تاریخ انتشار: 1402/01/05 20:50
کد خبر: 8726

میخوای بدونی چرا باطری گوشیت سریع خالی میشه؟

باتری شما دائما خالی می شود و این شما را عصابی می کند؟ ما احساس شما را درک می کنیم. در این مطلب شش دلیلی که باعث می‌شود باتری گوشی شما سریع خالی شود و راههای رفع این مشکل را قرار داده ایم با ما همراه باشید.
میخوای بدونی چرا باطری گوشیت سریع خالی میشه؟

باتری خالی تلفن بسیار ناامید کننده است، به خصوص زمانی که ما بیرون از خانه هستیم و به گوشی های هوشمند خود نیاز داریم. گاهی اوقات به نظر می‌رسد که ساعت‌ها طول می کشد گوشی خود را شارژ کنید اما در زمان کمی شارژ آن خالی می شود. اما دقیقاً چرا باتری گوشی شما اینقدر سریع خالی می شود؟

 

چیزی که ممکن است ندانید این است که چندین علت می توانند بدون اینکه متوجه شوید باتری شما را از بین ببرند و کنترل آنها می تواند باتری شما را برای مدت طولانی تری پر نگه دارد. بنابراین، در اینجا هفت علت رایج تخلیه سریع باتری گوشی را آورده ایم.

 

1. روشنایی بالای صفحه نمایش 

 

علت زود خالی شدن باطری گوشی, باتری گوشی, خالی شدن باتری گوشی

کاهش نور صفحه نمایش برای جلوگیری از خالی شدن باطری گوشی

 

ما با یکی از واضح‌ترین دلایل تخلیه سریع باتری گوشی شروع می‌کنیم: روشنایی صفحه.

ممکن است به نظر راحت باشد که حداکثر روشنایی خود را داشته باشید، به خصوص زمانی که بیرون هستید، اما این تأثیر زیادی روی باتری شما دارد. داشتن حداکثر روشنایی گوشی باتری شما را بیشتر تخلیه می کند. بنابراین، در صورت امکان، روشنایی صفحه نمایش خود را به حداقل برسانید تا در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

 

همچنین می توانید تنظیمات روشنایی گوشی خود را طوری تنظیم کنید که به طور اتوماتیک با نور خارجی تنظیم شود. این به آن اجازه می دهد تا در محیط های کم نور تاریک شود و در محیط هایی که در معرض نور زیاد قرار دارند روشن شود. برای انجام این کار، ابتدا باید به تنظیمات گوشی خود بروید و سپس به بخش Display یا Display & Brightness (بسته به اینکه از گوشی اندروید یا iOS استفاده می کنید) بروید.

 

دلایل خالی شدن باطری گوشی, علت زود خالی شدن باطری گوشی, باتری گوشی

تنظیم روشنایی گوشی

 

در اینجا، می توانید روشنایی گوشی خود را روی adjustable تنظیم کنید و تا حد زیادی در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

اما صفحه نمایش کم نور همیشه راحت نیست، به خصوص اگر بینایی شما ضعیف است. بنابراین، به جای کاهش روشنایی صفحه، چه کار دیگری می توانید انجام دهید؟

 

یک جایگزین این است که نمایشگر برنامه های پرکاربرد خود را به حالت تاریک و همچنین نمایشگر عمومی تلفن خود را تغییر دهید. این کار صفحه گوشی شما را به شدت تیره نمی‌کند، اما منوی سفید استاندارد و پس‌زمینه برنامه‌ها را به سیاه تبدیل می‌کند. تعجب خواهید کرد که این کار چقدر می تواند بدون کاهش روشنایی صفحه در مصرف باتری صرفه جویی کند.

 

می توانید حالت نمایش عمومی تلفن خود را با همان مراحلی که در تصاویر بالا نشان داده شده است تغییر دهید.

 

2. برنامه های پس زمینه

 

علت زود خالی شدن باطری گوشی, باتری گوشی, خالی شدن باتری گوشی

بستن برنامه های پس زمینه برای جلوگیری از خالی شدن باطری گوشی

 

برنامه‌های پس‌زمینه اساساً حتی زمانی که مستقیماً از آنها استفاده نمی‌کنید، کار می‌کنند. به عنوان مثال می توان به برنامه های VPN، آنتی ویروس، سلامت و تقویم اشاره کرد. این برنامه‌ها جنبه‌های خاصی از گوشی شما را بدون دخالت شما نظارت یا کنترل می‌کنند، که در عین راحتی، باتری شما را به میزان قابل توجهی تخلیه می‌کند.

