تاریخ انتشار: 1401/10/22 21:38
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی
کد خبر: 11827

داشتن یک زندگی جنسی پر نشاط و سالم حق شماست!+ راهکارهای موثر

برای داشتن یک رابطه زناشوئی خوب، کشف کنید که چه چیزی به شما احساس خوب و لذت بخشی می دهد. یا چه چیزی به شما این احساس را نمی دهد و چه چیزی باعث ناراحتی و لطمه زدن به شما می شود.
داشتن یک زندگی جنسی پر نشاط و سالم حق شماست!+ راهکارهای موثر

برای داشتن یک رابطه زناشوئی خوب، کشف کنید که چه چیزی به شما احساس خوب و لذت بخشی می دهد. یا چه چیزی به شما این احساس را نمی دهد و چه چیزی باعث ناراحتی و لطمه زدن به شما می شود. یکی از موارد مغفول مانده در زندگی مبتلایان به ام اس، مسائل جنسی و زندگی جنسی آنهاست. اما این مطلب حتی اگر ام اس هم نداشته باشید می تواند به زندگی شما جان تازه ای ببخشد.

MSام اس و زندگی جنسی شما

یکی از موارد مغفول مانده در زندگی مبتلایان به ام اس، مسائل جنسی و زندگی جنسی آنهاست. ما سعی کرده ایم که با ارائه راهنمایی های ارزشمند متخصصین، با استفاده از منابع معتبر جهانی و پرداختن به موضوع زندگی جنسی مبتلایان به ام اس، قدمی در مسیر زندگی شادتر و سالمتر هم میهنان خود برداریم و پیشنهاد میکنیم توصیه های ما را برای بهره مندی خودتان و یا عزیزانی که مبتلا به ام اس هستند حتما بخوانید:

برای زندگی جنسی تان زمان بگذارید

 

زندگی جنسی خود را با کمی سرزندگی، سرگرم کننده و پر هیجان نگاه دارید، راه حل این است که برای پیدا کردن آنچه برای شما و همسرتان اهمیت دارد زمان بگذارید. این بهبود اثر خود را نه تنها در مسائل جنسی که در تمام زندگی شما خواهد گذاشت.

 

بدن خود را کشف کنید

روزالین کالب phD از انجمن ملی MS آمریکا می گوید: بدن شما ممکن است احساسی متفاوت با آنچه معمولا احساس می شود ( و یا مورد استفاده قرار می گیرد) داشته باشد.

-درب اتاق خواب تان را قفل کنید، خود را از هر تنشی رها کنید و ریلکس باشید، 15 دقیقه را به خودتان اختصاص دهید و هر بخش از بدن خود را دوباره کشف و احساس کنید.

-کشف کنید که چه چیزی به شما احساسی خوب و لذت بخش می دهد و چه چیزی به شما این احساس را نمی دهد و چه چیزی باعث ناراحتی و لطمه زدن به شما می شود.

ما در باره خود ارضایی صحبت نمی کنیم، ما در این باره صحبت میکنیم که، بدن شما الان چه چیزی را حس می کند و آن چیز را چگونه احساس می کند.

آنچه را که آموخته اید به اشتراک بگذارید

 هنگامی که شما احساس خوبی دارید از چیزی، یا حس خاصی نسبت به کار خاصی دارید، به همسر خود بگویید، ممکن است که او از انجام دادن آن کار نگران باشد، و فکر کند که شاید انجام آن کار، شما را ناراحت کند و یا تصادفا به شما صدمه بزند، و همین نگرانی از آسیب رساندن به شما، او را از کسب لذت جنسی محروم کرده و مطمئن باشید، باعث عصبی شدن او می گردد.

رابطه جنسی

روابط جنسی خود را مجددا تنظیم کنید

 سیندی ریچمن از انجمن ام اس آمریکا: هنگامی که ام اس دارید و می خواهید با شریک زندگی تان در مورد روابط جنسی صحبت کنید، بیشتر در مورد سلامتی (سلامتی شما) صحبت می کنید و حرف میزنید. بدین ترتیب شما شروع می کنید به ایجاد احساساتی که بیشتر، شبیه احساس یک بیمار است، و به هیچ وجه شبیه حس و احساسات جنسی دو فرد بعنوان شرکای جنسی، که می خواهند لذت جنسی را تجربه کنند، نخواهد بود.

