تاریخ انتشار: 1396/07/15 12:12
کد خبر: 179438

بازی الهلال حکم مرگ و زندگی را برای این 5 بازیکن پرسپولیس دارد!

پرسپولیس برای دستیابی به هدف خود برابر الهلال عربستان در بازی برگشت لیگ قهرمانان نیاز به آمادگی بیش از 90 درصدی چند عنصر اصلی تیمش دارد.
بازی الهلال حکم مرگ و زندگی را برای این  5 بازیکن پرسپولیس دارد!

 11 مرد ابتدایی برانکو ایوانکوویچ برابر الهلال در بازی رفت در یکی از بدترین عملکردهای فصل خود نتوانستند تیم را از فروپاشی نجات دهند و در نهایت نتیجه شکست 4 بر 0 مقابل نماینده عربستان رقم خورد. الهلال عربستان تیمی با کیفیت که با حضوری متوالی در لیگ قهرمانان و همچنین موفقیت‌های نسبی در آن به تیمی قدرتمند در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است، مسلما حریفی سرسخت تلقی می‌شود که عبور از آن نیازمند این است که بازیکنان رقیب در بالاترین حد توانایی فنی و روحی خود قرار داشته باشند.

 

برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش پیش از جدال برابر الهلال برای دستیابی به موفقیت برابر این تیم اعلام کرده بودند به بالاترین کیفیت حداقل 9 بازیکن خود نیاز دارند. در این بین اما هیچ کدام از نفرات حاضر در زمین محمدبن زاید نتوانستند فرم ایده‌آلی از خود به جا بگذارند تا یکی از سنگین‌ترین شکست‌های سرخپوشان رقم بخورد و کار صعود نه به اما و اگر که تقریبا به یاس در جدال برگشت تبدیل شود.

 

با این حال سرمربی سرخپوشان با ابراز امیدواری نسبت به بازی برگشت از سود بردن از کمترین شانس نیز برای دستیابی به هدف بزرگ‌شان خبر داده است. اتفاقی که اینبار هم نیازمند این است تا بیشتر بازیکنان این تیم با تفکر کاملا حرفه‌ای و آمادگی صد درصدی برابر حریف قرار گرفته و یک ماجراجویی هیجان انگیز را رقم بزنند. در این بین نگاهی خواهیم انداخت به ستاره‌هایی که کیفیت و توان آنها بیش از دیگران برای موفقیت پرسپولیس در این بازی موثر است.

 

 

علیرضا بیرانوند

مسلما همچون بازی رفت بار دیگر دروازه‌ی او مورد هجوم حملات جسته و گریخته و البته خطرناک الهلالی‌ها همراه خواهد بود. در دیدار رفت نیز الهلال علیرغم اینکه بعد از 10 نفره شدن فشار چندانی روی دروازه پرسپولیس شکل نداد؛ اما هر بار پا به توپ وارد باکس این تیم شدند توانستند به موفقیت دست یابند. در بازی برگشت نیز مسلما پرسپولیس با توجه به نیاز به گل بازی هجومی به نمایش خواهد گذاشت و این مساله باعث می‌شود علیرضا بیرانوند بارها با حمله وران حریف مواجه شود. دریافت گل از سوی علیرضا بیرانوند می‌تواند به طور کامل هر نوع رویاپردازی این تیم را دور و دورتر کند و از شماره یک پرسپولیس که این روزها بالاترین حد انتقاد و فشار را تحمل می‌کند انتظار می‌رود یک شب رویایی را در مسقط پشت سر بگذارد تا سهمی در هدفی که تیم دنبال می‌کند، داشته باشد.

 

کمال کامیابی نیا

هافبک دفاعی پرسپولیس بعد از اخراج برابر الاهلی عربستان، نتوانست تیمش را در بازی رفت نیمه نهایی همراهی کند. او که مدعی بود قابلیت حضور در فینال آسیا را دارا هستند اکنون بعد از یک جلسه غیبت در شرایطی سخت به ترکیب تیم باز خواهد گشت و باید از هم گسیختگی خط دفاعی و میانی تیمش را به کمترین حد ممکن برساند. شماره 11 پرسپولیس نیز در این فصل دور از انتظار ظاهر شده؛ اما برای دیدار برگشت مقابل الهلال هیچ کوتاهی از او پذیرفته شدنی نخواهد بود و در صورتی که فرصت بازی به دست بیاورد، باید به تمام جایگاه‌هایی که در صورت ناکامی از دست او خواهد رفت بیاندیشد. کامیابی نیا اکنون سخت‌ترین رقابت را در تیم ملی برای رسیدن به لیست کارلوس کی‌روش پیش روی خود می‌بیند و هر اردو نیز نامی جدید به رقبای او اضافه می‌شود. در پرسپولیس نیز همه از بازگشت احمد نوراللهی صحبت می‌کنند و این مساله مسئولیت او را برای اعاده حیثیت بزرگ، سنگین‌تر خواهد کرد. موفقیت کمال کامیابی نیا و کیفیت بالای او برابر هافبک‌های قلدر الهلال شاید بیش از 30 درصد از موفقیت تیمی پرسپولیس را تضمین کند و باید دید او از پس این ماموریت بر خواهد آمد یا خیر.

 

محسن مسلمان

هافبک پرسپولیس بار دیگر به نقش ایستای خود در فصول گذشته بازگشته و آن انرژی و صلابت محیر العقول سابق در گام‌های او دیده نمی‌شود. عاملی که باعث شده کیفیت او چندین درجه پایین‌تر از چیزی که انتظار می‌رود، برود. مسلمان نیز چنین اوصافی در پرسپولیس دارد و شاید حضور یک نیمه‌ای او برابر الهلال یک زنگ خطر بزرگ برای او باشد که در جدال برگشت فرصت هیچ اغماضی را از سوی برانکو ایوانکوویچ پشت سر خود نخواهد دید. حذف احتمالی پرسپولیس در این جدال می‌تواند آنها را به لیگ برتر بازگرداند. جایی که مسلما سود بردن از نفراتی مثل بشار رسن، احمد نوراللهی، سیامک نمعتی برای برانکو ایوانکوویچ آسانترین شیوه برای تقابل با بازیکنی است که بار دیگر در سراشیبی قرار گرفته است.

 

فرشاد احمدزاده

شماره 10 پرسپولیس نیز هفته‌های اخیر را حول مسائل حاشیه‌ای پشت سر گذاشته که کیفیت فنی او را زیر سوال برده است. فرشاد احمدزاده که استارتی قدرتمند در لیگ برتر داشت در طول بازی با الهلال عربستان هرگز نتوانست شمه‌ای از موفقیت و کیفیت خود را به حریف روبرو ثابت کند و همین مساله باعث شد تا او نیز در زمره بازیکنان پر اشتباه تیم قرار گیرد. پرسپولیس که در طول دو فصل اخیر در لیگ پانزدهم و شانزدهم بزرگترین نقطه قوت خود را در خط میانی و با یکه تازی فرشاد و مسلمان می‌دید در صورتی که عملکرد دیدار رفت آنها برابر الهلال در جدال روز 21 مهر تکرار شود، مسلما حذف پرسپولیس و تکرار شکست قابل پیش‌بینی‌تر خواهد بود و همه از شماره 10 انتظار دارند در قیاسی نزدیک با شماره پیراهن خود در این تیم کار کند.

 

گادوین منشا

همه چیز به گام‌های او بستگی دارد. کم کردن فاصله 4 گله با الهلال در بازی برگشت بستگی زیادی به ضرباتی است که او به سمت چارچوب حریف آبی‌پوش خواهد زد و موفقیت در ثبت گل آنها. مهاجمی که در غیاب مهدی طارمی اکنون تمام نگاه‌ها به سمت اوست تا بتواند سد غیرقابل عبور دفاعی الهلال را در بازی برگشت بشکند و تیمش را بیش از این امیدوار به صعود کند. منشا اما همانند دیگر بازیکنان پرسپولیس در بازی رفت برابر این تیم یک شب تلخ و پر انتقاد را پشت سر گذاشت تا همه به یاد مهدی طارمی و حرکات انفجاری او بیفتند. مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس اکنون باید این مساله را ثابت کند که اعتماد و امیدواری نسبت به او بیهوده نبوده و قابلیت فنی ستاره شدن در تیمی مثل پرسپولیس را نیز داراست. همه چیز در طول 90 دقیقه و شاید بیشتر از آن مشخص می‌شود و منشا در برخی بازی‌های نشان داده که قابلیت اثبات این مساله را داراست. هرچند ناکامی او در این بازی می‌تواند فشارها را بیش از چیزی که اکنون تجربه می‌کند به سمت او برده و برچسب مهاجم ناکام را روی او قرار دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n8m8g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خطری که از بیخ گوش پرسپولیس گذشت/ خنده های معنادار!