تاریخ انتشار: 1396/10/11 21:01
کد خبر: 166692

منهای ورزش/ سواستفاده از عکس های خصوصی همکلاسی و ایجاد مزاحمت برای دانشجویان دختر

رییس پلیس فتا استان یزد گفت: هرگونه سوء استفاده از عکس و اطلاعات شخصی دیگران در فضای مجازی جرم بوده لذا از قرار دادن تصاویر دوستان و یا خویشان خود بدون اطلاع آنها در شبکه های اجتماعی خودداری نمایید.
منهای ورزش/ سواستفاده از عکس های خصوصی همکلاسی و ایجاد مزاحمت برای دانشجویان دختر

منهای ورزش فرتاک، سرهنگ دوم ابوطالبی در این خصوص گفت: دانشجویی با مراجعه به پلیس فتا بیان داشت شخصی ناشناس تصاویر شخصی وی را بر روی پروفایل شبکه اجتماعی خود قرار داده و مسبب مزاحمت برای همکلاسی‌هایش گردیده که این امر باعث افت تحصیلی و خدشه‌دار شدن وجهه ‌شاکی در بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه گردیده است.

 

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه حراست دانشگاه پیگیر موضوع پرونده بوده و از طرفی آبروی شاکی به دلیل استفاده مجرم از عکس نامبرده در معرض خطر قرار گرفته، افزود: با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات لازم در این خصوص آغاز و با استفاده از تجهیزات فنی و پلیسی کارشناسان این پلیس موفق به شناسایی مجرم شدند و متهم در منزل خود دستگیر و به همراه ادله ضبط شده به پلیس فتا استان دلالت داده شد.

 

سرهنگ ابوطالبی گفت: متهم که پسری جوان و دوست نزدیک و از سویی همکلاسی شاکی بوده با قرار دادن عکس‌های خصوصی وی بر روی پروفایل ایجاد مزاحمت برای همکلاسی‌های دختر داشته که در ابتدا منکر اتفاق رخ داده شد که با ارائه مستندات و اقدامات کارشناسی در نهایت به بزه انتسابی اعتراف نمود و پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی گردید.

 

وی خاطرنشان‌کرد: مجازات سوءاستفاده از عکس و فیلم‌های خصوصی بر حسب فصل پنجم ماده 17 قانون جرایم رایانه‌ای ،به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

 

رئیس پلیس فتا استان یزد در پایان گفت: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w5ow5

آخرین اخبار