اجازه ندهید که همه گفتگوی شما در باره سلامتی باشد و فرصت پرداختن به صحبت در باره نیاز های جنسی و خواسته های جنسی را، از شما بگیرد.

دوباره و به شکل دیگری با هم همراه شوید، و با موافقت همدیگر، زمانی را کنار بگذارید برای اینکه درباره ام اس صحبت نکنید و فقط به رابطه جنسی تان بپردازید.

در اتاق خواب پررنگ تر ظاهر شوید

درمان ام اس تان را بعنوان فرصتی در نظر بگیرید، برای اینکه  چیزهای مختلفی را در رختخواب تجربه کنید.

رابطه جنسی

پوزیشن های جدید را تجربه کنید

ممکن است با روش های نزدیکی، که تا بحال داشته اید، احساس راحتی نداشته باشید و یا آن حالت ها شما را اذیت کند. آنها را کنار بگذارید و روش و حالت دیگری را تجربه کنید.

از بالش یا حوله لوله شده، برای راحتی بیشتر استفاده کنید. در قسمتی هایی از بدن، از بالش یا کوسن و… که به شما کمک می کنند، تا راحتتر بنشینید و یا راحتتر تکیه بدهید و یا در موقعیت بهتری قرار بگیرید، استفاده کنید، تا کنترل و راحتی بیشتری داشته باشید.

از دست ها و حس لامسه خود بیشتر استفاده کنید، و اگر مایل بودید رابطه جنسی دهانی را امتحان کنید.

از روان کننده و لوبریکانت بیشتری استفاده کنید

دکتر کالب می گوید: خشکی واژن، از علائم شایع ام اس است، بنابراین یک لوبریکانت و روان کننده غیر چرب ( با پایه روغنی – که به راحتی با آب پاک می شود ) تهیه کنید، و از مقدار زیادتری از آن استفاده کنید. مردم معمولا تمایل دارند که از مقدار کمی ار روان ساز ها استفاده کنند.

دوباره تعریف کردن رابطه جنسی

سعی کنید که تمرکزتان به تجربه کردن حسی باشد که در رابطه جنسی با همسرتان به شما دست می دهد و از آن لذت ببرید. سعی نکنید که همه چیز را چک و وارسی کنید. رابطه جنسی فقط به معنای مقاربت و دخول نیست. شما و همسرتان لازم نیست که حتما به اوج ارگاسم برسید. شما می توانید یک  رابطه صمیمی و جنسی را با لذت تمام، تجربه کنید.

رابطه جنسی

مهیا کردن شرایط

یک رابطه جنسی خوب، به خودی خود اتفاق نمی افتد. از پیش برنامه ریزی کنید و تدارک ببینید. روی روز و ساعت آن تصمیم بگیرید. پیش بینی و تدارک دیدن و انتظار کشیدن، شوق و هیجان را، در درون شما بوجود می آورد.

زمانی از روز را انتخاب کنید که بهترین احساس را، در آن زمان دارید. برای مثال، شما ممکن است صبح ها انرژی بیشتری نسبت به شب داشته باشید.

دریافت راهنمایی برای مقابله با علائم

با دکتر خود صحبت کنید، در باره علائمی از ام اس، که در زمان و حالت تجربه رابطه و صمیمیت جنسی با همسرتان، ممکن است مشاهده کنید. او می تواند راه درمان، و رفتار در آن موقعیت را، به شما توصیه کند. برای مثال:

مشکلات روده و مثانه

شما می توانید با استفاده از یک دارو، و یا بصورتی خیلی ساده تر، با ایجاد تغییراتی در رفتارهای خود، رابطه جنسی بهتر و دلچسب تری را تجربه کنید، مثل کم کردن نوشیدن مایعات قبل از رابطه جنسی.

اسپاسم و گرفتگی عضلات

شما می توانید اسپاسم و گرفتگی های عضلانی، در هنگام رابطه جنسی را، با زمان بندی استفاده از داروهایتان کاهش دهید، این موضوع برای جلو گیری از اسپاسم، در مواقع مورد نیاز ( نزدیکی و ارگاسم ) بسیار موثر است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48pxk3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حس مردان در طول رابطه جنسی چگونه است؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

علائم آنورگاسمی مردان+ علل رایج تا روش‌های درمان آن
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

ﺯﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺟﻨﺴﯽ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی