تاریخ انتشار: 1401/10/23 02:57
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی
کد خبر: 11820

چه زمانی دور رابطه زناشویی خط قرمز بکشیم!

حکمای طب سنتی به شما می‌گویند افراط و تفریط در رابطه زناشویی چه تاثیری بر سلامت‌‌‌تان دارد
چه زمانی دور رابطه زناشویی خط قرمز بکشیم!

وقتی صحبت از افراط و تفریط می‌شود ذهن همه ما سراغ افراط و تفریط در مصرف مواد غذایی و خوراکی‌ها می‌رود. تنها افراط و تفریط در مصرف مواد غذایی نیست که می‌تواند سلامت جسم شما را به خطر بیندازد، افراط و تفریط در برقراری رابطه زناشویی نیز از جمله اشتباه‌هایی است که بسیاری از زوج‌ها ساده از کنار آن می‌گذرند و باور ندارند بی‌توجهی به این موضوع تا چه حد می‌تواند رابطه‌شان را دچار بحران و اختلال کند. شاید نخستین مشکلی که با افراط و تفریط در رابطه زناشویی به ذهن‌تان می‌رسد عدم هماهنگی، نارضایتی و ایجاد خلاء عاطفی در زن و شوهر است اما اینها فقط بخشی از مشکلاتی است که زن و شوهر را درگیر می‌کند. به گفته درمانگران طب سنتی و در متون کهنی که به قلم حکیم جرجانی و ابن‌سینا منتشر شده افراط و تفریط در رابطه زناشویی علاوه بر ایجاد مشکلات و اختلالات روحی می‌تواند سلامت جسم‌ زن و شوهر را نیز به خطر بیندازد. این درمانگران بر این باورند که توجه به آداب و تدابیر رابطه زناشویی، ایجاد تعادل و چگونگی‌ پرداختن به رابطه زناشویی و تعدیل مزاج‌ها می‌تواند بهترین قدم برای تجربه یک رابطه زناشویی موفق و کم‌نظیر باشد.

از خوبی‌های رابطه زناشویی بیشتر بدانید

فواید مختلفی برای رابطه زناشویی متعادل در کتاب‌ها و منابع رسمی طب سنتی از زبان حکما و درمانگران طب سنتی ایران مطرح شده است. یکی از مهم‌ترین آنها پاکسازی بدن و اندام‌های درونی از اخلاط موذی و مواد زائد است. به اعتقاد بوعلی‌سینا این پاکسازی می‌تواند نتایج بسیار مثبت و قابل ملاحظه‌ای بر سلامت روان و جسم افراد داشته باشد و سلامت زندگی آنها را نیز تضمین کند. احساس سبکی، نشاط و شادابی زن و مرد یکی از این فواید است. کاهش و تسکین درد نیز یکی دیگر از فواید رابطه زناشویی موفق است. در بسیاری از متون به این نکته اشاره شده که رابطه زناشویی می‌تواند علاوه بر تسکین درد و تنظیم هورمون‌ها برای کاهش دردهای جسمی و همچنین تسهیل روند درمان برخی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های کلیوی، برخی سردردها، سرگیجه و بیماری‌های روانی نیز کمک کند. از طرفی در منابع طب سنتی که به قلم حکیم جرجانی نوشته شده مردان و زنانی که رابطه زناشویی متعادل و موفقی دارند اشتهای بهتری در طول روز دارند و با میل بیشتری سراغ وعده‌های غذایی می‌روند و روند متابولیسم و سوخت و ساز مواد غذایی در بدن‌شان در مقایسه با سایر افراد بهتر و دقیق‌تر است.

رابطه جنسی

ساعت رابطه زناشویی‌تان را کوک کنید

برای داشتن رابطه زناشویی موفق راهکارها و دستورات مختلفی در طب سنتی ایران توسط حکما مطرح شده که پرداختن و توجه به آنها می‌تواند سلامت زن و شوهر را در طول زندگی تضمین کند. یکی از مهم‌ترین این دستورات آداب رابطه زناشویی و ساعات پرداختن به آن است. در این آداب به مردان و زنان توصیه شده از برقراری رابطه زناشویی در زمان گرسنگی و بعد از مصرف وعده غذایی به‌شدت پرهیز کنند تا سلامت بدن‌شان را به خطر نیندازند. به گفته حکمای طب سنتی رابطه زناشویی در شرایطی که فرد گرسنه است عوارض زیادی همراه دارد. در این شرایط توان و قوای بدن به‌شدت کاهش می‌یابد و توان ایمنی بدن در مقابله با بیماری‌ها از بین می‌رود. علاوه بر این سستی و رنگ‌پریدگی، بیماری‌های لثه از جمله تحلیل رفتن لثه‌ها و حتی ریزش مو سراغ افراد می‌آید؛ بنابراین مدیریت این اصل مهم می‌تواند ضمن حفظ قوای بدن و سلامت آن نشاط و شادابی نیز برای افراد همراه داشته باشد. در غیر این صورت زن و مرد نه‌تنها احساس سبکی و نشاط نمی‌کنند بلکه با تجربه نامناسبی که پشت سر گذاشته‌اند نگاهی نادرست درباره روابط زناشویی‌شان پیدا می‌کنند که می‌تواند اثری مخرب‌تر داشته باشد.

