تاریخ انتشار: 1396/07/19 16:00
کد خبر: 178738

شایان یا بشار؛ انتخاب برانکو برای هافبک چپ کدام است؟

پرسپولیس برای بازی پنجشنبه با استقلال خوزستان وضعیت بسیار عجیبی دارد. این تیم که اخیرا نتایج ناامیدکننده‌ای گرفته، برای خروج از این وضعیت و گرفتار نشدن در بحران ناچار است هر 3امتیاز این بازی را با خودش از اهواز بیاورد اما در شرایط فعلی، این کار واقعا سخت است.
شایان یا بشار؛ انتخاب برانکو برای هافبک چپ کدام است؟

 قرمزها در حالی باید روز پنجشنبه در این دیدار حاضر باشند که چهاربازیکن این تیم دیشب، یعنی تنها 48ساعت پیش از آغاز مسابقه در دیدار دوستانه با روسیه در خاک این کشور حاضر بوده‌اند. حالا مهدی طارمی که محروم است و از اول هم شانس حضور در این بازی را نداشت اما سه بازیکن دیگر جزو مهره‌های کلیدی پرسپولیس به‌شمار می‌آیند. جلال حسینی که تازه بهبود یافته، یک مهره ارزنده برای تیم است و این مساله به‌ویژه حالا که وضعیت شجاع خلیل‌زاده در هاله‌ای از ابهام است بیشتر به چشم می‌آید. درون دروازه هم بیرانوند که در دوسال گذشته گلر فیکس سرخ‌ها بوده همراه تیم ملی است و البته در پست وینگر چپ هم وحید امیری همین وضعیت را دارد.

با این شرایط طبعا برانکو ناچار است جایگزین‌هایی برای بازیکنان ملی‌پوش تیمش پیدا کند. به جای بیرانوند که به احتمال فراوان رادوشویچ بازی می‌کند، جای طارمی را منشا می‌گیرد و به‌جای جلال هم (اگر شجاع نرسد) حسین ماهینی کنار محمد انصاری در قلب خط دفاعی قرار خواهد گرفت. پر کردن جای خالی وحید امیری در پست هافبک چپ اما یک معادله چندمجهولی است. در شرایط عادی شاید می‌شد به این منظور روی سیامک نعمتی حساب کرد اما بعد از نمایش ناامیدکننده سیامک برابر پیکان، برانکو تا حدی از او مأیوس شده؛ به طوری که در مسابقه با الهلال در 10دقیقه پایانی احسان علوان‌زاده به این بازیکن ترجیح داده شد. به این ترتیب شاید برانکو در این بازی به گزینه‌ای دیگر فکر کند؛ مثلا بشار رسن یا شایان مصلح! خیلی‌ها معتقدند با توجه به توانایی‌های مصلح، این بازیکن بیشتر از آنکه دفاع چپ خوبی باشد می‌تواند در پست هافبک چپ به تیم کمک کند. حضور درخشان مصلح به عنوان بازیکن تعویضی در دوبازی رفت و برگشت برابر الاهلی عربستان هم در همین پست اتفاق افتاد. به این ترتیب هیچ بعید نیست شایان در دیدار با استقلال خوزستان یک خط جلوتر بیاید و به‌جای وحید امیری بازی کند. در پست دفاع چپ هم برانکو می‌تواند به محبوب‌ترین بازیکنش فکر کند؛ محسن ربیع‌خواه!

احتمال دیگر هم این است که برانکو بشار رسن را در ترکیب اصلی بگنجاند و محسن مسلمان را به سمت چپ خط میانی منتقل کند. در دوران حضور سروش رفیعی در پرسپولیس، مسلمان سابقه بازی در این پست را داشت؛ هرچند زیاد از این موضوع راضی نبود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n8vlk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 11 مرد برانکو برای دیدار با گسترش فولاد مشخص شد