تاریخ انتشار: 1399/09/10 01:15
کد خبر: 49760

هر آن چه که باید از بیدار شدن‌های شبانه و پریدن از خواب بدانید

بیدار شدن‌های شبانه و پریدن از خواب علل متعددی می‌تواند داشته باشد. گاهی این عوامل متعدد می توانند برای سلامت فرد خطرناک باشند.
هر آن چه که باید از بیدار شدن‌های شبانه و پریدن از خواب بدانید

بیدار شدن‌های شبانه و پریدن از خواب علل متعددی می‌تواند داشته باشد. گاهی این عوامل متعدد می توانند برای سلامت فرد خطرناک باشند. شما می دانید که انرژی همواره در بدن ما جریان دارد. افزایش یا کاهش این انرژی در بدن و در حین خواب شبانه موجب بیدار شدن شما از خواب می شود. اما این بیدار شدن های شبانه در برخی ساعات بخصوص مضر هستند و سلامت بدن شما را تهدید می کنند. برخی اوقات هرچقدر هم که دیر یا زود بخوابید باز هم در برخی ساعات بیدار می شوید. علت بیدار شدن در شب حتما باید بررسی شود. فرایندهای بخصوصی خواب را کنترل می کنند ، اگر در نیمه های شب از خواب می پرید یا بیدار می شوید هر چه سریع تر به دنبال علت و راه درمان آن باشید. سلامت دات لایف در جریان این مطلب مضرات بیدار شدن در برخی ساعات نمیه شب را به شما معرفی خواهد کرد.

 

علت بیدار شدن در برخی ساعات نیمه شب

در بدن ما انسان‌ها انرژی جریان دارد که شاید خیلی متوجه آن نباشیم .

به گفته محققان ، بیدار شدن از خواب در زمان خاصی از شب، نشانه آن است که انرژی در بدن مسدود یا ضعیف شده است. اما بیدار شدن در ساعت هایی از شب مضر است که در ادامه به آن می پردازیم.

بین ساعت 9 تا 11 :

مشکل خواب‌ ، بین این 2 ساعت احتمال داشتن استرس را نشان می دهد.

بین ساعت 11تا 1 بامداد :

این زمان حیاتی برای سم‌ زدایی و شروع فرایند مجدد است. کبد سم را می‌ شکند و خون تازه را به گردش در می آورد.

بین ساعت 3 تا 5 صبح :

این زمان‌ ترمیم ریه‌ هاست و بدن از اکسیژن اشباع است.  برای اینکه عملکرد بدن درست انجام شود ، بدن را خوب گرم نگه‌ دارید.

بین ساعت 5 تا 7 صبح :

این‌ زمانی  است که بقیه سموم آزاد شکسته و از بدن دفع می‌ شود. داشتن یک رژیم غذایی نامناسب یا دیر غذا خوردن نیز می‌ تواند به مشکلاتی  منجر شود که شما را در یک ساعت مشخص از خواب بیدار می‌کند.

امیدواریم با نکات سبک زندگی سالم از بی خوابی ، بیدار شدن های شبانه و از خواب پریدن دور باشید و همیشه خواب عمیق و منظمی داشته باشید. در مقالات بعدی در مورد پریدن از خواب با استرس و پریدن از خواب با تپش قلب بیشتر خواهیم گفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lydj8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مدیرعامل تراکتورسازی خطاب به سرخپوشان: این تیم لیاقت قهرمانی را دارد