بهترین زمان برای رابطه زناشویی

علاوه بر آنکه رابطه زناشویی هنگام گرسنگی سلامت جسم‌ زن و مرد را به خطر می‌اندازد، انجام این فعالیت در زمان سیری نیز پرخطر بوده و تکرار و تداوم آن سبب ابتلا به برخی از بیماری‌های مزمن می‌شود. در متون طب سنتی بهترین زمان برای رابطه زناشویی سه ساعت بعد از صرف وعده غذایی ذکر شده است؛ بنابراین اگر زن و شوهری قصد برقراری رابطه زناشویی را دارند باید حدود سه ساعت بعد از میل کردن غذا این کار را انجام دهند و در زمانی که معده آنها پر از مواد غذایی است از انجام این کار پرهیز کنند. مهم‌ترین دلیلی که باعث شده حکمای طب سنتی این نکته را به زوج‌ها گوشزد کنند این است که بعد از صرف غذا انرژی بسیار زیادی از بدن برای خونرسانی به اندام‌های گوارشی صرف می‌شود و بدن می‌خواهد انرژی‌اش را برای هضم و جذب بهتر مواد غذایی به کار گیرد؛ بنابراین اگر حین سیری اقدام به رابطه زناشویی کنیم انرژی بسیاری را از دست می‌دهیم و احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلفی را محتمل می‌کنیم. براساس آنچه در متون طب سنتی ایران آمده دردهای سیاتیکی، واریس، رعشه، درد مفاصل، دردهای ناحیه کمر و پشت از جمله عوارضی است که با رعایت نکردن این اصل سراغ افراد می‌آید.

در این شرایط رابطه زناشویی ممنوع!

بسیاری از زوج‌ها برای داشتن رابطه زناشویی قاعده و قانون خاصی را دنبال نمی‌کنند در حالی که از دیدگاه حکمای طب سنتی پیروی از دستورات و تدابیری که درباره رابطه زناشویی در مکتب طب سنتی ایران مطرح شده می‌تواند سلامت رابطه زناشویی و دوام و ایمنی آن را تضمین کند. درمانگران طب سنتی بر این باورند که در برخی شرایط به منظور حفظ سلامت زن و مرد از پرداختن به رابطه زناشویی باید پرهیز کرد. به عنوان نمونه در این متون اشاره شده که اگر زن یا شوهری به هر دلیلی اسهال و استفراغ را تجربه کرده یا به خاطر پاکسازی بدن و دفع مواد موذی به دستور متخصص فصد انجام داده در ساعات نزدیک به این عمل نباید رابطه زناشویی را تجربه کند. زن یا مردی که به بیماری معده یا عفونت‌های ادراری و روده‌ای مبتلاست، بهتر است بعد از درمان بیماری و گذشتن مراحل درمانش رابطه زناشویی را تجربه کند. علاوه بر اینها خستگی، فشار روحی و جسمی، استرس، اضطراب و تنش نیز از جمله مواردی است که اگر زن یا شوهر آن را تجربه کردند باید از پرداختن به رابطه زناشویی پرهیز کنند تا شرایط جسمی و روحی‌شان به وضعیت نرمال بازگردد. در این شرایط با تمرکز و انرژی بیشتری می‌توانند یک رابطه زناشویی موفق را تجربه کنند.

رابطه جنسی

دور افراط و تفریط خط بکشید

با مطالعه دانسته‌های حکمای طب سنتی ایران درباره آداب رابطه زناشویی این‌طور مشخص است که ایجاد اعتدال در روند زندگی و روابط زناشویی مهم‌ترین اصل سلامت و ماندگاری رابطه ذکر شده است. در بسیاری از متون طب سنتی حکما زوج‌ها را از ترک رابطه زناشویی در روند زندگی منع کرده‌اند. این گروه از حکما معتقدند ترک رابطه زناشویی مانع از دفع مواد زائد و برخی از اخلاط نامناسب در بدن می‌شود. به این ترتیب این اخلاط در بدن باقی می‌مانند و به مرور بدن را با بیماری و اختلالاتی مواجه می‌کنند. در حقیقت رابطه زناشویی موجب می‌شود در خلال رابطه برخی از اخلاط که در بدن جمع شده بودند از این طریق از بدن خارج شوند؛ اخلاطی که ماندگار شدن آنها در بدن موجب بروز بیماری‌‌هایی مانند سرگیجه، تورم غدد لنفاوی، تاری دید، سنگینی و سستی بدن، درد ناحیه لگن می‌شود. از طرفی زیاده‌روی در رابطه زناشویی و خارج شدن از تعادل و میانه‌روی در آن نیز عوارض زیادی برای زن و شوهر همراه دارد. در متون طب سنتی بیماری‌هایی مانند ضعف کبد، ضعف معده، کاهش بینایی و شنوایی، افسردگی، برخی بیماری‌های عصبی و تشنج از جمله این بیماری‌هاست که با زیاده روی در پرداختن به رابطه زناشویی سراغ افراد می‌آید.

تاثیر مزاج بر رابطه زناشویی

هر انسانی مطابق با مزاجی که دارد باید از تدابیر متناسب با مزاجش برای تقویت بدنش استفاده کند تا بتواند رابطه زناشویی مناسب، سلامت و متعادلی را در طول زندگی متاهلی تجربه کند. برای مثال فردی که گرمی و‌تری مزاج دارد باید از تدابیر و دستوراتی بهره بگیرد که مزاجش را با کمک آن معتدل‌تر کند. تمامی افراد با مزاج‌های مختلف می‌توانند با مشاوره با متخصص طب سنتی از تدابیر ویژه استفاده کنند.

رابطه جنسی

سرد و خشک

اگر زن یا شوهری به تشخیص متخصص طب سنتی مزاج سرد و خشک دارد باید مواد غذایی مانند کباب و انواع خوراک‌هایی که با گوشت گوسفند جوان تهیه می‌شود را مصرف کند یا در برنامه غذایی‌اش از ادویه‌های مثل زنجبیل و دارچین استفاده کند و صبحانه تخم‌مرغ نیم‌بند شده میل کند و از مصرف ترشی‌جات و خوراکی‌هایی که طبع سرد دارند، پرهیز کند. در طول هفته تنها یک‌بار حمام کرده و سعی کند با روغن‌هایی که طبعی گرم دارند بدنش را ماساژ دهد و در فضا بستری گرم بخوابد.

سرد و تر

 افرادی که مزاج سرد و ‌تر دارند نیز می‌توانند از همان غذاهای مزاج گرم و خشک استفاده کنند و بیشتر زنجبیل به غذاهای‌شان اضافه کنند. نوشیدن شربت ماءالعسل و جایگزین کردن آن به عنوان آب و نوشیدنی نیز می‌تواند به بهبود رابطه زناشویی این افراد کمک کند. بوییدن عود یا روغن‌هایی که طبع گرمی دارند نیز در طول روز به ایجاد تعادل مزاج این گروه کمک می‌کند.

گرم و خشک

در مقابل افرادی که مزاج گرم و خشک دارند می‌توانند با اصلاح برنامه غذایی‌شان برای ‌تری مزاج‌شان و اصلاح آن اقدام کنند. خوراک‌ اسفناج، کدو، ماش و غذاهایی که با گوشت بزغاله، مرغ و ماهی تهیه می‌شوند و گنجاندن میوه انگور در برنامه غذایی عصرانه می‌تواند در اصلاح مزاج موثر باشد. از طرفی حکمای طب سنتی بر این باورند که حمام کردن با آب گرم و نشستن در وانی که آب گرم در آن قرار دارد و ماساژ اندام‌ها با روغن‌هایی مثل روغن بنفشه می‌تواند به اصلاح مزاج این گروه و بهبود رابطه زناشویی‌شان کمک کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wv552

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


احساس شرم در رابطه زناشویی؛ دلایل را بدانید
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

داشتن یک زندگی جنسی پر نشاط و سالم حق شماست!+ راهکارهای موثر
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

حس مردان در طول رابطه جنسی چگونه است؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

علائم آنورگاسمی مردان+ علل رایج تا روش‌های درمان آن
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی