تاریخ انتشار: 1396/07/15 18:46
کد خبر: 179374

دفاع مقتدرانه کی روش از مهره سوخته برانکو/پای طارمی در میان است!

کارلوس کی روش می گوید مهدی طارمی از ابتدا در ترکیب تیم ملی ایران بوده و شاکله تیم ملی با این بازیکن شکل گرفته است.
دفاع مقتدرانه کی روش از مهره سوخته برانکو/پای طارمی در میان است!

پس از برد تیم ملی ایران برابر توگو در دیداری دوستانه، کارلوس کی روش در محل تمرین تیم ملی پاسخگوی خبرنگاران بود و با تشریح برنامه اردوهای ایران تا جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت برنامه های بلندمدت تیم ملی آغاز شده است. همچنین وی بار دیگر از مهدی طارمی حمایت کرد.

کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز (شنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت:

    خوش‌آمد می‌گویم به شما. همیشه از حضور رسانه‌ها در کنار تیم ملی خیلی خوشحال می شویم . شما چشم، گوش و احساس هواداران ایرانی هستید. حضور شما فراتر از خوشحالی است. خوشحالیم که اینجا هستید.

وی با ابراز رضایت از نخستین اردوی تیم ملی برای حضور در جام جهانی،‌ خاطرنشان کرد:

    شرایط تیم خوب و روبه‌جلو پیش می‌رود. ما برنامه بلند مدت‌مان را برای جام جهانی آغاز کردیم. شش بازی دوستانه و چهار اردوی مختلف خواهیم داشت. البته یک «مینی‌اردو» خواهیم داشت که یک اردوی کوتاه مدت سه چهار روزه است. سعی می‌کنیم بازیکنان را در این شرایط حفظ کنیم. هر چقدر که به جام جهانی نزدیک می‌شویم، خواهید دید که این برنامه‌ها چطور پیش می‌روند. از الان تا اردیبهشت 97، 6 بازی دوستانه در برنامه‌مان است.

سرمربی تیم ملی ادامه داد:

    البته همگان باید بدانند که ما با محدودیت‌هایی برای برگزاری بازی‌های دوستانه مواجهیم. وقتی یک کشوری از ما یک میلیون ، 500 هزار و یا حتی 100 هزار دلار برای برگزاری بازی دوستانه می‌خواهد، به خاطر محدودیت‌هایی که داریم، قادر به پرداخت این رقم‌های هنگفت نیستیم، اما از طریق ارتباطات و «کانکشن‌»هایی که داشتیم، توانستیم دیدارهای دوستانه مختلفی را هماهنگ کنیم. ما سال آینده می‌خواهیم سه دیدار دوستانه داشته باشیم. اگر دو دیدار دوستانه داشته باشیم، به این معناست که یک بازی هم باید در نزدیکی‌های جام جهانی برگزار کنیم، اما اگر سه دیدار داشته باشیم، نزدیک جام جهانی دیدار دوستانه نخواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص صحبت‌های مهدی تاج مبنی بر بازگشت مارکار آقاجانیان به تیم ملی عنوان کرد:

    در درجه اول باید اعلام کنم هر وقت مارکار آقاجانیان به اینجا بیاید به او خوش‌آمد خواهیم گفت، چون تیم ملی مکانی است که آقاجانیان به آن تعلق دارد. در درجه بعد وقتی شنیدم مارکار آقاجانیان به‌عنوان سرمربی تمام تیم‌های زیر 21 سال، زیر 19 سال و زیر 17 سال انتخاب شده است، بسیار خوشحال شدم. مطمئناً حضور آقاجانیان در اینجا می‌تواند تعلیمات مربیگری او را ادامه بدهد و این دانش را به تیم‌های دیگر ملی منتقل کند.

کی‌روش در خصوص حضور مهدی طارمی در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت:

    تا جایی که روز گذشته از طریق مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) مطلع شدم قرار بود امروز (شنبه) مهدی طارمی در جلسه کمیته اخلاق شرکت کند. در خصوص شرایط طارمی نیز تا جایی که اطلاع داشتم، قبلاً  صحبت کردم و اعلام کردم محرومیت این بازیکن برای او، باشگاهش و تیم ملی بسیار بد است و روی عملکرد همه این موارد اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد:

    در حال حاضر نیز تصمیم در خصوص طارمی گرفته و حکم صادر شده است و کار دیگری نمی‌توان انجام داد. این موضوع تنها مسئولیت من و فدراسیون فوتبال را بیشتر می‌کند تا از این بازیکن و شرایطش محافظت کنیم. البته فدراسیون نباید دخالتی در مسائل درون باشگاهی داشته باشد و تنها کاری که باید انجام بدهد در راستای آماده‌سازی این بازیکن حمایت صورت بدهد. طارمی بازیکنی است که در 18 مسابقه مقدماتی جام جهانی در اردوها و بازی‌ها حضور داشته است و بازیکن مهمی برای فدراسیون فوتبال ایران و آینده فوتبال ایران است. باید آمادگی طارمی حفظ شود تا پس از پایان این چهار ماه مجدداً به فوتبال ایران کمک کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان در خصوص رضایت از برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی با توجه به صعود به مسابقات جام جهانی به‌عنوان اولین تیم آسیا خاطر نشان کرد:

    در حال حاضر تمام تلاش خود را می‌کنیم که برنامه‌های آماده‌سازی‌مان را به خوبی پیاده کنیم و در این راه بازی با روسیه در راه آماده‌سازی ما، دیدار بسیار خوبی خواهد بود. وقتی تیم آرژانتین صعودش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و احتمال عدم صعودش وجود دارد باید در نظر بگیریم تیمی که در حال صعود است از شرایط بهتری نسبت به آرژانتین برخوردار است. باید در این مقطع همه دست به دست هم بدهیم و هر کاری را انجام بدهیم تا شرایط تیم ملی بهتر شود و آماده در رقابت‌های جام‌جهانی 2018 روسیه حضور داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27xrae

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توصیه کی روش به برانکو؛ پست طارمی را تغییر بده