تاریخ انتشار: 1401/12/17 11:10
کد خبر: 9598

چگونه کاناپه و مبل پارچه ای را بدون آب تمیز کنیم؟

مبل در اتاق نشیمن هر خانه ای به عنوان مکانی برای استراحت، دورهم جمع شدن، و سرگرمی قرار می گیرد. همچنین زباله ها و لکه های ناشی از ریختن مواد غذایی و نوشیدنی، حیوانات خانگی و پاهای کثیف در آن جا جمع می شود. در نتیجه باید مبل تمیز شود.
چگونه کاناپه و مبل پارچه ای را بدون آب تمیز کنیم؟

اما چگونه میتوان مبل هایی که با پارچه روکشی پوشاننده شده است تمیز کرد که نمی تواند پاک کننده های مبتنی بر آب را تحمل کند. می توانید این مراحل را درمورد نحوه تمیز کردن مبل پارچه ای بدون آب دنبال کنید.

 

هرچند وقت یکبار مبل پارچه ای را بدون اب تمیز کنید

کثیفی و لکه ها باید به سرعت پاک شوند و مبل باید حداقل ماهانه جاروبرقی شود تا گرد و غبار و خاک پاک شود. تمیز کردن کامل دوبار در سال باعث می شود ظاهر پارچه حفظ شود.

 

چگونه متوجه شوید که پارچه مبل را نمی توان با آب تمیز کرد؟

قبل از اینکه با تمیز کردن مبل با آب و صابون به پارچه اسیب بزنید باید روش صحیح تمیز کردن پارچه را یاد بگیرید.

 

جارو برقی کشیدن روی مبل پارچه ای,از بین بردن غبار از روی مبل پارچه ای , تمیز کردن مبل پارچه ای از گرد بدون آب

برای شستن مبل پارچه ای بدترین راه استفاده از آب و صابون است

 

بهترین راه برای تعیین نحوه تمیز کردن پارچه مبلی این است که به دنبال برچسب مراقبت باشید. از سال 1969، کمسیون تجارت فدرال ایالات متحده ( FTC ) از سازندگان خواسته است که برچسبی را اضافه کنند تا به مالکان کمک کند بهترین و ایمن ترین راه برای تمیز کردن مبلمان یا لوازم را تعیین کنند. برای جست و جوی برچسب زیر کاناپه یا کوسن ها وقت بگذارید.

 

این برچسب دارای کدی است که تعیین می کند آیا می توانید از پاک کننده های مبتنی بر آب یا بر پایه حلال استفاده کنید یا خیر. اگر هیچ برچسبی وجود ندارد، باید آزمایشاتی را در یک ناحیه نامحسوس انجام دهید تا ببینید پارچه در هنگام درمان با یک حلال یا آب چگونه واکنش نشان می دهد.

 

کدهای برچسب مراقبت از مبلمان یا لوازم داخلی

کد W : پارچه را میتوان با محصولات پاک کننده مبتنی بر آب تمیز کرد.

کد S: پارچه را فقط می توان با تمیز کردن خشک یا حلال بدون آب برای از بین بردن لکه ها و خاک تمیز کرد.

کد W_S : پارچه را می توان با محصولات مبتنی بر آب یا بر پایه حلال تمیز کرد.

کد X : پارچه را فقط می توان با جاروبرقی یا توسط یک متخصص تمیز کرد، هرنوع محصول تمیز کننده خانه می تواند باعث ایجاد لکه و چروک شود.

 

آنچه برای تمیز کردن مبل پارچه ای بدون آب نیاز دارید

 

برچسب مراقبت روی وسایل , برچسب مراقبت روی مبل پارچه ای , وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن مبل پارچه ای بدون آب

برچسب مراقبت بهترین راه برای تشخیص روش شستن مبل پارچه ای است

 

جاروبرقی ، پارچه میکروفیبر، برس نرم، پارچه قطره ای یا برزنت، فن گردشی، مواد، حلال تمیز کننده خشک، جوش شیرین.

 

1.مبل را جارو برقی بکشید

 

جارو کشیدن مبل پارچه ای , استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن مبل پارچه ای ,استفاده از برس برای پاک کردن مبل پارچه ای بدون آب

برای شستن مبل پارچه ای ابتدا مبل را جارو بکشید

 

جاروبرقی منظم گرد و غبار و کثیفی را که در نهایت در مبل و اثاث داخلی ته نشین می شود، از بین می برد و موثرترین جاروبرقی جارویی است که شلنگ اتصالات اثاث یا لوازم داخلی مانند ابزار شکافی، سربرقی و برس دارد. با این حال حتی یک جارو برقی دستی نیز به حذف گرد و غبار سطحی کمک می کند. 

 

از بالای مبل شروع کنید و به آرامی جاروبرقی را روی قسمت های داخلی حرکت دهید. از یک برس نرم استفاده کنید تا قبل از جارو برقی خاک را به آرامی پاک کنید. به یاد داشته باشید که زیر بالشتک های جداشدنی، پشت مبل و کناره های پارچه ای متصل به قاب را به خوبی تمیز کنید.

 

برای کمک به از بین بردن بو و روشن کردن پارچه روی روکش را با جوش شیرین DRT تمیز کنید. از یک برس نرم استفاده کنید تا آن را به آرامی روی پارچه بکشید. اجازه دهید جوش شیرین حداقل یک ساعت یا یک شب کار کند. سپس جوش شیرین و خاکی که جمع شده است را با جاروبرقی پاک کنید.

 

2 بهبود گردش هوا و از بین بردن خطرات 

قبل از استفاده از حلال خشکشویی، تمام منابع آتش سوزی ( شمع ، شومینه ) باید خاموش شوند یا مبل را قبل از تمیز کردن به مکان دیگری منتقل کنید. 

 

در حین استفاده از حلال های خشکشویی سیگار نکشید و از سیگار الکترونیکی استفاده نکنید.

 

دودهای حاصل از حلال های خشک شویی بسیار قوی هستند، بنابراین تهویه اتاق را با بازکردن پنجره ها یا درها یا اضافه کردن یک فن گردشی بهبود دهید.

سطوح چربی رنگ شده و تمام شده ( کف و تزئینات ) را با یک پارچه به صورت قطره ای پاک کنید. حلال می تواند به طور دائم به آنها آسیب برساند.

 

3. یک نقطه را به صورت آزمایشی با حلال تمیز کننده خشک انجام دهید

 

استفاده از حلال خشکشویی برای تمیز کردن مبل پارچه ای , حلال تمیزکننده خشک برای پاک کردن مبل پارچه ای

برای شستن مبل پارچه ای می توانید از حلال خشکشویی استفاده کنید

 

قبل از تمیز کردن لکه ها یا مناطق بسیار کثیف، یک آزمایش با حلال تمیز کننده خشکی که انتخاب کرده اید در یک نقطه نامحسوس انجام دهید. یک پارچه میکروفایبر سفید را با مقداری حلال مرطوب کنید و آن را روی قسمتی مخفی زیر یک بالشتک بمالید. اجازه دهید منطقه خشک شود. به تغییر رنگ یا انتقال رنگ پارچه توجه کنید، اگر هیچ کدام وجود نداشته باشد، استفاده از محصول برای تمیز کردن مناطق بزرگتر بی خطر است.

 

حلال خشک شویی چیست؟

 

حلال خشک شویی , اهمیت حلال خشک شویی,استفاده از سشوار برای تمیز کردن مبل پارچه ای

 برای تسریع در روند خشک شدن مبل از سشوار یا فن استفاده کنید

 

حلال خشک شویی بر ترکیبات غیر آب و مبتنی بر هیدروکربن اطلاق می شود که برای تمیز کردن پارچه های ظریف یا بدون رنگ استفاده می شوند، که در صورت استفاده از روش های تمیز کردن مبتنی بر آب ممکن است آسیب ببینند. حلال سمی و قابل اشتعال است و باید با احتیاط استفاده و دفع شود. حلال ها را می توان به صورت آنلاین، در فروشگاه های مراقبت از پارچه یا لوازم خانگی خریداری کرد. 

 

4. لکه ها و مناطق بسیار کثیف را تمیز کنید

برای تمیز کردن لکه ها و مناطق بسیار کثیف مانند زیر دستی، یک پارچه تمیز را با حلال تمیز کنید. برای جلوگیری از پخش شدن لکه، از لبه های بیرونی ناحیه های کثیف شروع کنید. حلال را با پارچه رو محل کثیف بمالید و حین انتقال خاک آن را به قسمت تمیزی از پارچه منتقل کنید.

 

اگر محل کثیف زیاد است، کل قسمت مبل ( کوسن، تکیه گاه ) باید تمیز شود تا از ایجاد رگه یا تغییر رنگ جلوگیری شود. حلال های خشکشویی روی لکه های روغنی بسیار موثر هستند، اما  ممکن است تمام آثار لکه های مبتنی بر آب را پاک نکند.

 

5. قسمت های تمیز شده را خشک کنید

زمان خشک شدن را با قرار دادن یک فن در نزدیکی قسمت تازه تمیز شده سرعت دهید. برای تسریع در خشک کردن از سشوار یا بخاری استفاده نکنید. تا زمانی که همه دودها از بین نرود، هیچ شعله ای در نزدیکی آن قسمت ایجاد نکنید. 

 

نکاتی برای تمیز نگه داشتن وسایل

- وسایل را به طور منظم جاروبرقی بکشید.

- قسمت تازه تمیز شده را با یک اسپری محافظ پارچه درمان کنید.

- از روکش های قابل شستشو استفاده کنید.

- در صورت داشتن هرگونه سوال مراقبتی با سازنده مبلمان تماس بگیرید

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27bme3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اقدام جالب لیورپول برای حفاظت از محیط زیست