1 پرسپولیس 2: (دقیقه 72، علی علیپور): حرکت فوق العاده پرسپولیسی ها پشت محوطه جریمه و پاس در عمق فرشاد احمدزاده برای علیپور این بازیکن را با اولیویرا تک به تک کرد تا دروازه سپاهان برای بار دوم باز شود.

سپاهان 2 پرسپولیس 2: ( دقیقه 86، علی محمدی): اینبار زلاتکو در نقش فوق العاده تعویض هایش به نتیجه رسید و دو تعویضی او توانستند در نقش گلساز و گلزن ظاهر شوند. ارسال رضا میرزایی با عبور از تمام بازیکنان به علی محمدی رسید تا او با ضربه ای زمینی بیرانوند را بار دیگر تسلیم کند.

 

شرح نیمه اول:

حضور حدود 40 هزار هوادار در دیدار پرسپولیس و سپاهان نوید یک بازی جذاب و دیدنی را از سوی دو تیم می‌داد اما شرایطی که زلاتکو و برانکو پیش از این نبرد داشتند باعث شده بود تا هر دو تیم با احتیاط بازی را دنبال کنند و دروازه آنها با کمترین خطر مواجه شود.

پرسپولیس روی فرارهای مهدی طارمی در قلب دفاعی سپاهان حساب باز کرده و بود و سپاهان نیز روی فضاهای شوتزنی از پشت محوطه جریمه و بارها از این طیق با ضربات ساسان انصاری و مروان حسین و اسچولر به دنبال باز کردن دروازه بیرانوند بود که در آن ناکام ماند.

در نهایت اما اشتباه مدافع سپاهان باعث شد تا داور در دقایق پایانی یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کند و مهدی طارمی دومین پنالتی پیاپی خود را در این فصل تبدیل به گل کند و سرخپوشان را با یک گل راهی رختکن کرد.

 

دقایق حساس:

دقیقه 3: پرسپولیس در اولین حمله خطرناک خود به گل رسید که داور آن را مردود اعلام کرد. پرتاب اوت دستی بلند از سوی پرسپولیسی ها با گل خطای شجاع خلیل زاده همراه شد تا پرسپولیس دست خالی بازگردد.

دقیقه 8: حرکت علی علیپور درون محوطه جریمه و کورس او با پورقاز در نهایت با کات بک هم درون شش قدم همراه شد که ضربه طارمی به راحتی در اختیار لی قرار گرفت.

دقیقه 9: در میان غفلت مدافعان پرسپولیس این مروان حسین بود که با بیرانوند تک ب تک شد اما ضربه اش را در میان تعجب راهی اوت کرد.با این حال داور با اعلام آفساید این بازیکن عراقی توپ را در اختیار پرسپولیسی ها قرار داد تا سپاهانی ها حسرت فرصت از دست رفته را نخورند.

دقیقه 14: ساسان انصاری در آستانه ورود به محوطه جریمه توسط صادق محرمی با خطا متوقف شد تا اشکان خورشیدی یک ضربه ایستگاهی به سود سپاهان اعلام کند.

دقیقه 15: این ضربه را ساسان با ارسالی قدرتمند و زمینی به سمت شش قدم نواخت که توپ با عبور از تمام بازیکنان راهی اوت شد.

دقیقه 25: ساسان انصاری پشت محوطه جریمه پرسپولیس پا به توپ شد و در فرصتی مناسب به قصد دروازه بیرانوند شوت خود را نواخت که این ضربه راهی اوت شد.

دقیقه 25: روی اشتباه صادق محرمی سپاهانی ها صاحب فرصت ضدحمله شدند که این حرکت آنها توسط شجاع خلیل زاده ناکام ماند.

دقیقه 27: راقائل اسچولر از پشت محوطه جریمه موقعیت شوتزنی شد که ضربه اش با اختلافی کم از بالای دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه 29: ارسال ساسان انصاری برای شاهین ثاقبی در شرایطی که این بازیکن موقعیت خوبی برای باز کردن دروازه پرسپولیس با ضربه سر داشت راهی به چارچوب نیافت و در نهایت این بازیکن اعتقاد داشت مدافع پرسپولیس او را شارژ کرده است.

دقیقه 31: مهدی طارمی قصد داشت از غافلگیری مدافعان سپاهان سود ببرد و خودش ضربه کرنر را به قصد استفاده علیپور ارسال کرد که توپش را مدافعان کم تعداد سپاهان راهی بیرون کردند.

دقیقه 34: پرسپولیس روی ارسال درون شش قدم و در ادامه ضربه وحید امیری به گل دست یافت اما داور به دلیل هند طارمی ضمن قطع بازی، توپ را در اختیار سپاهان قرار داد. اعتراض نیمکت نشینان و بازیکنان دو تیم در نهایت با مشورت کمک داور و داور یک کارت زرد برای مهدی طارمی و مهرداد محمدی در پی داشت و بازی از سوی سپاهان از سر گرفته شد.

دقیقه 37: پرسپولیس روی ارسال کرنر محسن مسلمان و خطای سیاوش یزدانی روی طارمی صاحب یک ضربه پنالتی شد.

دقیقه 49: روی ضدحمله سریع سرخپوشان بازیکن سپاهان با دست مانع عبور توپ فرشاد احمدزاده شد که خورشیدی یک ضربه ایستگاهی از منطقه مناسب نصیب پرسپولیس کرد اما نتوانستند از آن سود ببرند.

دقیقه 52: حرکت مهدی طارمی به داخل هجده قدم و کات بک او برای علیپور پیش از ضربه مهاجم شماره 70 سرخپوشان نصیب اولیویرا شد.

دقیقه 53: اینبار ساسان انصاری درون هجده صاحب فرصت شد که ضربه او با برخورد به مدافع پرسپولیس به شکلی خطرناک راهی کرنر شد.

دقیقه 55: ارسال کرنر محسن مسلمان با ضربه سر شجاع خلیل زاده فرصت خوبی برای گل دوم پرسپولیس شکل داد که ضربه مدافع پیش تاخته سرخپوشان به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 56: اینبار ضربه از پشت محوطه جریمه مروان حسین به شکلی خطرناک با مهار تک ضرب بیرانوند همراه شد تا آه از نهاد طرفداران این تیم بلند شود.

دقیقه 61: ارسال توپ پشت محوطه جریمه برای شاهین ثاقبی این بازیکن را با بیرانوند در آستانه تک به تک شدن قرار داده بود که ماهینی با تکل بلند خود مانع از این اتفاق شد.

دقیقه 65: ساسان انصاری در حرکتی فوق العاده با عبور از دو مدافع پرسپولیس و از زاویه بسته قصد باز کردن دروازه بیرانوند را داشت که توپش راهی کرنر شد.

دقیقه 67: برخورد عزت پورقاز که قصد داشت ضربه سر خود را در میانه میدان بزند با علیپور باعث مصدومیت این بازیکن شد تا از زمین خارج شود و تحت بررسی پزشکی قرار گیرد.

دقیقه 70: ضربه شاهین ثاقبی از داخل هجده قدم در شرایطی مناسب با برخورد به ساسان انصاری راهی اوت شد تا فرصت خوبی از دست سپاهات برود.

دقیقه 75: بشار رسن با پاسی فوق العاده مهدی طارمی را صاحب فرصت کرد که ضربه سر ضرب این بازیکن با اختلاف و به شکل خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 77: حرکت فوق العاده وحید امیری درون محوطه جریمه و پاس او درون شش قدم به مهدی طارمی در شرایط تک به تک با واکنش لی اولیویرا همراه شد تا بهترین فرصت برای گل بعدی از دست برود.

دقیقه 79: ارسال کرنر بشار رسن برای شجاع خلیل زاده اینبار هم با ضربه دقیقی از این مدافع همراه نبود تا فرصت از دست برود.

دقیقه 90: برخورد سنگین بین مصلح و سرلک، بازیکن شماره 6 را با مصدومیت شدیدی مواجه کرد که لحظاتی استادیوم را در شوک فرو برد و همگی نگران این بازیکن شدند.

 

نکات بازی:

* سپاهان بعد از 11 سال در استادیوم نقش جهان میزبانی پرسپولیس را برعهده دارد.

* ساسان انصاری که سابقه حضوری کوتاه مدت در پرسپولیس را در کارنامه دارد امروز مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد و در سمت مقابل نیز شجاع خلیل زاده نیز با 5 سال سابقه حضور در سپاهان امروز با پیراهن شماره 3 سرخ برابر این تیم قرار می‌گیرد.

* برانکو ایوانکوویچ تاکنون برابر سرمربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران شکست نخورده و اکنون باید دید برابر زلاتکو در این تقابل چه نتیجه‌ای را رقم می‌زند.

* یکی از تماشاگران با پرتاب یک شیئ هلی شات ورزشگاه را مورد اصابت قرار داد تا در کار آن خلل ایجاد شود.

* عدم نصب تلویزیون در جایگاه خبرنگاران باعث شده بود تا آنها با مشکل برای پوشش خبرهای خود مواجه باشند و نتوانند صحنه های آهسته و حساس این دیدار را تماشا کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eqm5a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سپاهان رکورددار گلزنی با خارجی‌ها به پرسپولیس