تاریخ انتشار: 1401/10/23 01:22
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی
کد خبر: 11821

احساس شرم در رابطه زناشویی؛ دلایل را بدانید

در مردان نداشتن یا کاهش قدرت یا هر رفتاری که این شائبه قوی نبودن را در آن ها ایجاد کند منجر به شرم می شود.
احساس شرم در رابطه زناشویی؛ دلایل را بدانید

منهای ورزش؛ در مردها نداشتن یا کاهش قدرت یا هر رفتاری که این شائبه قوی نبودن را در آن ها ایجاد کند منجر به شرم می شود. در زنان معمولا احساس مسئولیت بیشتر و اینکه انگار آن ها هستند که در رابطه جنسی باید همه کاری انجام دهند و کامل باشند حس شرم ایجاد می شود؛ اما این شرم چه تاثیری بر روی چرخه جنسی می گذارد؟

معمولا کسانی که شرمگینند و احساس شرم می کنند فاقد خیال پردازی های لازم برای ایجاد میل هستند. در مرحله میل، به خیال پردازی نیاز است. این خیال پردازی، روند طبیعی و بهنجاری است که در هر زن و مردی وجود دارد، اما برخی باورها و افکار بیمارگونه، مثل افسردگی و وسواس، ممکن است روی این خیال پردازی ها تاثیر بگذارند.

 شرم در رابطه زناشویی

‎ از عوامل دیگری که روی این خیال پردازی تاثیر می گذارد حس شرم است. مرد یا زنی که شرمگین است در آن لحظه ای که می خواهد رابطه ای را آغاز کند بیش از آن چیزی که به احساسات بدنی مثبت خود بیندیشد و به اندیشه هایی که بتواند این خیال پردازی ها را بال و پردهد و آن را وارد مرحله میل کند دارد به افکار منفیی دامن می زند که در او ایجاد شرم می کنند

بسیاری از خانم ها می گویند که مثلا من اگر خیلی راحت باشم با حجب و حیای زنانه جور در نمی آید و این نوع نیاز یا خواسته به هرحال، غیر منطقی است و ممکن است همسرم فکر کند که مردها باید خیلی تمایل به رابطه داشته باشند. این طرز فکر، میل را از همان ابتدا سرکوب می کند. پس آن شرم از همان ابتدا نمی گذارد میلی رخ بدهد.

اگر این تغییرات رخ ندهند اولین مرحله چرخه، دچار اشکال می شود. بنابراین، خود این مساله، بی میلی ایجاد می کند. برای مثال، زنانی هستند که به اصطلاح می گوییم سردمزاجند ولی از لحاظ علمی ما واژه سردمزاج نداریم، زیرا وقتی میگوییم زنی سردمزاج است یعنی مشکلی دارد و نمی تواند رابطه برقرار کند. درحالی که که امروزه اگر با زنی روبرو شویم که بی میلی جنسی دارد بخش مهمی از این علت شناسی میتواند به مرد برگردد.

 شرم در رابطه زناشویی

وقتی حرف از سردمزاجی می شود انگار با موقعیت تغییرناپذیری مواجهیم. پس شرم در ابتدا بی میلی جنسی ایجاد می کند و زن و مرد را از هم فراری می دهد. در این موقعیت ها هر یک از زن و مرد، سعی می کنند دلایلی را به عنوان دلایل منطقی مطرح کنند و پشت آن ها پنهان شوند.

 اگر مردی شرم زده باشد ممکن است با مطرح کردن خستگی یا استرس شغلی و موارد دیگر، خود را از زن دورکند و زن هم شاید با فرار و یا برقراری یک رابطه بسیار کوتاه و اندک و در حداقل زمان ممکن که میل مرد ارضا شود به این مساله تن بدهد. شمار خانم های این چنینی بسیار است که فقط به مرد توجه می کنند و به ارضای جنسی خود اهمیت نمی دهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x56b4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


داشتن یک زندگی جنسی پر نشاط و سالم حق شماست!+ راهکارهای موثر
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

حس مردان در طول رابطه جنسی چگونه است؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

علائم آنورگاسمی مردان+ علل رایج تا روش‌های درمان آن
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

ﺯﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺟﻨﺴﯽ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی