تاریخ انتشار: 1402/01/22 01:01
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی
کد خبر: 8037

منهای ورزش|علائم بارداری بدون دخول را بدانید| آیا دختران باکره باردار می شوند؟

بارداری بدون دخول امکان‌پذیر است؟
منهای ورزش|علائم بارداری بدون دخول را بدانید| آیا دختران باکره باردار می شوند؟

منهای ورزش؛ آیا تابه‌حال در مورد بارداری بدون دخول چیزی شنیده‌اید؟ هر چند بیشتر افراد گمان می‌کنند که برای بارداری لازم است دخول کامل انجام شود و حتما انزال صورت بگیرد، اما حقیقت این است که سالانه تعداد زیادی از زوج‌ها بدون دخول و حتی انزال صاحب فرزند می‌شوند. پیشاب به مایعی گفته می‌شود که قبل از انزال از بدن مرد خارج می‌شود و در بسیاری از مواقع نشت منی در پیشاب موجب ورود اسپرم‌ها به آن می‌شود و خطر این مدل بارداری را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:سفت و تنگ کردن واژن با روش های طبیعی و خانگی

از طرف دیگر برای بارداری حتما لازم نیست دخول انجام شود، ورود مقدار کمی از مایع منی به داخل واژن می‌تواند سبب بارداری شود. به هر حال احتمال حاملگی بدون دخول در برخی شرایط به‌اندازه‌ای است که رعایت روش‌های جلوگیری را برای زوج‌ها ضروری می‌کند. اما بارداری بدون دخول دقیقا چطور ایجاد می‌شود و چه روش‌هایی برای پیشگیری از آن وجود دارد؟ در این مقاله از مجله درمانکده می‌توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد حاملگی بدون دخول بدانید، آشنا شوید.

احتمال بارداری بدون دخول چقدر است؟

حقیقت این است که بارداری بدون دخول ممکن است، اما احتمال آن بسیار کم است. به‌طورکلی در هر میلی‌لیتر مایع منی بین 15 تا 200 میلیون اسپرم وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهد که 16/7 درصد از مردان دارای اسپرم فعال در پیشاب هستند و از همین رو احتمال بارداری با ورود پیشاب به واژن نیز وجود دارد.

برای حاملگی بدون دخول لازم است که اسپرم‌ها وارد کانال واژن شوند و با تخمک لقاح داشته باشند. سلول‌های اسپرم در خارج از بدن تحرک کمی دارند و تنها برای چند دقیقه زنده می‌مانند. اسپرم‌ها برای ادامه حیات به محیط‌های گرم و مرطوب نیاز دارند. زمانی که انزال در نزدیکی واژن انجام شود و در رابطه جنسی از هیچ روشی برای پیشگیری از بارداری استفاده نشود، اسپرم‌ها فرصتی برای ورود به واژن پیدا می‌کنند.

قضیه باردار شدن با پیشاب و یا بدون دخول آن قدرها پیچیده نیست؛ برای باردار شدن تنها کافی است یک عدد اسپرم وارد واژن شود و با تخمک لقاح پیدا کند. ورود اسپرم به واژن بدون دخول معمولا نیاز به کمک دارد و کمتر به خودی خود ایجاد می‌شود. دست زدن به مایع منی و سپس ورود دست به داخل واژن و همچنین ریختن مایع منی روی واژن می‌تواند خطر حاملگی بدون دخول را افزایش دهد. پس شاید احتمال بارداری بدون دخول بسیار کم باشد اما به هر حال این موضوع امکان‌پذیر است.

روش‌های پیشگیری از آن

برای پیشگیری از بارداری بدون دخول بهترین راهکار استفاده از روش‌های جلوگیری از بارداری است. استفاده از کاندوم و مصرف قرص‌های ضد بارداری، همچنین استفاده از چسب‌های ضدبارداری و اسپری‌های اسپرم‌کش از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از بارداری محسوب می‌شوند. در کنار این روش لازم است بدانید که انجام دادن برخی نکات می‌تواند خطر ابتلا به بارداری تا حد زیادی کاهش دهد. برای پیشگیری از بارداری بدون دخول لازم است به چند نکته ضروری توجه کنید. در ادامه می‌توانید با موثرترین روش‌های پیشگیری بارداری بدون دخول آشنا شوید.