 

علاوه بر این، احتمالاً برای کار کردن در پس‌زمینه به تعداد زیادی از این برنامه‌ها نیاز ندارید. بنابراین، چگونه می توانید برنامه های پس زمینه را غیرفعال کنید؟

 

مشکل خالی شدن باتری گوشی, عوامل خالی شدن شارژ گوشی, علت سریع خالی شدن باتری گوشی

 بهینه سازی باتری

 

همانطور که در بالا نشان داده شده است، به تنظیمات خود بروید و روی Device Care (Android) یا Battery (iPhone) کلیک کنید. سپس باید گزینه بهینه سازی باتری را مشاهده کنید که در صورت فعال شدن، برنامه های غیرضروری پس زمینه را می بندد. این می تواند در نهایت باعث صرفه جویی در عمر باتری شما شود، بنابراین ارزش آن را دارد که در نظر بگیرید.

 

3. حالت تصویر در تصویر 

 

علت زود خالی شدن باطری گوشی, باتری گوشی, خالی شدن باتری گوشی

حالت تصویر در تصویر یکی از علل زود خالی شدن باطری گوشی

 

اگر از YouTube یا یک برنامه مشابه در تلفن خود استفاده می کنید، ممکن است قبلا از حالت تصویر در تصویر استفاده کرده باشید. این شامل تماشای هر ویدیو یا پخش جریانی در یک جعبه کوچک مشاهده بر روی صفحه نمایش شما هنگام استفاده از برنامه های دیگر است. اگرچه این کار راحت است، اما استفاده همزمان از چندین برنامه مانند این می تواند باتری گوشی شما را تخلیه کند.

 

 علت سریع خالی شدن باتری گوشی, علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ, علت زود خالی شدن باتری گوشی

نحوه غیرفعال کردن حالت تصویر در تصویر 

 

برای غیرفعال کردن حالت تصویر در تصویر در برنامه‌های انتخابی، به تنظیمات گوشی خود بروید و به بخش برنامه‌ها در اندروید یا  Picture in Picture در آیفون در بخش General بروید.

 

سپس بر روی برنامه انتخابی خود از لیست ارائه شده کلیک کنید. اکنون می توانید مجوزها و تنظیمات کلی برنامه مورد نظر را مشاهده کنید. در اینجا، می‌توانید گزینه Picture in Picture را انتخاب کنید و با استفاده از کلید آن را فعال یا غیرفعال کنید.

 

4. متصل بمانید 24/7 

 

دلایل خالی شدن باطری گوشی, علت زود خالی شدن باطری گوشی, باتری گوشی

اتصال به وای فای یکی از علل زود خالی شدن باطری گوشی

 

ممکن است بی‌معنا به نظر برسد که Wi-Fi یا داده‌های خود را در تمام ساعات فعال نگه دارید تا بتوانید روز و شب در ارتباط باشید. اما این می‌تواند به میزان قابل توجهی باتری گوشی شما را تخلیه کند، زیرا شما دائماً اعلان‌ها، به‌روزرسانی‌های پس‌زمینه و موارد دیگر را در مواقعی که لزوماً به آنها نیاز ندارید دریافت می‌کنید.

 

در طول ساعات خواب، زمان خوبی برای خاموش کردن وای فای است. البته، می توانید به سادگی گوشی خود را به حالت هواپیما تغییر دهید. اما، اگر نگران از دست دادن تماس فوری هستید، می‌توانید در عوض Wi-Fi و داده‌های خود را در لیست کشویی تلفن خود خاموش کنید تا همچنان بتوانید تماس‌های تلفنی را بپذیرید. به خاطر داشته باشید که تغییر دادن تلفن به حالت مزاحم نشوید ، Wi-Fi یا داده‌های شما را خاموش نمی‌کند.

 

5. یک باتری گوشی قدیمی

 

علت زود خالی شدن باتری گوشی, دلایل خالی شدن باطری گوشی

کاهش کیفیت باتری یکی از علل زود خالی شدن باطری گوشی 

  

گاهی اوقات، این یک برنامه یا تنظیماتی نیست که بر عمر باتری گوشی شما تأثیر می گذارد، بلکه خود باتری است. مانند همه چیز، تلفن‌ها قدیمی می‌شوند و با گذشت سال‌ها، باتری شما به خوبی سابق نخواهد بود. پس از حدود دو یا سه سال (بسته به مدل گوشی)، باتری شما دیگر نمی تواند به حداکثر ظرفیت اولیه خود برسد، که می تواند منجر به تخلیه سریع باتری شما شود.

 

گاهی اوقات گوشی شما زمانی که متوجه کاهش کیفیت باتری می شود به شما اطلاع می دهد، اما گاهی اوقات این کار را نمی کند. رایج ترین نشانه خراب شدن باتری بدون هیچ اطلاعیه ای، عمر کوتاه باتری است. بنابراین، در این مورد چه می توان کرد؟

 

اولین و واضح ترین گزینه تعویض باتری است. این معمولاً بسیار ارزان‌تر از جایگزینی کلی گوشی هوشمند است و می‌تواند مشکل تخلیه سریع باتری شما را به سرعت و به راحتی برطرف کند. قیمت باتری بسته به گوشی خاصی که دارید متفاوت خواهد بود.

 

6. برنامه های ردیابی مکان

 

عوامل خالی شدن شارژ گوشی, علت سریع خالی شدن باتری گوشی, علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ

برنامه های موقعیت مکانی یکی از علل زود خالی شدن باطری گوشی

 

تعداد زیادی برنامه وجود دارد که می توانند موقعیت مکانی شما را ردیابی کنند. Google Maps، Bumble، Deliveroo و بسیاری از موارد... و در حالی که ممکن است فکر کنید این برنامه‌ها تنها زمانی که مستقیماً از آنها استفاده می‌کنید موقعیت مکانی شما را ردیابی می‌کنند، اما همیشه اینطور نیست. این نظارت دائمی موقعیت مکانی نیاز به انرژی دارد و می تواند عمر باتری گوشی شما را مختل کند.

 

بنابراین، چگونه می توان از این جلوگیری کرد؟

ساده ترین راه برای غیرفعال کردن ردیابی موقعیت مکانی این است که موقعیت مکانی تلفن خود را به طور کامل خاموش کنید. می توانید این کار را در منوی کشویی گوشی خود انجام دهید. همچنین می توانید مانند تصویر زیر، نماد موقعیت مکانی را در لیست کشویی گوشی خود نگه دارید تا به تنظیمات کامل موقعیت مکانی خود دسترسی پیدا کنید.

 

علت زود خالی شدن باتری گوشی, دلایل خالی شدن باطری گوشی, علت زود خالی شدن باطری گوشی

غیرفعال کردن ردیابی موقعیت مکانی

 

با این حال، اگر می‌خواهید برنامه‌های خاصی (شاید یک برنامه ایمنی یا ناوبری) موقعیت مکانی شما را ردیابی کنند، می‌توانید ردیابی موقعیت مکانی را به صورت جداگانه از طریق بخش «Permissions» در تنظیمات هر برنامه غیرفعال کنید. انجام این کار ممکن است مدتی طول بکشد، اما به شما امکان می‌دهد کنترل کاملی بر روی اینکه کدام برنامه‌ها به مکان واقعی شما دسترسی دارند و کدام برنامه‌ها دسترسی ندارند، به شما می‌دهد.

 

7. اعلان ها

 

علت زود خالی شدن باطری گوشی, باتری گوشی, خالی شدن باتری گوشی

ارسال اعلان ها یکی از علل زود خالی شدن باطری گوشی

 

هنگامی که یک برنامه جدید را روی گوشی خود نصب می کنید، این احتمال وجود دارد که تنظیمات اعلان آن به طور خودکار فعال شود. اما لزوماً نیازی به دریافت نوتیفیکیشن از هر اپلیکیشنی که دارید، ندارید و انجام این کار می تواند تاثیر مخربی بر طول عمر باتری گوشی شما داشته باشد. بنابراین، می‌توانید اعلان‌ها را برای برنامه‌های خاصی غیرفعال کنید تا به کاهش اتلاف باتری کمک کنید.

 

برای این کار به تنظیمات گوشی خود بروید و بخش Notifications را باز کنید. در اینجا، می‌توانید تنظیمات اعلان‌ها را برای همه برنامه‌های نصب شده روی گوشی خود مشاهده کنید.

 

علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ, علت زود خالی شدن باتری گوشی, دلایل خالی شدن باطری گوشی

نحوه روشن و خاموش کردن اعلان برنامه ها

 

اکنون می توانید تنظیمات اعلان هر برنامه را تغییر دهید، یا با روشن و خاموش کردن سریع آن ها به طور کامل از طریق جابجایی یا ضربه زدن روی خود برنامه برای تغییر تنظیمات خاص تر. برای مثال، ممکن است بخواهید برای پیام‌های اینستاگرام اعلان‌هایی دریافت کنید، اما نه برای لایک‌ها یا فالوها.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27m7v2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خطر از بیخ گوش ستاره پرسپولیسی گذشت!