تاریخ انتشار: 1401/01/02 16:03
کد خبر: 48777

10 روش خانگی برای بهبود درد قفسه سینه

در این نوشتار به راه های کاهش درد قفسه سینه می پردازیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بیگرد.
10 روش خانگی برای بهبود درد قفسه سینه

منهای ورزش؛ درد قفسه سینه می‌تواند شدید یا خفیف باشد ولی همیشه نشانه حمله قلبی نیست. دلایل بسیار زیادی پشت این مشکل پنهان است. با این حال، توصیه می‌شود که در این شرایط به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا شما را برای احتمال وجود بیماری‌های قلبی یا هر مشکل پزشکی دیگر معاینه کند. زمانی که مشخص شد مشکلی که باعث درد قفسه سینه شده‌است، مشکل قلبی نیست، می‌توانید از درمان خانگی درد قفسه سینه برای دردتان استفاده کنید. در ادامه می‌توانید تعدادی از بهترین توصیه‌های خانگی را برای درد قلب بخوانید.

 

 درمان های خانگی جهت بهبود در قفسه سینه:

در ادامه ده روش خانگی برای بهبود درد قفسه سینه در منزل به شما توضیح داده شده است

خیلی سریع روی تخت زانو بزنید

اگر دچار درد قفسه سینه شدید بدون اینکه وقت را تلف کنید روی تخت زانو بزنید. مطمئن شوید که سرتان به سمت زمین بوده و نشیمنگاهتان بالا است و روی زمین نیست. این کار به شما کمک می‌کند تا به‌طور خودکار گازها از معده و شکم شما خارج شوند.

مایعات داغ بنوشید

گازهایی که در معده شما تولید می‌شوند می‌توانند دلیل درد قفسه سینه باشند. در این شرایط، آب گرم یا نوشیدنی‌هایی مثل چای بنوشید. مایعات داغ با خارج‌کردن گازها از بدن، درد را کاهش می‌دهند.

از کیسه یخ استفاده کنید

اگر درد قفسه سینه شما به‌خاطر گرفتگی عضلات است می‌توانید یک کیسه یخ روی آن بگذارید. شما به‌راحتی می‌توانید یک کیسه یخ درست کنید. کافی است چند تکه یخ را بردارید و آن‌ها در یک پارچه بپیچید. این کیسه یخ را به‌مدت 10 تا 20 دقیقه روی قفسه سینه خود بگذارید. این کار را دو بار یا سه بار در روز انجام دهید. تورم بعد از دو یا سه روز کاهش پیدا می‌کند.

شیر را همراه یا سیر بنوشید

حدود پنج تا هفت حبه سیر خردشده را در یک لیوان شیر بریزید. شیر را بجوشانید و بنوشید. تکه‌های سیر خرد شده را بجوید. این کار باعث می‌شود درد قفسه سینه کم شود.

شیر-زردچوبه-1024x576

شیر را همراه با زردچوبه بنوشید

مصرف شیر همراه با زردچوبه یکی از بهترین توصیه‌های خانگی برای کاهش درد قفسه سینه است. یک فنجان شیر داغ را با یک قاشق چایخوری زرچوبه مخلوط کنید و بنوشید. برای این‌که طعم بهتری پیدا کند می‌توانید کمی فلفل سیاه و عسل به آن اضافه کنید.

آسپیرین مصرف کنید

آسپیرین به‌خاطر قدرتی که دارد می‌تواند که خیلی سریع درد قفسه سینه را کاهش دهد. این قرص را همراه با آب بخورید. این روش یکی از ساده‌ترین توصیه‌های خانگی برای آرام‌کردن سریع درد است.

جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت‌های بسیار زیادی دارد. یکی از خاصیت‌های آن، کاهش درد قفسه سینه است. یک فنجان آب داغ را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید. این مخلوط کمک می‌کند تا اسیدیته از بدن شما آزاد شود و در نهایت درد قفسه سینه کم شود.

سرکه سیب مصرف کنید

سرکه سیب سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد و از تولید گاز در معده جلوگیری می‌کند که در نتیجه باعث می‌شود شما از درد قفسه سینه رها می‌شوید. اگر می‌خواهید نتیجه خیلی خوبی بگیرید، می‌توانید دو قاشق چایخوری سرکه سیب مصرف کنید.

روی تخت دراز بکشید

روی تخت دراز بکشید و سرتان را به‌سمت بالا بگیرید. این حالت بدن برای خارج‌کردن گاز از معده شما بسیار مفید است. برای مدتی در همین حالت بمانید. بعد از مدتی مطمئن باشید که دردتان از بین می‌رود و احساس راحتی می‌کنید.

کمرتان را ماساژ دهید

زمانی‌که خیلی ناگهانی دچار درد قفسه سینه می‌شوید، ماساژ کمر می‌تواند به شما کمک زیادی کند. روی تخت دراز بکشید و صورتت‌تان به سمت پایین باشد. مطمئن شوید که فردی می‌تواند خیلی قوی قسمت بالایی کمرتان را ماساژ دهد. این کار نه تنها درد قفسه سینه شما را کاهش می‌دهد بلکه دردهای جسمانی دیگر را هم از بین می‌برد.

توصیه‌های خانگی که به آن‌ها اشاره شد، در شرایطی که درد قفسه سینه خیلی شدید نیست می‌توانند کاربردی باشند. اگر درد قفسه سینه خیلی شدید است و مرتب تکرار می‌شود، دیگر نمیتوان به روش های خانگی به درمان آن پرداخت. پس خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2adr5l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لحظه حمله قلبی ورزشکار در باشگاه بدنسازی!