تاریخ انتشار: 1401/10/05 06:06
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی
کد خبر: 12426

پرولاپس یا افتادگی رحم ؟ علت درد بعد از رابطه جنسی در خانم‌ها چیست؟

اگر پس از رابطه_جنسی درد دارید شاید به پرولاپس رحم مبتلا هستید
پرولاپس یا افتادگی رحم ؟ علت درد بعد از رابطه جنسی در خانم‌ها چیست؟

 اگر پس از رابطه_جنسی درد دارید شاید به پرولاپس رحم مبتلا هستید

اگر عضلات کف لگن شما بیش از حد ضعیف شده و نتوانند از رحم حمایت کنند ممکن است دچار پرولاپس یا افتادگی رحم شوید که اغلب در زنان مسن دیده می شود که عمدتا به دلیل کاهش میزان استروژن است.

اگر چندین بار زایمان طبیعی داشته اید احتمال ابتلا ی شما به افتادگی رحم بیشتر خواهید شد.

برخی از علایم رایج آن عبارتند از: احساس سنگینی در عضلات کف لگن، ترشحات واژن، درد بعد از رابطه جنسی که در صورت ابتلا به این مشکل باید به پزشک مراجعه نمایید

 

بیماری التهابی لگن

اگر به تازگی دردی در پایین شکم و لگن‌تان دارید، واژن‌تان بوی ناخوشایندی می‌دهد و حین رابطه جنسی درد و خونریزی دارید باید از بابت این بیماری التهابی معاینه شوید. رابطه جنسی می‌تواند این عارضه را تشدید کند و موجب درد بی‌حس کننده‌ای در پایین شکم شود. اگر چنین درد شدیدی دارید فورا به پزشک مراجعه کنید، چون معمولا خود به خود برطرف نمی‌شود و نیاز به یک دوره درمان با آنتی بیوتیک دارد

 

یست یا فیبروم

فیبروم ها تومورهای غیر سرطانی هستند که در رحم رشد می کنند و معمولا بی ضرر و بدون علامت هستند. کسیت ها معمولا در تخمدان رشد می کنند. گاهی اوقات کیست و فیبروم باعث درد شدید به خصوص بعد از رابطه جنسی می شوند. فیبروم ها می توانند منجر به خونریزی شدید در زمان قاعدگی و حتی خونریزی بین دوره های قاعدگی شود. گاهی اوقات به علت پاره شدن کیست هنگام رابطه جنسی احساس درد شدیدی خواهیدداشت. اگر چنین مشکلی داشتید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

 

عفونت مجاری ادراری

این عفونت معمولا بی‌خطر می‌تواند منجر به احساس سوزش یا درد در میان شکم، قبل، حین و بعد از رابطه جنسی شود. افرادی که در معرض عفونت هستند یا اخیرا چندین بار پشت سرهم رابطه جنسی داشته‌اند، ممکن است دچار عفونت مجاری ادرار شوند. بعد از بروز علائم باید به پزشک مراجعه کنید، زیرا یک دوره درمان با آنتی بیوتیک برای جلوگیری از شدت گرفتن عفونت و رسیدن آن به کلیه‌ها لازم است.

 

علت های روانی و عاطفی

استرس خانم ها، عاملی است که باعث سفت شدن عضلات کف لگن و درد رابطه جنسی می شود. احساس ناامنی، افسردگی، اضطراب، خود کم بینی، عدم رضایت از خود، روابط ناسالم و ترس از برقراری رابطه جنسی علت های روانی و عاطفی رابطه جنسی دردناک هستند.

 

عفونت واژن یا واژینیت

واژینیت نوعی التهاب واژن است که می‌تواند تاثیری منفی بر رابطه جنسی بگذارد. شایع‌ترین علت ایجاد واژینیت عفونت است اما گاهی حساسیت به برخی شوینده‌ها، عطر و کاندوم‌های لاستیکی نیز می‌تواند موجب واژینیت شود.

 

بیماری التهابی لگن یا PID

PID عفونتی است که از طریق گردن رحم از واژن عبور کرده و به رحم می‌رسد و از آنجا به لوله رحم رفته و تمامی این نواحی را ملتهب می‌سازد، چنین شرایطی رابطه جنسی را بسیار دردناک می‌کند. PID باید سریعا درمان شود چون می‌تواند نشانه عفونت‌های دیگری باشد.

 

پارگی یا زخم واژن

پارگی یا زخم واژن اغلب به دلیل خود رابطه جنسی روی می‌دهد که می‌تواند علت درد بعد از رابطه جنسی نیز باشد. برای پیشگیری از این نوع آسیب، هر وقت دچار خشکی واژن شدید از لوبریکانت یا روان کننده استفاده کنید. از کجا باید بدانید دچار پارگی یا جراحت واژن شده‌اید؟ عصب‌های دیواره‌ی واژن می‌توانند پایین شکم را دردناک کنند، اما خونریزی نیز می‌تواند بروز کند. خونریزی و حالت تهوع را باید جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید تا در صورت نیاز به بخیه این درمان انجام شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27ypn2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جملاتی ساده برای رابطه جنسی بهتر
رابطه جنسی

یکی از بدترین اخلاق‌های برخی از خانم‌ها در رابطه جنسی
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی