تاریخ انتشار: 1396/08/08 17:48
کد خبر: 175874

علی دایی همچنان محبوب سکوهای سرخ

فردا پرسپولیس و سایپا در حالی به مصاف هم خواهند رفت که علی دایی روی نیمکت نارنجی پوشان حضور خواهد داشت و همواره تقابلش با تیم سابق، بسیار جذاب است.
علی دایی همچنان محبوب سکوهای سرخ

علی دایی تاکنون با تیم های مختلفی مقابل تیم محبوبش پرسپولیس حاضر شده و فردا، با سایپا در ورزشگاه تختی از سرخپوشان پایتخت میزبانی خواهد کرد. او در سال 83 و پس از این که در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفت، به صباباطری پیوست و در آبان همان سال، مقابل پرسپولیس به میدان رفت و این بازی با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

دایی که در دوره های مختلف پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده، دقیقا یک سال بعد دروازه پرسپولیس را در دیداری جنجالی باز کرد تا آن مسابقه نیز با نتیجه 2-2 خاتمه یابد. در پایان آن فصل، شهریارِ فوتبال ایران از فوتبال ملی خداحافظی کرد و سرانجام به سایپا پیوست.

او در لیگ ششم با این تیم 2 بار دروازه پرسپولیس را باز کرد اما ضربه پنالتی اش را علیرضا حقیقی به زیبایی مهار کرد تا دایی از هت تریک مقابل تیم سابقش باز بماند.

علی دایی در مجموع 6 فصل به عنوان بازیکن و مربی در تیم پرسپولیس حضور داشته و 1 قهرمانی لیگ آزادگان، 2 قهرمانی جام حذفی و یک نایب قهرمانی لیگ به دست آورده است. او با 4 تیم مختلف نیز مقابل پرسپولیسی ها به میدان رفته و اتفاقا دیدارهایی جنجالی و جذابی را نیز رقم زده است اما نقطه مشترک اکثر این مسابقات، تشویقِ آقای گل فوتبال ملی جهان از سوی هواداران پرسپولیس بوده است.

در لیگ پانزدهم، پرسپولیس و صبا در حالی به مصاف هم رفتند که دایی روی نیمکت قمی ها نشسته بود و برانکو هدایت پرسپولیس را برعهده داشت. در ابتدای این مسابقه و لحظه خوش و بش دو سرمربی، تشویق مکرر و شدید دایی از سوی پرسپولیسی ها حتی سرمربی کروات سرخپوشان را نیز متعجب کرد.

البته در این میان هوادارانی هستند که نسبت به رفتار دایی نقدهایی دارند اما اکثر آن ها نیز نمیتوانند علاقه‌شان به این اسطوره فوتبال ایران را پنهان کنند. سرمربی سابق تیم ملی کشورمان، در هرتیمی که حضور داشته باشد، جنگندگی منحصر به فردی دارد و در 90 دقیقه بازی، تمام تلاشش را برای پیروزی تیمش انجام می‌دهد و این همان خصیصه ای است که این اسطوره آذری فوتبال ایران را محبوب تر میکند.

حال باید دید فردا هواداران پرسپولیس در ورزشگاه تختی نیز دایی را مورد تشویق قرار خواهند داد یا خیر. تشویق هایی جانانه و خودجوش که نشان از محبوبیت این اسطوره ملی دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27x8kd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش محمد عباس‌زاده به گلزنی به پرسپولیس