    قرار دادن انگشت یا اشیایی که در تماس با اسپرم قرار گرفته‌اند در نزدیکی یا داخل واژن می‌تواند موجب بارداری شود، بنابراین از این کار اجتناب کنید.

    برای جلوگیری از بارداری انزال نباید در نزدیکی واژن یا کشاله ران انجام شود.

    قرار گرفتن آلت تناسلی در نزدیکی کانال واژن خطر بارداری بدون دخول را افزایش می‌دهد.

    در زمان انزال لازم است که آلت جنسی مرد از نزدیک واژن دور شود تا مایع منی به صورت ناخواسته در اطراف واژن ریخته نشود.

YzdmZWQKXj7h

احتمال بارداری بدون دخول برای یک فرد باکره چقدر است؟

تاکنون مطالعات زیادی روی بارداری بدون داشتن رابطه جنسی در افراد باکره صورت گرفته است. در یک نظرسنجی که از 7870 زن باردار انجام شد، مشخص شد که 0/8 درصد از زنان یعنی 45 نفر از آن‌ها بدون داشتن رابطه جنسی و دخول باردار شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بارداری بدون دخول برای دخترانی که تابه‌حال رابطه جنسی کامل را تجربه نکرده‌اند نیز وجود دارد. مساله تنها ورود اسپرم به داخل واژن است که ممکن است در اثر بی‌احتیاطی و ریختن مایع منی در اطراف واژن اتفاق بی افتد. هنگامی‌که در زمان معاشقه مایع منی در نزدیکی مجرای واژن بریزد، حتی در صورت باکره بودن زن، باز هم احتمال بارداری وجود دارد.

علائم بارداری بدون دخول

حقیقت این است که بارداری بخشی از رابطه جنسی است و مشکلی تلقی نمی‌شود که به دنبال درمان بارداری بدون دخول باشید. پس اگر به هر شکلی با جنس مخالف رابطه جنسی و معاشقه برقرار می‌کنید، بهتر است مراقب علائم بارداری نیز باشید. در صورتی که بدون دخول علائم بارداری را تجربه می‌کنند و یا در مورد باردار شدن خود مشکوک هستند، باید بلافاصله یک تست بارداری انجام دهند. به خاطر داشته باشید که مهم‌ترین علائم بارداری بدون دخول متورم و دردناک شدن سینه‌ها، تکرر ادرار، حالت تهوع، استفراغ و احساس خستگی است. برخی افراد نیز در روزهای ابتدایی بارداری علائمی مثل یبوست، سرگیجه دارند و طعم فلز مانند را در دهان تجربه می‌کنند.

فراموش نکنید که تست‌های بارداری از نظر حساسیت متفاوت هستند و از همین رو اگر علائم بارداری را تجربه می‌کنید اما تست بارداری شما منفی است، بهتر است چند روز بعد باز هم آزمایش را تکرار کنید و یا برای تشخیص بارداری از آزمایش خون کمک بگیرید. این موضوع را نیز فراموش نکنید که برخی اوقات 4 تا 5 روز قبل از قاعدگی ممکن است تست بارداری شما مثبت شود. بنابراین چند روز صبر کنید و اگر قاعدگی اتفاق نیفتاد، سپس موضوع را به صورت جدی پیگیری کنید.

سخن نهایی

شاید خیلی از افراد حاملگی بدون دخول را امری بعید تلقی کنند، اما به هر حال زمانی که تنها یک اسپرم به هر طریقی بتواند به مجرای واژن راه پیدا کند، احتمال بارداری بسیار افزایش پیدا می‌کند. اگر قصد ندارید باردار شوید بهتر است در هنگام رابطه جنسی به هر شکلی از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنید. استفاده از کاندوم و قرص‌های ضد بارداری روش‌های موثری برای پیشگیری از حاملگی بدون دخول هستند. اگر بعد از رابطه جنسی بدون دخول علائم خاصی را تجربه می‌کنید و یا مشکوک به بارداری هستید، بهتر است هر چه زودتر با یک پزشک مشورت کنید و آزمایش‌های لازم را انجام دهید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4myrw4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نکات طلایی برای بالا بردن لذت جنسی/مرحله اوج لذت جنسی را بدانید
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

منهای ورزش| قبل از رابطه جنسی این کارها ممنوع است!/ رعایت واجب!
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

با یخ رابطه جنسی خود را بهبود ببخشید! + جزئیات
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی