تاریخ انتشار: 1396/06/31 16:03
کد خبر: 181680

شش اشتباهی که بلای جان منصوریان شد!

سرمربی جوان استقلال با کسب 4 شکست از 6 هفته اول لیگ برتر در آستانه از دست دادن نیمکت این تیم قرار گرفته است، نیمکتی که سال ها برای به دست آوردن آن لحظه شماری می کرد.
شش اشتباهی که بلای جان منصوریان شد!
علیرضا منصوریان برخلاف خریدهای گرانقیمت و البته وعده هایی که در اول فصل داده بود ضعیف ترین نتیجه تاریخ باشگاه را در 6 هفته اول رقم زد و حالا کار به جایی رسیده است که گفته می شود او در آستانه برکناری از سمت خود قرار گرفته است؛ اما به نوشته ورزش سه آنچه منصوریان را از هدف خود دور کرد و البته رویای قهرمانی استقلال را به باد داد، انتخاب ترکیب های عجیب و دستکاری های عجیب تر در ترکیب استقلال و البته تعویض های اشتباهی است او در هر بازی انجام می دهد و باعث می شود این تیم هرگز شکل تیم برنده را نداشته باشد.
 
صنعت نفت و فرصت کم به تازه واردها
سرمربی استقلال اولین اشتباه خود را در هفته اول لیگ برتر انجام داد، جایی به یکی از مهمترین خریدهای فصل تیمش فرصت کمی برای بازی کردن داد. در حالی که معمولا بازیکنان تازه وارد به چند بازی زمان نیاز دارند تا با جو تیم های بزرگ آشنا بشوند، منصوریان در بازی با صنعت نفت آبادان تنها 58 دقیقه به بیت سعید فرصت داد تا توانایی های خود را نشان بدهد و بی تردید این اتفاق در روند کار مهاجم جنوبی استقلال تاثیرگذار بود.
حاشیه:
این بازی تحت تاثیر محرومیت نورافکن، مجید حسینی و مهدی قائدی استقلال به دلیل عدم حضور در اردوی تیم امید برگزار شد.
منصوریان در پایان بازی حمله تندی به مدیران فدراسیون فوتبال کرد و از دیکتاتوری مدیران فدراسیون فوتبال و البته از بی سوادی حاکم بر فضای فوتبال گله کرد.
 
استقلال خوزستان و نیمکت نشینی 2 تازه وارد
اما اشتباه های عجیب منصوریان در بازی با استقلال خوزستان در هفته دوم لیگ برتر به اوج خود رسید، جایی که او تصمیم گرفت حسن بیت سعید و سجاد شهباززاده دو بازیکن تازه وارد خود را با تنها یک بازی فرصت نیمکت نشین کند. این موضوع به نظر جز تخریب روحیه بازیکنان تازه وارد و از دست دادن اعتماد به نفس آنها فایده دیگری برای منصوریان و تیمش نداشت و اتفاق های تلخ این فصل از بازی هفته دوم برای آبی ها رقم خورد.
حاشیه:
هرچند استقلال در این بازی برای دومین هفته موفق به پیروزی نشد اما حضور مهدی قائدی و البته درخشش او باعث شد هواداران از این نتیجه ضعیف چندان دلخور نباشند.
 
آوار حملات تراکتورسازی چطور روی سر استقلال آمد؟
در بازی با تراکتورسازی که تنها پیروزی استقلال در لیگ برتر بدست آمد، اشتباه منصوریان در تعویض می توانست همین یک پیروزی را هم از این تیم بگیرد. در این بازی در نیمه دوم تراکتورسازی سرپا حمله شد تا شاید بتواند یک گل خورده را جبران کند اما منصوریان در تصمیمی عجیب در دقیقه 78 نورافکن را از زمین بیرون کشید و جابر انصاری را وارد زمین بازی کرد تا بازی در 12 دقیقه پایانی کاملا یک طرفه به نفع سرخ پوشان تبریزی بشود.
 
حاشیه:
بعد از این پیروزی منصوریان اعلام کرد که همیشه در موقعیت های حساس به گل محمدی برخورد می کند چراکه فصل قبل هم استقلال با پیروزی برابر ذوب آهن یحیی گل محمدی در هفته هفتم اولین پیروزی فصل خود را تجربه کرد.
 
سایپا، بازی که جباری هافبک دفاعی شد
هفته چهارم منصوریان عجیب ترین تصمیم ممکن را برای تیمش گرفت، او در این بازی طبق وعده قبلی همزمان از چپاروف و جباری  در ترکیب اصلی استفاده کرد اما به بدترین شکل ممکن، او در این بازی از جباری به عنوان زوج چشمی در پست هافبک دفاعی استفاده کرد و در تصمیمی عجیب امید  نورافکن را نیمکت نشین کرد تا نتیجه آن چیزی جز شکست یک بر صفر برای استقلال نشود. جباری پا به سن گذاشته در این بازی نه در خلق موقعیت و نه در کارهای دفاعی هیچ موفقیتی نداشت.
 
حاشیه ها:
منصوریان بعد از این شکست در اظهار نظری عجیب گفت که تیمی ساخته است که تا سال 1402 می تواند در ایران و آسیا آقایی کند، موضوعی که سوژه بسیاری از رسانه ها و هواداران رقیب شد.
به جز این منصوریان فردای بازی در گفت و گو با یکی از رسانه ها خبر از قهرمانی قطعی تیمش در لیگ برتر داد، اتفاقی که استقلال هرگز در مسیر آن قرار نگرفت.
 
پدیده و نیمکت نشینی بهترین بازیکن استقلال
تصمیم های عجیب منصوریان در هفته پنجم هم ادامه داشت، جایی که او در بازی با پدیده تصمیم گرفت سرور چپاروف بهترین بازیکن خود در 4 هفته اول لیگ را نیمکت نشین کند و از جباری پابه سن گذاشته و ناآماده استفاده کرد. این تصمیم عجیب در نهایت باعث شکست 2 بر صفر استقلال و شایعه برکناری منصوریان شد.
 
حاشیه ها:
در بازی با پدیده و بعد از کسب سومین شکست استقلال هواداران برای اولین بار علیه منصوریان شعار دادند.
در دقایق پایانی بازی منصوریان در کنار خط دست رضا مهاجری را گرفت که سرمربی پدیده خبر از خداحافظی او از این تیم داد.
منصوریان در پایان بازی با هواداران عصبانی پدیده خداحافظی کرد اما بر خلاف تصورها این خداحافظی هرگز به معنی استعفا نبود و او بعد از چند روز تعطیلی تمرینات تیمش را زیر نظر گرفت.
 
پارس جم، دوری جنوبی برابر تیم جنوبی
منصوریان هرگز شناخت خوبی از ترکیب تیمش و شرایط بازی ندارد، او در بازی با پارس جنوبی ترجیح داد مهدی قائدی و حسن بیت سعید که به شرایط بازی در جنوب کشور کاملا آشنا هستند را روی نیمکت بگذارد و از جابر انصاری استفاده کند که از روزهای آمادگی اش به دور است. عجیب این که در شرایطی که استقلال در بازی با پارس جم نیاز به گل داشت منصوریان تصمیم گرفت اولین تعویضش را با ورود میلاد زکی پور به جای آرمین سهرابیان به زمین بسوزاند، تغییری که هرگز گره از مشکلات استقلال باز نکرد.
 
حاشیه:
تماشاگران استقلال در پایان این بازی به شدت علیه منصوریان شعار دادند و با پرتاب نارنجک و بطری به او سرمربی تیم خود را بدرقه کردند.
استقلال با شکست برابر پارس جم بدترین شکست تاریخ خود تجربه کرد و برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر 3 شکست متوالی را تجربه کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eqmdy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترفند جالب مدیرعامل استقلال برای فرار از خبرنگاران