تاریخ انتشار: 1396/07/19 16:50
کد خبر: 178729

خبرهای جدید از کنار گذاشته شدن نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا و آماده باش به ذوب آهن

بر اساس آخرین اخبار، نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است.
خبرهای جدید از  کنار گذاشته شدن نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا  و آماده باش به ذوب آهن

 ظاهرا سازمان لیگ به ذوب آهن  آماده باش داده است. پس از جلسه دیروز گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با مدیران نفت، این تیم مجوزهای لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست نیاورده است.

اخباری که از جلسه دیروز درز کرده حاکی از آن است که قاضی پرونده شکایت بهنام پیشرو با ازسال نامه ای به اداره ثبت شرکت ها اعلام کرده از هر گونه واگذاری جلوگیری شود.

گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، پروانه فعالیت یکماهه را برای تیم نفت تهران صادر کرده بود و به شرط پرداخت بخشی از بدهی ها به جهانیان مجوز داده است. مشکل مالیاتی تیم و ممنوع الخروجی سهامداران و مدیران سابق باشگاه در زمان دولتی بودن و دو معاون وزیر قرار بود حل شود. قرار بود با حل این مشکلات پروانه ای که اداره کل جوانان استان تهران صادر کرده بود تمدید شود اما با توجه به بدهی های پرداخت نشده و دیگر مسایل پروانه تمدید نشد.

مدیران جدید نفت تهران اعلام کردند با بیرانوند که حکم یک میلیاردی دارد توافق کرده اند اما این توافق تکذیب شد. سایر طلبکاران هم اعلام کردند که چرا اعلام می کنند با ما توافق شده اما کسی به ما پولی پرداخت نمی کند؟ علاوه بر همه اینها، قاضی پرونده هم مانع واگداری شده و گل محمدی هم زیر بار نرفته است.

نکته عجیب دیگر اینکه اداره ورزش و جوانان تهران بدون رویت مبایعه نامه و توافق نامه امضا شده بین هیات واگذاری نفت و پارس طلاییه اقدام به صدور پروانه کرده و سازمان لیگ هم که خواهان مبایعه نامه شده بود بدون دریافت مبایعه نامه و صرفا با اکتفا به نامه مدیر کل ورزش و حوانان استان تهران خواهان به رسمیت شناخته شدن نفت طلاییه توسط سازمان لیگ شد و سازمان لیگ هم به نامه گل محمدی اکتفا کرد که در نهایت منجر به این شد به ذوب آهن آماده باش داده شود.

سایت نود، حدود یک ۱۰ روز پیش در خبری ویژه اعلام کرد که استقلال و نفت تهران در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند که نفت تهران بیشتر به حذف نزدیک است.

با این حال، نفت تهران در خطر حذف از آسیا قرار دارد و ذوب آهن هم حالا در آستانه کسب سهمیه است. در چنین حالتی تراکتور سازی به جای پلی اف به شکل مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان شرکت می کند. مسئولان سازمان لیگ و تاج از سه ماه پیش تاکید کرده بودند اگر مشکلات نفت حل نشود ذوب آهن جانشین این تیم می شود و حالا نفت با مشکلات عدیده ای مواجه شده که منجر به حذف این تیم از لیگ قهرماان آسیا خواهد شد و در همین راستا فدراسیون فوتبال باردیگر طی روزهای اخیر به مسئولان این تیم اصفهانی برای اماده کردن مدارگ مربوط به مجوز حرفه ای و حضور در لیگ قهرمانان اماده باش داده است.

نفت به عنوان قهرمان جام حذفی از سهمیه مستقیم آسیایی برخوردار است و اگر حذف شود تراکتور سازی جانشین آن خواهد شد و به انفاق پرسپولیس قهرمان لیگ برتر، سهمیه مستقیم می گیرد و استقلال همچون فصل گذشته به پلی آف می رود و ذوب آهن هم جانشین تراکتور در پلی اف خواهد شد.

همانطور که گفتیم سایت نود اوایل مهرماه در گزارشی ویژه اعلام کرده بود تیم ها تا هشتم مهر برای کسب مجوز حرفه ای مهلت دارند و نفت با توجه به مشکلات عدیده در آستانه حذف است و اسنقلال هم اگر اقدام به پرداخت بدهی شاکیانی که به ای اف سی مراجعه کرده اند نکند و برای کسب مجوز حرفه ای در سامانه ای اف سی مدارک مربوط به ورزشگاه محل تمرین و مسابقات، آکادمی و تیم های پایه، مدیریت و هیات مدیره و چارت ساختاری و گزارش حسابرسی و سایر موارد، بارگذاری را انجام ندهد و موفق به کسب مجوز حرفه ای نشود با خطر حذف مواجه خواهد شد.

در آن مقطع برخی سعی در تکذیب خبر هشدار گونه سایت نود را داشتند اما مسئول صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ تایید کرد که استقلال هم همچون نفت برای اخذ مجوز اقدامات لازم را انجام نداده و در خطر حذف است. پس از آن تاج اعلام کرد در رایزنی با ای اف سی تا یازده آبان برای پرداخت بدهی ها و کسب مجوز حرفه ای برای تیم های ایرانی مهلت گرفته و همین اتفاق منجر به ان شد که استقلال فرصت کافی برای جبران مافات داشته باشد اما نفت نه تنها با شاکیان فیفایی و آسیایی جدیدی مواجه شده و اقدامی نکرده است. حالا بر سر مالکیت این تیم ابهامات و اما و اگرهای جدیدی بوجود آمده است. گل محمدی مدیر کل ورزش و  جوانان اخیرا اعلام کرده جلوی واگذاری نفت به جهانیان و پارس طلاییه گرفته شده و این تیم به واسطه عدم پرداخت بدهی ها، موانع عدیده برای کسب مجوز حرفه ای دارد و حالا در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2arbwy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رکورد فوق العاده سرخپوشان / پرسپولیس 95 متفاوت تر از همه تیم های ایران