//
کدخبر: ۸۱۸۹۳ //

ایرانگردی آقای بازیگر با دوچرخه/عکس

هنرمند کشورمان قصد دارد با هدف جذب حامی مالی برای کودکان با استعدادی که به دلایل اقتصادی از تحصیل محروم مانده‌اند در هفته آخر فروردین ‌رکاب بزند.

 ایرانگردی آقای بازیگر با دوچرخه/عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

فرهاد جم نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، با هدف جذب حامی مالی برای کودکان با استعدادی که به دلایل اقتصادی از تحصیل محروم مانده‌اند، قصد دارد در هفته آخر فروردین ‌ماه سال آینده با دوچرخه به هفت شهر ایران سفر کند.

 

این هنرمند درباره انگیزه‌اش از طراحی و اجرای این پروژه که قرار است با عنوان «الفبامهر» و با همکاری بنیاد کودک انجام شود می‌گوید: «آمارهای متفاوتی از تعداد کودکان محروم از تحصیل در خبرگزاری‌ها و حتی از قول معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به چشمم خورده که برخی حتی به بیش از سه میلیون کودک می‌رسد. مساله‌ی محرومیت کودکان با استعداد از تحصیل بخصوص بعد از آشنایی با بنیاد کودک و شناختن برخی از این کودکان از نزدیک بسیار برایم حائز اهمیت شد.»

index

او توضیح می‌دهد که این افراد یا هیچگاه به مدرسه نمی‌روند یا پیش از ۱۸ سالگی و بدون کسب مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار دنیای درس و مدرسه را رها می‌کنند. وضعیت این گروه بزرگ بازمانده از تحصیل که در میان آنها کودکان کار، بچه‌های مهاجر افغان و دیگر دختران و پسران محروم از تحصیل به‌چشم می‌خورد، یکی از آسیب‌های بزرگ جامعه امروز ایران است.

 

دلایل باز ماندن از تحصیل

عضو تیم فوتبال هنرمندان، با اشاره به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده می‌گوید: «بررسی‌هایی که توسط کارشناسان انجام شده نشان از این دارند که در ایران سه دلیل برای بازماندگی از تحصیل وجود دارد؛ عامل اول و اساسی فقر خانواده‌هایی است که فرزندان‌شان ناچارند درس و مدرسه را از همان سنین کم کنار بگذارند و به‌دنبال سرنوشت نامعلومی بروند. بسیاری از این کودکان بازمانده از تحصیل به لشکر بزرگ کودکان کار می‌پیوندند.»

 

او سپس به عامل دوم اشاره می‌کند: «کافی نبودن امکانات آموزشی به‌ویژه در مناطق دورافتاده و روستایی نیز در این زمینه بسیار موثر است؛ عدم توجه به مشکلات آموزشی دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌درآمد، و بعضاً برخوردهای نامناسب با دانش‌آموزان نگهداری آنها در نظام آموزشی را با دشواری روبرو می‌سازد و برخی را از مدرسه فراری می‌دهد.»

 

بازیگر سریال محبوب همسران ادامه می‌دهد: «عامل سوم نگاه‌ گاه منفی خانواده‌ها و جوانان به مدرسه و آموزش است. خانواده سنتی و یا طبقات تهیدست و کسانی که از سطح تحصیلی پایینی برخوردارند گاه نظر مثبتی به ادامه تحصیل فرزندان خود به ویژه دختران ندارند. دورنمای نه چندان روشن تحصیل و مشکلات زندگی هم سبب می‌شوند آموزش و مدرسه به‌عنوان یک ضروت برای خانواده‌های فقیر مطرح نشود.»

 

چرا هفت شهر؟

مجری مسابقه پرطرفدار «راز سیب» درباره‌ی دلیل انتخاب هفت شهر توضیح می‌دهد: «قرار است در جریان این پروژه طی ۴۵ روز به شهرهای کرمانشاه، ایلام، اهواز، بوشهر، بم، زاهدان و بیرجند برویم. دلیل انتخاب این شهرها آمارهایی است که از سوی بنیاد کودک دریافت کردیم. در این شهرها دانش‌آموزان مستعد بسیاری که از نعمت تحصیل محروم هستند وجود دارند.»

 

او می‌گوید در این پروژه ۴۵ روزه قصد دارد ۵۰۰ همیار جدید برای بنیاد کودک جذب کند و در ادامه توضیح می‌دهد: «تا به‌حال موافقت‌های اولیه را از وزارت ورزش و جوانان در زمینه همراهی در این پروژه سنگین دریافت کرده‌ایم، اما به هر حال از هرگونه همراهی و همکاری در انجام این مهم استقبال می‌کنیم.»

 

درباره‌ی بنیاد کودک

بنیادکودک، موسسه خیریه بین‌المللی مردم‌نهادی است که با اهدافی انسان‌دوستانه فعالیت خود را ۲۴ سال پیش و پس از کسب مجوز رسمی از وزارت‌کشور آغاز کرد. این موسسه‌ غیردولتی و غیرسیاسی با تکیه بر حفظ کرامتِ انسانی و نیز با بهره‌مندی از مهرورزیِ هموطنان داخلی و خارجی، بر حمایت از تحصیلِ دانش‌آموزان با استعدادِ نیازمند متمرکز است. دانش‌آموزان با استعدادی که به دلایل مختلف، نان‌آور خانواده را از دست داده‌اند و معضلات اقتصادی می‌تواند بهانه‌ای شود برای ترکِ تحصیل آنان.

 

بنیادکودک در این میان می‌کوشد این دانش‌آموزان با استعداد، تحصیل را رها نکنند و مصرانه تلاش می‌کند با حمایت از آنها، سطح فرهنگ خانواده و در پی آن جامعه‌ فردا را تغییر دهد.

 

این بنیاد پس از ۲۴ سال فعالیت، در حال حاضر بیش از ۹ هزار و پانصد دانش‌آموز با استعدادِ نیازمند را در سراسر ایران حمایت می‌کند و تاکنون نیز توانسته است بیش از ۱۴.۰۰۰ دانش‌آموز و خانواده‌های آنان را حمایت کرده و عموماً به سرمنزل مقصود برساند. این موسسه امروزه دارای ۲۹ نمایندگی داخلی در سراسر کشور و ۸ دفتر برون‌مرزی در سطح بین‌الملل است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۸۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان