تاریخ انتشار: 1401/11/12 00:21
کد خبر: 11171

تاثیر 5 نوشیدنی بر سلامت و زیبایی بدن

آبمیوه هایی که در زیر معرفی می کنیم در زیبایی و سلامت شما بی تاثیر نیست.
تاثیر 5 نوشیدنی بر سلامت و زیبایی بدن

منهای ورزش؛ نوشیدنی‌های زیادی وجود دارد که برخی از آنها سالم و برخی ناسالم است. در ادامه شما را با 5 نوشیدنی که در سلامت اعضای بدن شما تاثیرگذار است آشنا می کنیم:

آب سیب

آب سیب

جوش ها را درمان می کند و از  آسم  جلوگیری خواهد کرد.

آب سیب از طریق فشردن سیب تهیه می شود، که صدها نوع آن در جهان وجود دارد. برای تهیه یک فنجان آب ، دو سیب متوسط نیاز است، به همین دلیل این میوه ها در این تعداد عظیم رشد می کنند. بعد از فشردن سیب ها، بیشتر آب میوه ها فیلتر یا پاستوریزه می شوند که به از بین بردن هر گونه مواد اضافی کمک می کند و در نتیجه یک قوام نازک تر آب نهایی به وجود می آید.

آب هویج

یک لیوان آب هویج تقریبا 100 کالری دارد و سرشار از مواد مغذی چون بتاکاروتن، ویتامین‌های ب، ویتامین سی، پتاسیم و ویتامین کا است. این مقدار آب هویج حدود 2 گرم پروتئین، کمتر از یک گرم چربی، 2 گرم چربی و 9 گرم قند دارد.

رنگ نارنجی هویج به ‌دلیل وجود ماده‌ای به‌نام بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین آ می‌شود. ویتامین آ آنتی‌اکسیدان قوی برای محافظت از بدن است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

یکی از مهمترین تاثیرات ویتامین آ پیشگیری از بیماری‌های کبدی است. نوشیدن آب هویج بلافاصله بعد از بیدار شدن و به‌صورت ناشتا باعث کم شدن اشتهای شما می‌شود. آب هویج همچنین به پاکسازی کبد کمک و پتاسیم موجود در آن از تخریب سلول‌ها پیشگیری می‌کند و برای سلامت کبد مفید است.

آب هویج

بد نیست بدانید که افزایش قدرت باروری، از جمله خواص آب هویج برای مردان است و به تقویت جنسی آنها کمک می‌کند. در مورد خانم‌ها هم به افزایش تعداد تخمک‌ها کمک می‌کند. از مهمترین خواص آب هویج برای تخمدان، کمک به آزادسازی تخمک‌های سالم و با کیفیت است.

آب هویج را ناشتا بنوشید تا ترشح صفرا افزایش یابد و چربی‌سوزی را در بدن بیشتر کند. این نوشیدنی اشتهای شما را کاهش می‌دهد و برای کم کردن وزن بدن مفید است.

تقویت کننده چشم است و در درمان  زانودرد  بی تاثیر نیست.

آب کرفس

آب کرفس

کرفس به یکی از پرخاصیت‌ترین سبزی‌ها معروف است. کرفس معمولا در زمستان و اوایل بهار رشد می‌کند. از آن به شکل‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. ترکیب کرفس در سالاد، نوشیدنی آب کرفس، تهیه ماسک طبیعی از آن برای پوست و تهیه بسیاری از غذاها، از جمله روش‌های استفاده از این سبزی است.

کرفس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئید و پلی‌فنول و ویتامین‌هایی از جمله ویتامین سی، ویتامین ب6 و ویتامین کا و مواد معدنی همچون، پتاسیم، کلسیم، سدیم، مس، منیزیم، آهن، روی و فولات است. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی خواص آب کرفس به‎‌طور مفصل صحبت کنیم. همراه ما باشید.

چربی سوز قوی بوده و موجب تقویت و رشد مو می شود.

آب و خاکشیر

آب و خاکشیر

خاکشیر گیاهی یک یا دو ساله از تیره شب بویان است. خواص خاکشیر بسیار فراوان است. از جمله خواص خاکشیر به مواردی مانند رفع یبوست، خاکشیر برای اسهال سخت، از بین بردن جوش‌های صورت، سلامت پوست، کنترل فشار خون، رفع عطش، ضد عفونی کننده، دفع سنگ کلیه و مجاری ادرار، تقویت معده، درمان لاغری، جلوگیری از شوره مو، تقویت قوای جنسی مردان، خارش پوست، کاهش آلرژی، کند کردن سلول‌های سرطانی، رفع بواسیر و واریس و از بین برنده چربی کبد می‌توان اشاره کرد.
خاکشیر در تقویت قوای جنسی، درمان یبوست و خنک کردن بدن نقش دارد.

آب لیموترش

آب لیموترش

لیمو ترش که نام آن به انگلیسی Lemon یا Lime بوده و نام علمی آن C.limon است، طبیعتی سرد و خشک دارد و سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئید‌ها، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، ویتامین B کمپلکس، فولات، خواص ویتامین C، آهن، کلسیم، پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، روی، فیبر و لیمونن است. ایتالیا، یونان، اسپانیا، ترکیه و ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کنندگان لیمو ترش جهان هستند. لیمو ترش از جمله مرکباتی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی دارد.

لیمو ترش خواص فراوانی برای پوست، کاهش وزن و سلامت قلب دارد. نکته‌ای که در مصرف آب لیمو ترش باید به آن توجه کنید آن است که می‌تواند به علت خاصیت اسیدی که دارد موجب از بین رفتن مینا دندان و پوسیدگی دندان‌ها شود، از همین رو برای مصرف آب لیمو ترش بهتر است آن را رقیق کنید.

چربی سوز است و در پیشگیری از  کبد چرب  مصرف آن توصیه می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z65z4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انتقاد سرمربی سابق پرسپولیس از مهدی عبدی!
او و پاکدل فکر میکنند اینجا یک تیم معمولی است؛

مصدومیت مدافع تیم‌ملی به خیر گذشت
شوک چند دقیقه‌ای پورعلی‌گنجی به کی‌روش