تاریخ انتشار: 1402/01/09 09:00
کد خبر: 8657

نکات مهم و نحوه آموزش در دوره قاعدگی به دختران!

بزرگ کردن دختر همیشه آسان نیست در حالی که برخی از مادران هستند که فکر می‌کنند بزرگ کردن دختر از تربیت پسر سخت‌تر است اما آن‌ها واقعاً متفاوت هستند.
نکات مهم و نحوه آموزش در دوره قاعدگی به دختران!

 آن‌ها چالش‌ها و مبارزات خاص خود را دارند و مهم این است که مادر بداند چگونه با چالش‌هایی که با بزرگ کردن دختر پیش می‌آید کنار بیاید.

بلوغ اتفاقی است که هم برای پسران و هم برای دختران اتفاق می‌افتد اما روی هر کدام از آن‌ها تأثیر متفاوتی می‌گذارد. پسر‌ها با تغییر و قد بلند شدن صدا سروکار دارند و دختر‌ها باید با برخی مسائل هورمونی و اولین پریودشان دست و پنجه نرم کنند. دختری که برای اولین بار پریود می‌شود می‌تواند بسیار آشفته و نگران باشد. در چنین شرایطی به موارد زیر توجه کنید:

آرام باشید:

مهم است که واکنش شدید نداشته باشید. شما نمی‌خواهید به کل‌فامیل بگویید که دختر شما "اکنون یک زن است". زمانی که مادر واکنشی بیش از حد از خود نشان می‌دهد می‌تواند غافلگیر‌کننده باشد. حفظ خونسردی بهترین راه برای عادی‌سازی این موضوع است. همه گزینه‌ها را با او مرور کنید و تصور نکنید که او می‌خواهد از کاری که شما انجام می‌دهید استفاده کند. نحوه استفاده از پد بهداشتی را به او نشان دهید و از این که در توضیحات خود دقیق و عملی باشد نترسید.

دروغ نگویید:

توضیح دهید که چه اتفاقی برای بدن او می‌افتد و چرا. در مورد اینکه در آینده دختر چه نقشی دارد و چگونه می‌تواند از آن برای پیگیری سلامت خود استفاده کند صحبت کنید و به دخترتان بفهمانید که هیچ مشکلی برای او یا بدنش پیش نمی‌آید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gvo53

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نحوه آموزش و توضیح دوره قاعدگی به دختران! + جزئیات مهم