تاریخ انتشار: 1399/09/06 02:47
کد خبر: 50056

خبر خوب درباره رساندن حقوق بازنشستگان به ۹ میلیون!

نماینده ایلام در مجلس گفت: برای برخی از مسئولین سوءتفاهم شده که بازنشستگان از کار بازنشسته شده‌اند و قرار نیست این‌ها را از زندگی بازنشسته کنیم.
خبر خوب درباره رساندن حقوق بازنشستگان به ۹ میلیون!

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه پنجم آذر)  قوه مقننه در تذکر شفاهی با اشاره به موضوع عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار داشت:علیرغم اینکه بازنشستگان بیشترین سهم بیمه را پرداخت می‌کنند اما کمترین حقوق و مزایا را دریافت می‌کنند که این موضوع عکس نصّ صریح قانون اساسی است.

وی در همین راستا، افزود: یا قانون ننویسیم و یا اگر می‌نویسیم جسارت و جرأت اجرای آن را داشته باشیم؛ اصل 30 برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده که عدالت را در نظام پرداخت‌ها اجرا کند.

نماینده مردم ایلام در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به افزایش قیمت اجناس و کالاها، ادامه داد: با توجه به تورم موجود و مرغی که کیلویی 40 هزار تومان شده و لجام گسیختگی بازار، قطعا خط فقر را به بالای 10 میلیون تومان برده‌ایم.

فلاحی یادآور شد: طبق نظر کارشناسان اگر براساس مستمری 4 هزار تومانی سال 60 هم بخواهیم قضاوت کنیم و فرض را بر این بگذاریم که تورم سالانه فقط 22 درصد افزایش پیدا می‌کند اگر قدرت خرید سال 60 را هم محاسبه کنیم باید مستمری بازنشستگان در حال حاضر بیش از 9 میلیون تومان باشد. با یک‌سومِ این حقوق چگونه رفاه نسبی را فراهم کنیم.

وی بیان داشت: برای برخی از مسئولین سوءتفاهم شده که بازنشستگان از کار بازنشسته شده‌اند و قرار نیست این‌ها را از زندگی بازنشسته کنیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس در بخش پایانی تذکر شفاهی خود با اشاره به وضعیت بورس، گفت: تذکر بنده به مسئولین بی‌مسئولیتی است که با تبلیغات غلط، سرمایه‌های مردم را به بازار بورس کشاندند و سپس با دخالت‌های غیرکارشناسی این بازار را به مسلخ سرمایه‌های مردم تبدیل کردند؛ از مسئولان قوه قضائیه می‌خواهیم این افراد را دستگیر و محاکمه کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3em5l9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


داوطلبانه و با سری بالا قانون را اجرا کنید!